Gjest noen kloke hoder her inne? Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Siden dette er et åpent forum, regner jeg med at jeg kan spørre om hva som helst. Jeg har en oppgave i litteratur på universitetet som dreier seg om oppløsningen av jeg`et. Jeg fikk tips om at skulle søke i ide`historien, for eksempel Freuds psykoanalyse. Denne oppgaven er litt spesiell, siden litteraturen ikke er i pensum. Denne oppgaven ligger langt fram i tid, så det er sånn sett ikke noe hast. Men jeg har problemer med å finne noe konkret stoff om dette. Jeg kan saktens finne noe om Freud, men det er ikke spesielt rettet mot litteratur eller oppløsningen av jeg`et, så det er litt vanskelig å vite hvor man skal begynne. Noen tips til hva jeg kan søke på internett, eller noen tips til litteratur. Eventuelt noen som kort kan fortelle meg hva oppløsningen av Jeg`et går ut på? Ville være veldig takknemmelig, tror det kan bli en spennende oppgave, men jeg har bare en vag fornemmelse om hva dette dreier seg om. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 I tillegg til hva SMIR sier, så søk på ofre for pedofili... 0 Siter
Gjest Oppløsning av *jeg*-et Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Subjektivitetsteori+schizofreni. Prodromalfasen=oppløsning av "jeg" et - det kommer før en schizofrenidiagnose i full blomst. Psykose: vet ikke hvem du er, "jeg" et er oppløst. 0 Siter
Gjest Oppløsning av "jeg"-et Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Forfatter kan være hun dikteren som var schizofren, hun norske. Husker ikke navnet hennes. Fantastisk beskrivelse av oppløsning av jeget. 0 Siter
Gjest Oppl. osv. Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Forfatter kan være hun dikteren som var schizofren, hun norske. Husker ikke navnet hennes. Fantastisk beskrivelse av oppløsning av jeget. Gunvor Hofmo er det! 0 Siter
Gjest Hvorfor det??? Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 I tillegg til hva SMIR sier, så søk på ofre for pedofili... HÆ???? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Du finner en del kilder på bunnen av denne wikipedia-artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Id,_ego,_and_super-ego 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.