Gå til innhold

hundeskåler

Gjest uerfaren hundeeier

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren hundeeier
Skrevet

dere som har hund. hvor ofte vasker dere hundeskålene til bikkja? Hver dag? vasker de de for hånd, egen børste eller tar dere skålene inn i oppvaskmaskina sammen med det andre?

Skrevet

Jeg skyller skåla før jeg har ny mat oppi, og bruker børste ved behov (egen børste). Ellers går både matskål og vannskål oppvaskmaskinen et par ganger i uka. Skålene kan bli rene bakteriebomber hvis de ikke vaskes. Anbefaler også skåler av stål eller keramikk/glass. Plastskåler blir ripete etter ei stund og da er det vanskelig å få dem helt rene selv om de vaskes i oppvaskmaskin.

Gjest uerfaren hundeeier
Skrevet

Jeg skyller skåla før jeg har ny mat oppi, og bruker børste ved behov (egen børste). Ellers går både matskål og vannskål oppvaskmaskinen et par ganger i uka. Skålene kan bli rene bakteriebomber hvis de ikke vaskes. Anbefaler også skåler av stål eller keramikk/glass. Plastskåler blir ripete etter ei stund og da er det vanskelig å få dem helt rene selv om de vaskes i oppvaskmaskin.

Er det greit da å vaske det sammen med annet? Vet før da jeg var barn så pleide jo dyra å spise av samme skåler som vi brukte så det kan vel ikke ha så mye å si?

Gjest kommer an på temperaturen
Skrevet

Er det greit da å vaske det sammen med annet? Vet før da jeg var barn så pleide jo dyra å spise av samme skåler som vi brukte så det kan vel ikke ha så mye å si?

Så lenge du bruker vaskeprogram som er nokså varme og lange så er det ikke noe galt i å vaske hundeskålen i oppvaskmaskinen sammen med familiens tallerkner og glass.

Skrevet

Det har da gått greit her i huset, i hvert fall. Det er jo ganske høy temperatur i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Så lenge du bruker vaskeprogram som er nokså varme og lange så er det ikke noe galt i å vaske hundeskålen i oppvaskmaskinen sammen med familiens tallerkner og glass.

Urk.

Jeg kunne ikke finne på å sette kattens skål i oppvaskmaskinen sammen med våre tallerker og glass.

Den vaskes for hånd med egen børste og lufttørker.

Skrevet

Vasker skålene når det trengs. Dvs når de ikke ser rene ut. Blir vel ca annenhver dag. Har en egen oppvaskbørste til alt som er hunden sitt.

Gjest kommer an på ..
Skrevet

Urk.

Jeg kunne ikke finne på å sette kattens skål i oppvaskmaskinen sammen med våre tallerker og glass.

Den vaskes for hånd med egen børste og lufttørker.

Jeg har aldi hatt dyr selv, så jeg uttalte meg bare om hva et varmt maskinoppvaskprogram skal ta knekken på av bakterier. Kanskje er skålen så guffen at det ville være "mentalt utenkelig" å sette den i samme maskin, det vet jeg ikke.

Men et varmt maskinprogram gjør både hundeskålen og kaffekoppene rene, i samme vask.

Skrevet

Selvsagt er det ikke farlig å vaske dyras skåler sammen med vårt eget bestikk... Det blir rent - dyras bakterier er ikke spesielt farlige eller gjenstridige.

De færreste dyre-eiere vasker (desinfiserer) hender for hver gang man har vært borti (kjælt med, blitt slikket på) dyrene - eller tatt på et møbel de har vært oppi... Kommer nok flere bakterier den veien :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...