Gå til innhold

Hvilken jakke i KKs galleri er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr 2 var definitivt finest. Den skal jeg jaggu vurdere selv. Hvor selges peak?

Intersport, og i egne Concept Stores og sikkert mange andre plasser som jeg ikke vet om :-)

Skrevet

''Men typiske sportsjakker er det ikke. Allværsjakke er et ord som har gått ut på dato, føler jeg ;-)''

Allværsjakke er vel et begrep som kanskje ikke brukes så mye lenger nei. :o) Jakkene i linken ville jeg heller kalt parkas / dunjakke / boblejakke (evt. -kåpe på en del av de to sistnevnte).

"Parkas" er et ord jeg ikke har noe forhold til. Hva betyr det?

Det er mange klær som har så rare ord, som jeg rett og slett ikke aner hva betyr... salgstriks det, eller?

Leggings for eksempel, som de selger på veromoda.no, trodde jeg var sånne "leggiser" som vi kalte det som små, leggvarmere. Det var det visst ikke likevel, det var det jeg heller kaller for thights...

For et confusing språk vi har fått...

Skrevet

"Parkas" er et ord jeg ikke har noe forhold til. Hva betyr det?

Det er mange klær som har så rare ord, som jeg rett og slett ikke aner hva betyr... salgstriks det, eller?

Leggings for eksempel, som de selger på veromoda.no, trodde jeg var sånne "leggiser" som vi kalte det som små, leggvarmere. Det var det visst ikke likevel, det var det jeg heller kaller for thights...

For et confusing språk vi har fått...

Parkas er en lang jakke, f.eks. den på bilde 4 i linken fra Lotte ville jeg kalt en parkas. Her f.eks.:

http://www.armynavysuperstores.com/parkass.htm

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254314880' post='4221284]

''Jeg limte nr 4, peak performance''

Du må ikke klisse lim på en så dyr jakke! ;-)

Da suger den seg så godt inntil kroppen! ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254314273' post='4221272]

Dette er vel jakker som tåler litt snø og sludd, men det blir ikke som goretex. Forresten så er vel den dyreste Peakjakka goretex, hvis jeg ikke husker feil.

Men typiske sportsjakker er det ikke. Allværsjakke er et ord som har gått ut på dato, føler jeg ;-)

Jeg tviler på at en boblejakke fra H&M til 400 kroner egner seg noe særlig til sludd. Tipper den suger vann.

Ordet allværsjakke har gått litt ut på dato ja. Er noe litt på linje med grilldress det nå. :)

Skrevet

''Men typiske sportsjakker er det ikke. Allværsjakke er et ord som har gått ut på dato, føler jeg ;-)''

Allværsjakke er vel et begrep som kanskje ikke brukes så mye lenger nei. :o) Jakkene i linken ville jeg heller kalt parkas / dunjakke / boblejakke (evt. -kåpe på en del av de to sistnevnte).

Enig med deg, dette var ikke mye "allværsjakker"

Skrevet

Nr 4 er den eneste som såvidt er akseptabel, men som du vet er jeg absolutt ingen boblejakkebruker, og jeg ka oftest styre meg for parkas også...;-)

Skrevet

Nr 2, men helst i en annen farge.

Denne vinteren blir det ekte diger allværsjakke på meg. Noe må jeg få plass i. Nette og pene jakker får det bli bedre med til våren.

Skrevet

Jeg tviler på at en boblejakke fra H&M til 400 kroner egner seg noe særlig til sludd. Tipper den suger vann.

Ordet allværsjakke har gått litt ut på dato ja. Er noe litt på linje med grilldress det nå. :)

''Jeg tviler på at en boblejakke fra H&M til 400 kroner egner seg noe særlig til sludd. Tipper den suger vann. '' Enig. Men Peakjakkene tåler det godt - så her var hele spekteret representert i kvalitet - og i pris ;-)

''Ordet allværsjakke har gått litt ut på dato ja. Er noe litt på linje med grilldress det nå. :)''

Enig.

Teit jakke-galleri av KK, siden jakkene ikke er i samme genre.

Skrevet

Nr 4 er den eneste som såvidt er akseptabel, men som du vet er jeg absolutt ingen boblejakkebruker, og jeg ka oftest styre meg for parkas også...;-)

*haha* Du må forresten gå inn på www.bergans.no, og se på boble-heldressen for voksne. Jeg holdt på å besvime av latter.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254338245' post='4221500]

*haha* Du må forresten gå inn på www.bergans.no, og se på boble-heldressen for voksne. Jeg holdt på å besvime av latter.

Jeg var sååå nære å legge ut link til den i en annen boblejakketråd du startet for litt siden;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254326791' post='4221365]

Intersport, og i egne Concept Stores og sikkert mange andre plasser som jeg ikke vet om :-)

Da skal jeg på Intersport.Takk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...