Gå til innhold

Skuespiller 4kløveret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes snart ikke det er en eneste norsk film uten Aksel Hennie, Anel Dahl Torp, Pia Tjelta eller Nicolai Cleve Broch. Nå ser jeg at det er enda en ny film som heter Drapene i Aalst, med.. *trommerull* you guessed it; Ane Dahl Torp og Aksel Hennie.

Faktisk gjør dette at jeg _ikke_ har lyst til å se disse filmene. Ikke fordi de nevnte skuespillerne er dårlige skuespillere men jeg er sååå lei trynene deres rett og slett. Har ikke Norge andre talentfulle skuespillere å by på???

Skrevet

*Hehe* For 20 år siden var det Sverre Anker Ousdal, Helge Jordal og Kjersti Holmen som gikk igjen i så og si absolutt alt av norske filmer. :o)

Skrevet

*Hehe* For 20 år siden var det Sverre Anker Ousdal, Helge Jordal og Kjersti Holmen som gikk igjen i så og si absolutt alt av norske filmer. :o)

Helge Jordal spilte vel ikke i så mange filmer? Gjorde han det da?

Skrevet

Jo, det var jo en del ser jeg.

Skrevet

Hmm.. tror ikke jeg vet hvem de er :-)

*ung*

Skrevet

*he he* tenkte akkurat det samme da jeg så hovedinnlegget:-)

Skrevet

*ung*

Seriøst? ;-)

På tide å google litt.

Skrevet

*ung*

''Hmm.. tror ikke jeg vet hvem de er :-)''

Hæ? *Sjokkert*

Skrevet

Seriøst? ;-)

På tide å google litt.

Hmm, jeg har bare bodd i Norge de siste 7 årene.. er jeg tilgitt?:-)

Skrevet

''Hmm.. tror ikke jeg vet hvem de er :-)''

Hæ? *Sjokkert*

Se svar til morsan :)

Skrevet

Nja... Ok da, aller nådigst. ;o)

Skrevet

Takk! :-)

*smiler pent*

Skrevet

Jeg googlet forresten de tre du nevnte, og Kjersti Holmen og Sverre Anker Ousdal gjenkjente jeg, men jeg dro ingen kjennskap på Helge Jordal. Han er kanskje ikke med i så mange filmer nå lenger?

Skrevet

Jeg googlet forresten de tre du nevnte, og Kjersti Holmen og Sverre Anker Ousdal gjenkjente jeg, men jeg dro ingen kjennskap på Helge Jordal. Han er kanskje ikke med i så mange filmer nå lenger?

Jordal har vel ikke vært med i noen filmer de siste årene nei.

Skrevet

Den er grei:-)

Ser også at du nå har gjenkjent to av tre, og Jordal har ikke jeg sett noe til på lenge heller...:-)

Skrevet

Ja, man blir lei av dem. Spesielt når gjerne flere av dem (eller alle) er med i samme film.

Gå og se Upperdog. Ny, norsk, god film med få kjente fjes. :)

Skrevet

Skulle tro det ikke fantes andre skuespillere i Norge. Selv landets mest kjente bergenser, Varg Veum, altså en karakter fra en serie med bøker der det noe så til de grader fokuseres på Bergen og bergensere, spilles av oslogutten Seim. Ikke at jeg mener bergensere er bra for norsk film, jeg mener ... det er et slitsomt og vannvittig folk, men det sier litt om hvor langt man er villig til å gå for å dytte visse kjendistryner inn i enhver forpult film.

Skrevet

Ser også at du nå har gjenkjent to av tre, og Jordal har ikke jeg sett noe til på lenge heller...:-)

Han kommer visst i en ny norsk film ganske snart. Det er 10år siden sist han har spilte i film.

Skrevet

De yngre fjesene i norsk film, selv om de spiller i så mye at man alt for fort blir drittlei dem alle, har i det minste dytta ned de eldre som tidligere spilte i alt av norsk film, noe som på mange måter er positivt.

Hvis ikke hadde sannsynligvis Helge Jordal vært soleklar som David Toska i den kommende Nokas-filmen, mens Nils Ole Oftebro hadde vært selvskreven i rollen som Schuman.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...