jubalong70 Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1254261354' post='4221062] ''Særlig når vi skal på ferie skriver jeg lister. Ganske mye som skal huskes på når det skal pakkes til 5.'' Enig! Jeg hadde en liggende på den forrige pc'n... Du har ikke en å oversende? ;-) *skal på ferie* Beklager, jeg skriver dem for hånd og kaster når jeg har pakket ferdig Husk, kamera, mobil, nintendo + ladere. Underholdning på reisen. De 3 P'er: Pass, penger og "pilletter" Medisiner dere evt. bruker. Klær, avhengig av destinasjon. Sko. Toalettsaker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Mannen hennes blir sprø også. Hun liker å gjøre ting på sin måte. Jeg var innom henne i går og vi skulle ut. Hun skulle dusje og henge opp klær først. I mens hun dusjet skulle jeg være snill å henge opp klær for henne. Da hun var ferdig sa hun takk for hjelpen og gikk å flyttet om på noen klær som jeg hadde hengt opp. Jeg liker å henge dem sånn jeg sa hun. Selv om hun er min søster så ble jeg såret Jeg liker heller ikke at noen blander seg når jeg henger opp klær så der skjønner jeg søstra di godt. ) Du var i overkant hårsår da du ble såret over at hun endret på noen få plagg for å få det sånn som hun pleier å ha det synes jeg. Jeg elsker forøvrig lister, men er ikke noe i nærheten av søstra di nei. 0 Siter
Gjest Listefreak Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Lister, ja !!! De Må jeg bare ha for å huske det jeg skal. Vanlige avtaler som tannlege, møter, selskaper o.l. blir ført inn i avtaleboka mi, den kikker jeg i hver dag. Så har jeg etter prøving og feiling kommet til at det som funker best for meg (etter å ha prøvd lapper, diverse notisbøker m m) er å rett og slett ha et A4-ark, dele dette i to med en strek, og så ha en side hvor jeg noterer det jeg må huske å gjøre og en side hvor jeg noterer det jeg skal huske å kjøpe. Da holder jeg dagligvarer utenom, det har jeg en liste på kjøkkenet for. Så redigerer jeg denne lista daglig, blir det for mye overstrykinger og vanskelig å få oversikt, lager jeg en ny. Der er deilig de dasgene jeg kan strykemy av lista, gir en god følelse. Gjøredelen kan feks inneholde rake løv i hagen, male huset eller bare en liten kommode, vaske i kjøkkenskapene eller for ikke å snakke om oppå kjøkkenskapene. Alle slike ting som ikke hører til det daglige havner på lista. Noen forblir der uten å bli gjort i evigheter. Kjøpedelen kan inneholde ny rake til hagen, presang til tante, kjole til bryllupet jeg skal i, ny kjele istedenfor den som gikk i stykker, nye kleshengere, alt utenom dagligvarer. Det her funker bra for meg, værsågod for tipset ! hehe... 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Kommer jo litt an på hvor gammel søstra di er også da Husker søsteren skreiv sånne lister når hun var i 11-12 års alderen, men så "tegna" hun hvordan hun skulle ha rommet sitt FØR hun ommøblerte også da;) hehe... det tror jeg hun gjør den dag i dag faktisk Det er jo lurt det da, så slipper en å bruke krefter på å flytte møblene så mye rundt. En må selvfølgelig bruke millimeterpapir da, og ha nøyaktige mål. 0 Siter
fresja Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Jeg skriver få lister til meg selv. Skal jeg f.eks. reise på tur, noterer jeg gjerne på gule lapper hva jeg må huske å ta med (mest av sånt som jeg ikke kan pakke ned før den dageen jeg drar). Noen eldre noterer en del. Hukommelsen svekkes jo ofte med årene, og noen av dem kan ha begynnende senilitet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.