smurf78 Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Lager av og til panna cotta og har i vaniljestang som jeg tar ut før jeg heller i glass. Problemet er at alle vaniljefrøene detter ned i bunnen, så det er hvitt overalt og helt svart i bunnen. Er det meningen at man skal sile bort frøene før man heller i glass? Da må man ha en ekstremt tett sil. Noen som har forslag til hvordan man danderer det når man har bringebærsaus til? Pleier å ha den i sånne suffleformer som ikke er gjennomsiktige og syns ikke det er så pent å servere sausen i en egen skål. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, jeg siler den alltid. Heller den fra gryta og siler den over et litermål. Og så heller jeg den over i porsjonsskåler etterpå. 0 Siter
smurf78 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Ja, jeg siler den alltid. Heller den fra gryta og siler den over et litermål. Og så heller jeg den over i porsjonsskåler etterpå. Men går ikke vaniljefrøene gjennom silen? Hva slags sil bruker du? 0 Siter
tiliti Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg synes vaniljefrøene er noe av det beste med hele greia, nam nam. God knasende tekstur Men ikke spør meg åssen man unngår at de synker til bunns, rører kanskje? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Men går ikke vaniljefrøene gjennom silen? Hva slags sil bruker du? Litt kommer jo gjennom, men ikke på langt nær alt. Bruker en vanlig sikt. Kjæresten min har en mer finmaska en. 0 Siter
pusi Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Poenget med panna cotta er at vaniljefrøene skal synke til bunns. Når du serverer, hvelver du panna cottaen over på en tallerken, dermed kommer frøene øverst og blir fin pynt ) Sausen kan du feks legge i en sirkel rundt. 0 Siter
smurf78 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Poenget med panna cotta er at vaniljefrøene skal synke til bunns. Når du serverer, hvelver du panna cottaen over på en tallerken, dermed kommer frøene øverst og blir fin pynt ) Sausen kan du feks legge i en sirkel rundt. har prøvd å velve, men den sitter bom fast, selv etter å ha hatt forma under rennende varmt vann. Tips? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.