smurf78 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 ''For meg er ekteskapet hellig. Ved å gifte seg forteller man hverandre at man vil dere resten av livet sammen i gode og onde dager. Det bør ikke være en formalitet, ekteskap er et stort skritt man ikke skal ta lett på. '' Enig, men det å få barn sammen er jo et _enda_ større skritt. og det er jo litt synd evt rart at noen er klare for å ta valget om å få barn sammen med noen men ikke samtidig er klare for å gifte seg. Hvis det var meg du siktet til der så vet jeg ikke hvor du tar det fra? Jeg har iallefall ikke sagt at jeg ikke vil gifte meg, men likevel få barn. Er jo det motsatte jeg sier, men da pga rettighetene. Ja det er kynisk, men det er også slik samfunnet er lagt opp. Hadde samboere automatisk hatt samme rettigheter som gifte hadde deg jo ikke vært noe problem. For meg betyr ikke ekteskapet noe annet enn et stykke papir, jeg trenger ikke dette papiret for å bevise min kjærlighet ovenfor mannen jeg elsker. 0 Siter
morsan Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Hvis det var meg du siktet til der så vet jeg ikke hvor du tar det fra? Jeg har iallefall ikke sagt at jeg ikke vil gifte meg, men likevel få barn. Er jo det motsatte jeg sier, men da pga rettighetene. Ja det er kynisk, men det er også slik samfunnet er lagt opp. Hadde samboere automatisk hatt samme rettigheter som gifte hadde deg jo ikke vært noe problem. For meg betyr ikke ekteskapet noe annet enn et stykke papir, jeg trenger ikke dette papiret for å bevise min kjærlighet ovenfor mannen jeg elsker. Nei, det var ikke myntet på deg. Det var et direkte svar til trist jente. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 ''For meg er ekteskapet hellig. Ved å gifte seg forteller man hverandre at man vil dere resten av livet sammen i gode og onde dager. Det bør ikke være en formalitet, ekteskap er et stort skritt man ikke skal ta lett på. '' Enig, men det å få barn sammen er jo et _enda_ større skritt. og det er jo litt synd evt rart at noen er klare for å ta valget om å få barn sammen med noen men ikke samtidig er klare for å gifte seg. Det er jo mange som velger å ikke gifte seg selv om de har barn og de vil dele resten av livet sammen. Ekteskap har ulik betydning for forskellige. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Les det som står her. De nye reglene for arv o.l som gjelder fra 1 juli i år. Selv ville jeg absolutt velge å gifte meg med felles barn, da jeg personlig mener at det er det beste, også for barnet. Men det er min mening da. http://www.advokat-hoie.no/publikasjoner/files/samboeres-arverett.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.