Gjest Seff anonym Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Kjenner på en litt bitter følelse av at mannen slepper unna alt det vanskelige i en abort situasjon. Føler de ikke klarer å leve seg inn i hvordan det føles å måtte ta abort og at de tar veldig lett på det. Eks kjæresten min tar hyppig kontakt og spør hvordan det går osv. Men det føler jeg bare er av plikt. Men så har jeg også tenkt at dette kanskje bare er måten de reagerer på? Kanskje menn også kjenne på en slags sorg når dama tar abort? De må jo også kjenne på tanker som at "Dette kunne blitt min første sønn/datter, hun/han kunne sett sånn og sånn ut og vært sånn og sånn". Dette må vel kjennes leit for ham også? Føler meg bare så bitter og alene. Har ingen å dele dette med fordi jeg skammer meg og ønsker ikke å fortelle noen om at jeg har planer om å ta abort. Jeg har jo alltid sagt at dersom jeg skulle bli uheldig gravid i en alder av 30, så kommer jeg til å beholde barnet uansett.. Det var visst lettere sagt enn gjort. Hadde aldri trodd jeg skulle komme i denne situasjonen.. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Tok også abort for mange år siden. Var i fast forhold. Men følte meg likevel alene om avgjørelsen. Mannen mente å ta hensyn ved å la meg bestemme 100%. Jeg savnet hans syn på saken og hans hjelp til å ta avgjørelsen. Snakk med amathea du. De er gode samtalepartnere uansett. Jeg snakket med dem i forkant og etterkant av aborten. 0 Siter
Gjest en som ikke tok abort. Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg tok ikke abort da jeg var ung, enda jeg syntes det var en katastrofe å bli gravid og hadde mest lyst til å ta abort. Hadde også noen tøffe år med dårlig samarbeid med pappaen til barnet. Jeg er likevel kjempeglad for at jeg ikke tok abort. Har et nydelig barn. Ting man bør tenke på før man tar abort: - å få et barn fremskaffer følelser som kan sammenlignes med forelskelse og stolthet. Det lille vesenet blir vanligvis et av de aller beste mennesker du vet om. - om du er alene nå, betyr det ikke at du skal være alene for resten av livet. Jeg ble raskere etablert enn mine venninner som var single. Jeg tror mange menn synes det er eplekjekt å finne en dame som har litt ro i seg til å etablere seg, for å si det sånn. - er du redd for ensomhet, kan du forsøke å knytte til deg andre alenemødre. Aleneforeldreforeningen hadde tidligere lokalgrupper, og du kan sikkert starte en om det ikke er en der allerede. - jeg har også en del venninner som har bestemt seg for at de aldri skal bli enslig mor. Noen av dem fikk heller ikke barn i det hele tatt, grunnet omstendigheter som at drømmemannen aldri dukket opp og lignende. Jeg er 100% for abort, og føler du at det er det rette så gjør du det. Men likevel ville jeg dele noen tanker med deg, fra en som ikke har tatt abort. 0 Siter
Gjest Seff anonym Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg tok ikke abort da jeg var ung, enda jeg syntes det var en katastrofe å bli gravid og hadde mest lyst til å ta abort. Hadde også noen tøffe år med dårlig samarbeid med pappaen til barnet. Jeg er likevel kjempeglad for at jeg ikke tok abort. Har et nydelig barn. Ting man bør tenke på før man tar abort: - å få et barn fremskaffer følelser som kan sammenlignes med forelskelse og stolthet. Det lille vesenet blir vanligvis et av de aller beste mennesker du vet om. - om du er alene nå, betyr det ikke at du skal være alene for resten av livet. Jeg ble raskere etablert enn mine venninner som var single. Jeg tror mange menn synes det er eplekjekt å finne en dame som har litt ro i seg til å etablere seg, for å si det sånn. - er du redd for ensomhet, kan du forsøke å knytte til deg andre alenemødre. Aleneforeldreforeningen hadde tidligere lokalgrupper, og du kan sikkert starte en om det ikke er en der allerede. - jeg har også en del venninner som har bestemt seg for at de aldri skal bli enslig mor. Noen av dem fikk heller ikke barn i det hele tatt, grunnet omstendigheter som at drømmemannen aldri dukket opp og lignende. Jeg er 100% for abort, og føler du at det er det rette så gjør du det. Men likevel ville jeg dele noen tanker med deg, fra en som ikke har tatt abort. Takk! Det var akkurat denne typen tanker og erfaringer jeg ønsket! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.