Gå til innhold

Ekteskap vs samboerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

''For meg er ekteskapet hellig. Ved å gifte seg forteller man hverandre at man vil dere resten av livet sammen i gode og onde dager. Det bør ikke være en formalitet, ekteskap er et stort skritt man ikke skal ta lett på. ''

Enig, men det å få barn sammen er jo et _enda_ større skritt. og det er jo litt synd evt rart at noen er klare for å ta valget om å få barn sammen med noen men ikke samtidig er klare for å gifte seg.

Hvis det var meg du siktet til der så vet jeg ikke hvor du tar det fra? Jeg har iallefall ikke sagt at jeg ikke vil gifte meg, men likevel få barn. Er jo det motsatte jeg sier, men da pga rettighetene. Ja det er kynisk, men det er også slik samfunnet er lagt opp. Hadde samboere automatisk hatt samme rettigheter som gifte hadde deg jo ikke vært noe problem. For meg betyr ikke ekteskapet noe annet enn et stykke papir, jeg trenger ikke dette papiret for å bevise min kjærlighet ovenfor mannen jeg elsker.

Skrevet

Hvis det var meg du siktet til der så vet jeg ikke hvor du tar det fra? Jeg har iallefall ikke sagt at jeg ikke vil gifte meg, men likevel få barn. Er jo det motsatte jeg sier, men da pga rettighetene. Ja det er kynisk, men det er også slik samfunnet er lagt opp. Hadde samboere automatisk hatt samme rettigheter som gifte hadde deg jo ikke vært noe problem. For meg betyr ikke ekteskapet noe annet enn et stykke papir, jeg trenger ikke dette papiret for å bevise min kjærlighet ovenfor mannen jeg elsker.

Nei, det var ikke myntet på deg. Det var et direkte svar til trist jente.

Gjest trist jente
Skrevet

''For meg er ekteskapet hellig. Ved å gifte seg forteller man hverandre at man vil dere resten av livet sammen i gode og onde dager. Det bør ikke være en formalitet, ekteskap er et stort skritt man ikke skal ta lett på. ''

Enig, men det å få barn sammen er jo et _enda_ større skritt. og det er jo litt synd evt rart at noen er klare for å ta valget om å få barn sammen med noen men ikke samtidig er klare for å gifte seg.

Det er jo mange som velger å ikke gifte seg selv om de har barn og de vil dele resten av livet sammen. Ekteskap har ulik betydning for forskellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...