Gå til innhold

Panna cotta med vaniljestang - skal siles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager av og til panna cotta og har i vaniljestang som jeg tar ut før jeg heller i glass. Problemet er at alle vaniljefrøene detter ned i bunnen, så det er hvitt overalt og helt svart i bunnen. Er det meningen at man skal sile bort frøene før man heller i glass? Da må man ha en ekstremt tett sil.

Noen som har forslag til hvordan man danderer det når man har bringebærsaus til? Pleier å ha den i sånne suffleformer som ikke er gjennomsiktige og syns ikke det er så pent å servere sausen i en egen skål.

Skrevet

Ja, jeg siler den alltid. Heller den fra gryta og siler den over et litermål. Og så heller jeg den over i porsjonsskåler etterpå.

Skrevet

Ja, jeg siler den alltid. Heller den fra gryta og siler den over et litermål. Og så heller jeg den over i porsjonsskåler etterpå.

Men går ikke vaniljefrøene gjennom silen? Hva slags sil bruker du?

Skrevet

Jeg synes vaniljefrøene er noe av det beste med hele greia, nam nam. God knasende tekstur :)

Men ikke spør meg åssen man unngår at de synker til bunns, rører kanskje?

Skrevet

Men går ikke vaniljefrøene gjennom silen? Hva slags sil bruker du?

Litt kommer jo gjennom, men ikke på langt nær alt. Bruker en vanlig sikt. Kjæresten min har en mer finmaska en. :)

Skrevet

Poenget med panna cotta er at vaniljefrøene skal synke til bunns.

Når du serverer, hvelver du panna cottaen over på en tallerken, dermed kommer frøene øverst og blir fin pynt :o)

Sausen kan du feks legge i en sirkel rundt.

Skrevet

Poenget med panna cotta er at vaniljefrøene skal synke til bunns.

Når du serverer, hvelver du panna cottaen over på en tallerken, dermed kommer frøene øverst og blir fin pynt :o)

Sausen kan du feks legge i en sirkel rundt.

har prøvd å velve, men den sitter bom fast, selv etter å ha hatt forma under rennende varmt vann. Tips?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...