Gå til innhold

spørsmål om forlovelseselskap

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

Mitt kjære tantebarn har gått ned på kne og fridd til sin kjære så nå blir det bryllup.

Hennes mor skal ha forlovelseselkap og jeg lurer på om det er vanlig og ha med seg gaver til det?

Blomster,små eller store gaver...

Har aldri vært i ett slik selskap og er usikker

Skrevet

Forlovelsespresanger er ikke så vanlig lenger, men det hører jo med til et forlovelsesselskap.

Skrevet

Har man forlovelsesselskap?

Jeg husker en bekjent hadde forlovelsesselskap for mer enn 20 år siden - selv da syntes vi dette var skikkelig antikvert...;-)

Men dersom noen først bestemmer seg for å ha et slikt selskap, burde de inviterte troppe opp med en liten gave, i sånn cirka vertinnegavestørrelsesorden/bursdagsgavestørrelsesorden.

Skrevet

Svigermor og svigerfar holdt forlovelsesselskap for oss, for 17 år siden. Hun laget til flotte smørbrød og kaker, og inviterte en tante (tror ikke det var flere) for å feire. Som gave fra dem fikk vi en liten sølvskje til å ha i sukkerskålen :-) Jeg er veldig glad i den skjeen, og vi har brukt den til sukkeret i alle år :-)

Tror ikke det er vanlig å ha forlovelsesselskap, og jeg tror heller ikke det er forventet at du har med gave.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg husker en bekjent hadde forlovelsesselskap for mer enn 20 år siden - selv da syntes vi dette var skikkelig antikvert...;-)

Men dersom noen først bestemmer seg for å ha et slikt selskap, burde de inviterte troppe opp med en liten gave, i sånn cirka vertinnegavestørrelsesorden/bursdagsgavestørrelsesorden.

Antikvert???

Jeg ble forlovet for nøyaktig 30 år siden, og vi hadde selskap, men kun foreldre. Vi fikk arvesølv i gaver;)

Skrevet

Antikvert???

Jeg ble forlovet for nøyaktig 30 år siden, og vi hadde selskap, men kun foreldre. Vi fikk arvesølv i gaver;)

''Antikvert???

Jeg ble forlovet for nøyaktig 30 år siden''

QED!!!

(gratulerer med dagen forresten*S*)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Antikvert???

Jeg ble forlovet for nøyaktig 30 år siden''

QED!!!

(gratulerer med dagen forresten*S*)

QED, betyr hva;) Er gammel vet du. Og skilt;)))

Gjest altvarbruktjo
Skrevet

quod erat demonstrandum (hvilket skulle bevise)

Det lærte jeg av min mattelærer på videregående, og siden har det sitti som spikret :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det lærte jeg av min mattelærer på videregående, og siden har det sitti som spikret :)

Fantastisk;)

Merkelig hva som blir sittende!

Skrevet

Samme her:-) (hadde vi samme lærer? *S*)

Skrevet

...og poenget mitt var at det ikke holder å trekke fram et forlovelsesselskap for 30 år siden som et slags bevis på at det ikke er antikvert! ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

...og poenget mitt var at det ikke holder å trekke fram et forlovelsesselskap for 30 år siden som et slags bevis på at det ikke er antikvert! ;-)

Joda;))

Gjest altvarbruktjo
Skrevet

Samme her:-) (hadde vi samme lærer? *S*)

Det kan jo hende, men jeg tror i så fall muligens du hadde ham noen år før meg? (Hvis du hadde venner som ble forlovet for 20 år siden...)

Ellers er det sikkert en drøss av mattelærere som var glad i den der :)

Skrevet

Det kan jo hende, men jeg tror i så fall muligens du hadde ham noen år før meg? (Hvis du hadde venner som ble forlovet for 20 år siden...)

Ja, jeg skulle tro det:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Din mobber;))))

Skrevet

Det var det ja!!!

Vi brukte også mye QED i matte på videregående - men det hadde jammen meg falt ut av hodet mitt nå...

Gjest altvarbruktjo
Skrevet

Din mobber;))))

Ehh... Neida, men for 20 år siden var jeg 13, og det var ikke _så_ mange av vennene mine som forlovet seg som 13-åringer...

Skrevet

Ehh... Neida, men for 20 år siden var jeg 13, og det var ikke _så_ mange av vennene mine som forlovet seg som 13-åringer...

Jeg tok det overhodet ikke som mobbing:-) Ikke noe galt i å ha noen år på baken:-)

Skrevet

Jeg tror jeg nesten ville blitt litt satt ut av en slik invitasjon. Maken til gavestyr, ville jeg mest sannsynlig tenkt - og takket ja og kjøpt gave.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...