Gå til innhold

Hardt å være premenstruell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er virkelig hardt å være premenstruell. Nå har jeg grått som den verste, sentimentale amerikaner til Oprahshow..brystene sprenges og kroppen eksploderer. Jeg trykker i meg uante mengder mat og angsten er skyhøy. Energinivået er på bånn og hormonell hodepine har plaget meg i hele dag. Kunne like gjerne lagt det inn på psykiatrisk forum, bortsett fra at galskapen er kun disse dagene her. Med det samme det kommer roer det seg ned.

Men hvis den ikke kommer så vet jeg ikke hvordan jeg skal fungere "normalt".

Gjest Tidligere pms-vrak
Skrevet

Jeg vet litt om hvordan dette kan være!! Jeg pleide å unngå møtevirksomhet, på jobb, i den grad det var mulig, uka før. Nå går jeg på p-piller og noe som heter femicure, og er ikke premenstruell lenger! Faktisk var jeg på jobbintervju dagen før mensen sist måned, og klarte meg svært så bra.

Femicure er kapsler av urten kyskhetstre. Denne virker normaliserende på hormonbalansen. Når jeg tar denne ved siden av p-pillene har jeg ingen bivirkniner av disse! =)

Å være premenstruell er utrolig slitsomt! Jeg måtte planlegge utifra når jeg hadde disse dagene. Da måtte jeg helst legge inn trening før jobb, for å i det hele tatt å fungere. Trening hjelper jo mot disse plagene også.

Skrevet

Jeg vet litt om hvordan dette kan være!! Jeg pleide å unngå møtevirksomhet, på jobb, i den grad det var mulig, uka før. Nå går jeg på p-piller og noe som heter femicure, og er ikke premenstruell lenger! Faktisk var jeg på jobbintervju dagen før mensen sist måned, og klarte meg svært så bra.

Femicure er kapsler av urten kyskhetstre. Denne virker normaliserende på hormonbalansen. Når jeg tar denne ved siden av p-pillene har jeg ingen bivirkniner av disse! =)

Å være premenstruell er utrolig slitsomt! Jeg måtte planlegge utifra når jeg hadde disse dagene. Da måtte jeg helst legge inn trening før jobb, for å i det hele tatt å fungere. Trening hjelper jo mot disse plagene også.

Takker for svar. Jeg går nå rundt her og venter ennå, men jeg overlever vel denne gangen også. Det er heldigvis ikke like ille hver gang, men denne ganger er det blant "de harde".

Gjest også premenstruell
Skrevet

Dette høres ut som meg. Jeg har alltid vært premenstruell, men med alderen har det blitt verre.

Jeg er nå premesntruell to uker hver måned. Det er helt forferdelig. Jeg er utslitt (og lykkelig) når menstruasjonen endelig kommer.

Det er så ille at jeg vurderer å spørre legen etter medisiner. Jeg har hørt/lest at antidepressiva i deler av måneden kan avhjelpe symptomene. For meg er irritabiliteten det verste, i tillegg til dårlig søvn.

Jeg holder på å teste ut "Femal", som fås hos helsekostforhandlere. Den må prøves i to måneder før man kan si om den har effekt.

Skrevet

Dette høres ut som meg. Jeg har alltid vært premenstruell, men med alderen har det blitt verre.

Jeg er nå premesntruell to uker hver måned. Det er helt forferdelig. Jeg er utslitt (og lykkelig) når menstruasjonen endelig kommer.

Det er så ille at jeg vurderer å spørre legen etter medisiner. Jeg har hørt/lest at antidepressiva i deler av måneden kan avhjelpe symptomene. For meg er irritabiliteten det verste, i tillegg til dårlig søvn.

Jeg holder på å teste ut "Femal", som fås hos helsekostforhandlere. Den må prøves i to måneder før man kan si om den har effekt.

Om du vil, gi meg gjerne et vink på meldingsforumet hvis den gir deg effekt. Det kan være skikkelig hardt dette her. Jeg er overlykkelig når mensen kommer. Fra det øyeblikkket den kommer, roer det seg for mitt vedkommende. Og jeg har det heldigvis ikke i to uker. Men jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn innimellom. Og irritabel blir jeg også. Men angsten jeg får er verst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...