Gå til innhold

Hva hjelper mot flyskrekk?

Gjest høstferien ødelagt...

Anbefalte innlegg

Gjest høstferien ødelagt...
Skrevet

Skal endelig ut og reise i høstferien vår, men har begynt å grue meg mer og mer nå... Saken er at jeg er redd for å fly! Det aller minste turbulens, og jeg kjenner panikken detter over meg. Bor på et rimelig værhardt sted med ikke verdens beste flyplass, og det blir å reise med ett av Widerøes puslefly. Og dårlig vær merkes godt i disse flyene!!!

Finnes det noe som kan hjelpe meg? Forslag? Har tenkt på valium el., men er ikke sikker på om det hjeper mot slikt.

Uendelig takknemlig for gode råd, vil ikke ha

Skrevet

Kontakt fastlegen din og forklar situasjonen, og be om en resept på sobril.

Skrevet

Det eneste som hjalp meg var å fly ofte. Straks det ble lange opphold var jeg like livredd igjen... men jeg kunne ikke vise barna at jeg var redd de gangene de var med, så jeg måtte bare ta meg sammen og overvinne skrekken.

Det hjalp meg med noen glass vin før avgang...

Gjest Vival-test
Skrevet

Jeg har det som deg, det med skrekken for fly. Og jeg forklarte det til min fastlege som skrev ut en liten dose Vival.

Lykke til!

Skrevet

Slik hadde jeg det i sommer. Jeg grudde meg så til å fly. Jeg var livredd! Hadde aldri flydd før. Vurderte valium. Men fikk aldri summet meg til å ringe legen.

Så det var bare å koble ut hodet. Bite tennene sammen, og bli ferdig med med.

Flyturen gikk greit. Men jeg måtte ta meg selv litt i nakken for at tankene ikke skulle ta overhånd..

Lykke til! *klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...