Gjest gammal traver på DOL Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har en ny venninne som tydeligvis har mange andre venner. Det som gjør meg litt sjalu er at hun hele tiden prater om hva hun gjør sammen med andre venner., hvor de har vært, hva de planlegger å gjøre fremover osv uten at jeg er en del av de planene. Jeg får en følelse av å ikke være like viktig som de andre vennene hennes. Men er jeg bare overfølsom, eller hadde dere også reagert på det, og kanskje følt dere litt utenfor? 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Det er jo vanlig å flere venner, men skjønner det er vanskelig når hun bare snakker om disse andre vennene. Er dere nære venner? Kan du bli kjent med hennes andre venninner. Jeg mener ikke at du skal trenge deg på, men min erfaring er at man ofte blir venner med venners venner hvis man åpner opp for det. Kunne du snakket med venninnen din om hvordan du føler det. Det må jo være sårt å høre om alt de finner på uten å bli invitert med. Mye kan løses ved å snakke sammen. Det er ikke sikkert at hun skjønner hvordan dette oppleves av deg. Kanskje tenker hun at du ikke vil bli kjent med hennes andre venner? Uansett er det veldig, veldig vondt å føle seg avvist. Hvis du synes det er vanskelg å skulle prate direkte med henne er det jo en mulighet å skrive mail eller brev og fortelle hvordan du føler det. Bare noen tanker, kan sikkert være helt på jordet. 0 Siter
Gjest Skytte81 Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Du sier det er ei ny venninne. Har hun kanskje kjent disse andre venninne hun snakker om lengre enn deg? Kanskje du har rett og hun fortsatt ser på deg som ei omgangsvenninne og disse andre som hennes nærmeste venninner? såfall vil nok dette jevne seg ut over tid når dere har delt mer tid sammen og du etterhvert blir en del av gjengen. Tviler uansett på at hun tenker over at du kan føle deg utenfor når hun snakker om "hun og de andre". Såfall måtte jo eneste grunnen vært for å såre deg og da er hun jo uansett ingen god venninne.. Dette er uansett et dilemma som er typisk for tenåringsjenter. Selvfølelsen på dette området blir som regel bedre med årene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.