Gå til innhold

Felles bankkonto...

Anbefalte innlegg

Gjest brent barn...
Skrevet

Samboer og jeg har kjøpt hus sammen. Vi betaler like mye på lånet begge to, men siden han tjener bedre enn meg så tar han litt mer av de faste utgiftene (strøm, renovasjon og slikt).

Vi har en konto vi fører over penger til, og som belastes for alt som har med boutgifter å gjøre. Han står som kontoinnehaver, men jeg disponerer/har innsynsrett på denne. Er dette OK i tilfelle brudd og deling av boet, eller vil han, ettersom kontoen står i hans navn, kunne beholde huset uten å betale meg ut? Lånet betales jo som sagt ut av en konto som står i hans navn.

Det var han som opprettet kontoen, og han sier at banken sa at vi ikke kunne stå som kontoinnehavere begge to.

Skrevet

Navnet på kontoen betyr ingenting ved et brudd.

Huset er vel tinglyst på dere begge?

Gjest majas mamma
Skrevet

Tror jeg ville tatt en telefon til banken og sjekket det siste. Høres ikke helt riktig ut for meg. Men iallefall vil jo kontoutskrifter fra din konto vise hvor mye av dine penger som har gått inn på denne kontoen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...