Gå til innhold

Gode vafler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaffelrøren min lages alltid på slump, og de blir helt greie. Pleier å bruke litt kardemomme, blandet melk/vann evt. surmelk/vann, vaniljesukker og bakepulver som tilsetning. Men de blir ikke kjempegode.....! Har noen en slik oppskrift? Jeg liker best myke vafler som er litt søte.

Gjest trist jente
Skrevet

Har ikke noen oppskrift for lager alltid på slump. Men jeg bruker;

hvetemel, havregryn, kardemomme, surmelk eller vanlig melk (avhengig av hva jeg har, noen ganger bruker jeg begge deler), litt sukker, egg, smør, bakepulver, natron og vanlijesukker. Noen ganger har jeg også i rømme.

Skrevet

Vann i vafler? Det kan da ikke bli noe godt. Bruk helmelk og/eller surmelk, og en god klatt smeltet smør.

Skrevet

Pisker egg og sukker litt før jeg har i melk. Tar så i vaniljesukker, kardemomme, vaniljesaus, havregryn, hvetemel og smeltet smør helt til slutt. Nam. Har faktisk en røre stående nå :o)

Skrevet

Vafler kan visst bli litt tørre av bakepulver selv om de blir luftige.

Skrevet

Pisker egg og sukker litt før jeg har i melk. Tar så i vaniljesukker, kardemomme, vaniljesaus, havregryn, hvetemel og smeltet smør helt til slutt. Nam. Har faktisk en røre stående nå :o)

Har i en bitteliten klatt med rømme i dag (rest).

Skrevet

Jeg bruker relativt mye egg, tror jeg. Fire - seks i en røre laget av en liter (skummet) melk. Jeg har også litt vann i røren, men ikke noe særlig sukker eller smør. Kanskje 50 g smør og fire - fem spiseskjeer sukker. Og hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.

Jeg pisker eggene til eggedosis før jeg tar oppi resten, som jeg også blander i med mikseren. Smøret tar jeg i til slutt, ganske avkjølt. Jeg lager en ganske tynn røre, men lar den stå på benken minst en halv time før jeg begynner å steke.

Når jeg serverer vafler går det med ufattelige mengder, så jeg antar de er godt likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...