Gå til innhold

Hva irriterer deg mest? Om hva folk sier til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det som irriterer meg nå akkurat for øyeblikket er når et annet menneske ber deg om å "roe deg ned" når det ikke er grunn for det!

Er det jeg som er hårsår her? Eller er den andre personen litt veeel dominerende og vil bestemme åssen jeg skal oppføre meg og reagere på ting?

Situasjon; Du diskuterer med en venninne, hun forteller sin mening og du forteller din, kansje emnet er noe du brenner for og diskusjonen blir ivrig, når venninna di merker at her kommer hennes argumenter til kort da du vet litt vel mye om fakta i saken og har flere gode argumenter å komme med enn hva hun har, når hun da merker at her "taper" jeg diskusjonen så ber hun deg om å " slappe av", "roe ned" "ta deg en pære" osv...

Sånt blir jeg så innbitt irritert på!

Hva irriterer deg?

Skrevet

Ja, å bli bedt om å roe meg ned når det er noe som er svært viktig på jobb f.eks, men andre ikke ser viktigheten i detaljene.. da blir jeg oppgitt. :-)

Verst synes jeg det er når folk plaprer i vei uten å være interessert i hva den andre har å si, selv når de stiller et spørsmål. Altså folk som kun tenker på hva de selv skal si neste gang, og begynner hvert svar med "Jeg".

Det gjelder egentlig her inne også. Mange her som ikke egentlig svarer på spørsmålene i innleggene, men vil fortelle om seg selv og sitt. Greit når det er relevant for svaret, men det er det slett ikke alltid , og da blir det teit. :-)

Skrevet

Enig. Jeg husker da jeg var yngre kunne mamma si noe sånt som "ta det litt piano nå" og det var det verste jeg kunne høre.

Jeg tolerer ikke at noen sier; slapp av, ro deg ned osv til meg. Synes det er svært uhøflig.

Skrevet

Jeg er veldig enig - selv om det er sjelden jeg opplever det nå for tiden.

Et annet uttrykk jeg misliker, er når noen sier til meg "...med all respekt, så...." - det er en maktposisjonering jeg ikke kan fordra.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

'Ikke at jeg har noe med det, men....', og så kommer hele regla med ting de ikke har noe med. VELDIG irriterende! Har du ikke noe med det, så hold kjeft! Eller hvis du mener det er grunnlag for å si ifra, så gjør det uten dumme innskyldninger. Tør å stå for dine meninger!

Skrevet

Ja, å bli bedt om å roe meg ned når det er noe som er svært viktig på jobb f.eks, men andre ikke ser viktigheten i detaljene.. da blir jeg oppgitt. :-)

Verst synes jeg det er når folk plaprer i vei uten å være interessert i hva den andre har å si, selv når de stiller et spørsmål. Altså folk som kun tenker på hva de selv skal si neste gang, og begynner hvert svar med "Jeg".

Det gjelder egentlig her inne også. Mange her som ikke egentlig svarer på spørsmålene i innleggene, men vil fortelle om seg selv og sitt. Greit når det er relevant for svaret, men det er det slett ikke alltid , og da blir det teit. :-)

''Altså folk som kun tenker på hva de selv skal si neste gang, og begynner hvert svar med "Jeg".''

Enda værre når de begynner setningen med "Æ"..

;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Altså folk som kun tenker på hva de selv skal si neste gang, og begynner hvert svar med "Jeg".''

Enda værre når de begynner setningen med "Æ"..

;-)

Hva med "E", som vi sier her;))

Skrevet

Folk (venner, bekjente, slekt) som når de får høre at jeg har kreft sier "det vil nå helst gå bra". Jeg får lyst å svare at de kan opplyse overlegen min om dét, han er nemlig av en annen overbevisning.

Skrevet

Folk (venner, bekjente, slekt) som når de får høre at jeg har kreft sier "det vil nå helst gå bra". Jeg får lyst å svare at de kan opplyse overlegen min om dét, han er nemlig av en annen overbevisning.

Av og til blir slike velmente bemerkninger også et bevis på at folk nekter å ta virkeligheten inn over seg. Skjønner at det irriterer.

Skrevet

Irriterer meg når folk ikke tar ansvar for sitt eget liv og sin egen situasjon. "Alt er alle andre sin feil og alle andre sitt ansvar".

Irriterer meg når jeg/andre blir utsatt for hersketeknikker. Når folk sier "kjære deg, lille venn" og lignende.

Irriterer meg også når folk er veldig påståelige og bedrevitende.

hidi, the scorpion
Skrevet

Irriterer meg når folk ikke tar ansvar for sitt eget liv og sin egen situasjon. "Alt er alle andre sin feil og alle andre sitt ansvar".

Irriterer meg når jeg/andre blir utsatt for hersketeknikker. Når folk sier "kjære deg, lille venn" og lignende.

Irriterer meg også når folk er veldig påståelige og bedrevitende.

He, he, jeg sa i en barkø en gang, at jeg var før deg, lille venn (alltid brukt positivt), men da jeg så at mannen var over to meter høy, ble jeg litt satt ut;) Men han tok det med en god latter;))

Skrevet

Men hva hadde vært bedre at folk sa?

Setter pris på tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...