Gå til innhold

Skriver du lister til deg selv?

Gjest Litt for mye noen ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster helt helt hekta på å skrive huskelister til deg selv. Litt for mye synes jeg da.

Her er ett eks på hennes lister:

Mandag:

Sove til kl 12

Vaske klær

Spørre mamma om....

Rydde i skapet på badet

Se på beat for beat og senkveld

Gjest skriver lister jeg å men!!!
Skrevet

Den listen ville gjort meg sprø!!!

Skrevet

Den listen ville gjort meg sprø!!!

Mannen hennes blir sprø også.

Hun liker å gjøre ting på sin måte. Jeg var innom henne i går og vi skulle ut. Hun skulle dusje og henge opp klær først. I mens hun dusjet skulle jeg være snill å henge opp klær for henne. Da hun var ferdig sa hun takk for hjelpen og gikk å flyttet om på noen klær som jeg hadde hengt opp. Jeg liker å henge dem sånn jeg sa hun. Selv om hun er min søster så ble jeg såret

Skrevet

Mannen hennes blir sprø også.

Hun liker å gjøre ting på sin måte. Jeg var innom henne i går og vi skulle ut. Hun skulle dusje og henge opp klær først. I mens hun dusjet skulle jeg være snill å henge opp klær for henne. Da hun var ferdig sa hun takk for hjelpen og gikk å flyttet om på noen klær som jeg hadde hengt opp. Jeg liker å henge dem sånn jeg sa hun. Selv om hun er min søster så ble jeg såret

Høres litt tvangstankeaktig ut, dette. Kontrollfrik?

Skrevet

Hender jeg skriver lister på jobben (kun på posti-lapp) hvis jeg har mange småoppgaver, for å ikke glemme noe. Jobber bedre etter en prioritert liste enn masse kaos, stress og flytende oppgaver i hodet. Skejr kun ved veldig veldig hektiske dager. Elelrs skriver jeg handlelapp, ellers glemmer jeg alltid den ene tingen jeg må ha. :) Søstern din hørtes litt kontrollfreak ut.. Skrive opp alt hun skal gjøre på en dag? Hva hun skal se på tv? Hjelpes.. Har hun ikke hukommelse? skjønner at folk rundt henne blir slitne, i hvert fall hvis hun blander folk inn i dette kontrollopplegget sitt.

Skrevet

Skriver lister på jobben + handlelister, men ikke mer.

Skrevet

Skriver liste til meg selv hver dag. Har dårlig konsentrasjon.

Skrevet

Så detaljerte lister lager jeg ikke, men jeg er glad i lister. Særlig når vi skal på ferie skriver jeg lister. Ganske mye som skal huskes på når det skal pakkes til 5.

I tillegg lager jeg gjerne lister hvis det er mye som skal gjøres, og jeg synes det er vanskelig å komme i gang. Greit å ha et sted å begynne :)

Skrevet

Ja, hvis hun har behov for å skrive detaljerte lister, er det vel bare å la henne gjøre det?

Og...nå vet du at det ikke er noe vits i å hjelpe henne med husarbeid eller annet, for hun gjør ting på sin egen måte likevel.

Om hun er kontrollfreak, glemsk eller hva...

La henne styre med listene sine ifred...

Så lenge dette ikke går utover deg, ville jeg ikke blandet meg inn i det, jeg da..

Skrevet

Hehe, jeg føler meg nesten litt truffet ;)

Jeg elsker å lage lister, men gjør det (heldigvis) ikke ofte ;) I en travel hverdag er det nok mange som kjenner at det er godt å få "rydda opp" i tankene og hodet. Da gir utarbeidelsen av lister en slags ro i sjelen. Man får oversikt over hverdagen og har full kontroll :)

Skrevet

Ja, jeg noterer det meste av gjøremål, store og små, inn i kalenderen på mobilen. Handlelister og andre ting jeg må huske men som ikke haster, lagres som kladd i meldingsboksen... :-)

Har en elendig korttidshukommelse, så her må ting skrives ned for å huskes.

Skrevet

Jeg lager ofte lister, men på langt nær så detaljert som det der!

"Sove til kl 12" LOL! Litt av et punkt å ha på lista.

Hun burde nesten ha skrevet som ounkt 1 på enhver liste: "lag liste", så kan hun stryke over den så snart lista er skrevet:-)

Skrevet

Jeg lager ofte lister, men på langt nær så detaljert som det der!

"Sove til kl 12" LOL! Litt av et punkt å ha på lista.

Hun burde nesten ha skrevet som ounkt 1 på enhver liste: "lag liste", så kan hun stryke over den så snart lista er skrevet:-)

Det må stå sist på lista, når hun skal lage liste for neste dag. Det forstår du vel, eller er du en liste-amatør? En sånn som knapt strekker seg til handlelister?

:- )

Skrevet

Har bestandig lister for meg selv, men som regel ikke så detaljerte.

Men i dårlige perioder blir de veldig detaljert, som nå: stå opp, spise frokost, dra på dagsenteret, spise lunsj, legge meg på sofaen og slappe av, osv. Til og med når jeg skal legge meg. (23:30, så jeg burde vært i seng for lengst.)

Skrevet

Det må stå sist på lista, når hun skal lage liste for neste dag. Det forstår du vel, eller er du en liste-amatør? En sånn som knapt strekker seg til handlelister?

:- )

Hun kunne sikkert hatt begge deler - både et punkt 1 om å skrive _denne_ lista, og til slutt et punkt om å huske å lage neste liste, uansett når dette bør gjøres..

Jeg betviler forresten at neste liste alltid vil være et neste-dag-fenomen for denne dama;-)

Skrevet

Så detaljerte lister lager jeg ikke, men jeg er glad i lister. Særlig når vi skal på ferie skriver jeg lister. Ganske mye som skal huskes på når det skal pakkes til 5.

I tillegg lager jeg gjerne lister hvis det er mye som skal gjøres, og jeg synes det er vanskelig å komme i gang. Greit å ha et sted å begynne :)

''Særlig når vi skal på ferie skriver jeg lister. Ganske mye som skal huskes på når det skal pakkes til 5.''

Enig! Jeg hadde en liggende på den forrige pc'n... Du har ikke en å oversende? ;-) *skal på ferie*

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Til konfirmasjoner, julehandling og den slags. Ikke ellers. Ikke en gang når vi skal på ferie. Jeg begynner å bli en ganske rutinert pakker, føler jeg.

Skrevet

Skriver ikke lister i den grad du beskriver, men skriver gjerne lister ved pakking til ferer, handlelister til butikken og om vi en lørdag skal huske mange ulike ærender.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor gammel søstra di er også da :)

Husker søsteren skreiv sånne lister når hun var i 11-12 års alderen, men så "tegna" hun hvordan hun skulle ha rommet sitt FØR hun ommøblerte også da;)

hehe... det tror jeg hun gjør den dag i dag faktisk :o

Gjest Jeg, en post-it-kvinne
Skrevet

Åja, erru gæærn *ler*

Neida, skriver vel gjerne ikke "sove til tolv" og sånn da :)

Men er glad i lister ja, post-it så det holder. Hva til mat, hva som skjer til helga (hvis noe spesiellt som skal forberedes eller sånn) Hvilke småjobber jeg har på tapetet (maile noe dit, sende noe datt) osv osv

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...