Gå til innhold

Gå på jobb før sykemeldingen går ut?

Anbefalte innlegg

Gjest gå på jobb?
Skrevet

Jeg har vært syk med "influensalignende sykdom" ifølge sykemeldingen fra legen, siden onsdag.

Jeg begynner å komme meg, vært feberfri siden søndag, men ikke vært på jobb enda.

Sykemeldingen gjelder til og med onsdag. Må jeg være hjemme helt til sykemeldingen går ut, eller kan jeg gå på jobb før? Har aldri vært sykemeldt før, aner ikke hvordan dette er.

Skal en holde seg hjemme i 7 dager selv om det ikke er svineinfluensa, men et annet influensalignende virus?

Noen som vet?

Skrevet

Jeg har bare vært sykemeldt et par ganger, men sist jeg var det, så gikk jeg tilbake på jobb før sykemeldinga var gått ut. Følte meg frisk og fin, og så ingen grunn til at jeg skulle sitte hjemme og tvinne tomler når jeg kunne arbeide.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har bare vært sykemeldt et par ganger, men sist jeg var det, så gikk jeg tilbake på jobb før sykemeldinga var gått ut. Følte meg frisk og fin, og så ingen grunn til at jeg skulle sitte hjemme og tvinne tomler når jeg kunne arbeide.

Vi har ikke "lov" å komme på jobb når vi er sykemeldt. Det er noe med forsikring og ansvar - dersom noe skulle hende med den ansatte.

Skrevet

Vi har ikke "lov" å komme på jobb når vi er sykemeldt. Det er noe med forsikring og ansvar - dersom noe skulle hende med den ansatte.

Da kan man jo ringe legen å få en friskmelding, så er det problemet ute av verden. Mange fraværsdager går med på å vente til sykmeldingen går ut...

Skrevet

Nei, du kan ikke jobbe når du er sykmeldt. da ringer du bare legen og blir friskmeldt tidligere da - ikke noe problem. :) Sjefen kan nekte deg å jobbe (og burde!) når du er sykmeldt, det er ikke lov rett og slett.. Kan bli sett på som svindel og..

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Da kan man jo ringe legen å få en friskmelding, så er det problemet ute av verden. Mange fraværsdager går med på å vente til sykmeldingen går ut...

Slike problemer har jeg aldri hatt. ;-)

Har faktisk vært så heldig at jeg stort sett har vært frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...