Gå til innhold

Ubehag av sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei kvinne som føler sånn litt udefinerbart ubehag etter jeg har spist sukker, kaker, sjokolade, lønnesirup o.l.

Ikke det at jeg blir dårlig i magen eller noe men føler sånn uvelhet og nesten ør i hodet. Skikkelig ubehagelig.

Noen andre som har vært borti dette og evt vet hva det kan være?

Gjest Instruktør
Skrevet

Blodsukkeret ditt skyter i været, for så å dale som en stein. Derfor ubehag.

Sikkert lurt av deg å prøve å holde det så stabilt som mulig. Grove kornpodukter, grønnsaker, bønner og linser er god mat som vil hjelpe deg med det.

Regelmessige måltider.

Hvis det føles veldig ille ville jeg ha fått utført en sukkerbelastningstest. Om du har problemer med isulinproduksjonen. Vil kunne gi deg informasjon om du ligger i faresonen for å utvikle diabetes.

Men det er i verste tilfelle.

Uansett er stabilt blodsukker nøkkelen.

Skrevet

Blodsukkeret ditt skyter i været, for så å dale som en stein. Derfor ubehag.

Sikkert lurt av deg å prøve å holde det så stabilt som mulig. Grove kornpodukter, grønnsaker, bønner og linser er god mat som vil hjelpe deg med det.

Regelmessige måltider.

Hvis det føles veldig ille ville jeg ha fått utført en sukkerbelastningstest. Om du har problemer med isulinproduksjonen. Vil kunne gi deg informasjon om du ligger i faresonen for å utvikle diabetes.

Men det er i verste tilfelle.

Uansett er stabilt blodsukker nøkkelen.

Du verden for et bra svar :-) Tusen takk!!

Skrevet

Les "Kjernesunn familie" av Ninka-Bernadette Mauritson, her får du svar på dette og mye mer.

Skrevet

Les "Kjernesunn familie" av Ninka-Bernadette Mauritson, her får du svar på dette og mye mer.

Ikke et lite hint engang? ;-)

Gjest Instruktør
Skrevet

Du verden for et bra svar :-) Tusen takk!!

Tusen takk.

Dette er jobben min, mat og helse.

Lykke til :)

Skrevet

Ikke et lite hint engang? ;-)

Hun skriver masse om det at familien følte seg elendige etter sukkerinntak og at det bare førte til at de ville ha mer og mer og mer og om hva som skjedde da de kuttet ut sukkeret.

Lån boka på biblioteket, så slipper du å bruke så mange penger på å kjøpe den, bøker er sykt dyrt. :o(

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg blir også slik dersom jeg spiser sukker på tom mage. Det verste som finnes er å spise sjokolade når du er sulten. Jevnt blodsukker er tingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...