Gjest søtmons Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Vaffelrøren min lages alltid på slump, og de blir helt greie. Pleier å bruke litt kardemomme, blandet melk/vann evt. surmelk/vann, vaniljesukker og bakepulver som tilsetning. Men de blir ikke kjempegode.....! Har noen en slik oppskrift? Jeg liker best myke vafler som er litt søte. 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Har du glemt egg? Og dropp vannet. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Har ikke noen oppskrift for lager alltid på slump. Men jeg bruker; hvetemel, havregryn, kardemomme, surmelk eller vanlig melk (avhengig av hva jeg har, noen ganger bruker jeg begge deler), litt sukker, egg, smør, bakepulver, natron og vanlijesukker. Noen ganger har jeg også i rømme. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Vann i vafler? Det kan da ikke bli noe godt. Bruk helmelk og/eller surmelk, og en god klatt smeltet smør. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Pisker egg og sukker litt før jeg har i melk. Tar så i vaniljesukker, kardemomme, vaniljesaus, havregryn, hvetemel og smeltet smør helt til slutt. Nam. Har faktisk en røre stående nå ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Vafler kan visst bli litt tørre av bakepulver selv om de blir luftige. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Pisker egg og sukker litt før jeg har i melk. Tar så i vaniljesukker, kardemomme, vaniljesaus, havregryn, hvetemel og smeltet smør helt til slutt. Nam. Har faktisk en røre stående nå ) Har i en bitteliten klatt med rømme i dag (rest). 0 Siter
Orio Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Jeg bruker relativt mye egg, tror jeg. Fire - seks i en røre laget av en liter (skummet) melk. Jeg har også litt vann i røren, men ikke noe særlig sukker eller smør. Kanskje 50 g smør og fire - fem spiseskjeer sukker. Og hvetemel, bakepulver og vaniljesukker. Jeg pisker eggene til eggedosis før jeg tar oppi resten, som jeg også blander i med mikseren. Smøret tar jeg i til slutt, ganske avkjølt. Jeg lager en ganske tynn røre, men lar den stå på benken minst en halv time før jeg begynner å steke. Når jeg serverer vafler går det med ufattelige mengder, så jeg antar de er godt likt. 0 Siter
fresja Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Sjømannskirken er kjend for å ha gode vafler. Her er oppskriften fra kirken i Brüssel: http://www.kvinneguiden.no/magasin/smaaretter/fredagskos_vafler-/29722 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.