Gjest prust Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Men om du er i et selskap, føler du da at du må svare på en sms som kommer? Og om du skulle glemme igjen mobilen hjemme og dra på tur, får du da dårlig samvittighet for alle sms'er som kan ha kommet uten at du har fått svart dem? Hvis jeg er på besøk hos noen en hel kveld, så svarer jeg som regel i løpet av kvelden ja. Er jeg bare på besøk hos noen en times tid, svarer jeg som regel når jeg kommer ut i bilen, eller når jeg kommer hjem. Hvis jeg glemmer mobilen hjemme når jeg skal på jobb, så tenker jeg på om det kommer noen viktige sms'er i løpet av dagen ja! Tror aldri jeg har reist på tur uten mobilen.... 0 Siter
morsan Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Sjefen din bør skjerpe grensene sine:-( Enig! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 ''Men sjefen min liker ikke sms, i alle fall ikke når han må skrive'' ER ikke dette typisk menn, da? ;-) Husbondens mest brukte sms-svar til meg er: "ja", "nei" eller "ok" Noen ganger har jeg vært så 'dum' å stille to ulike spm i samme ssms - da blir man lett litt i stuss over en av de svarene der;-) ''Noen ganger har jeg vært så 'dum' å stille to ulike spm i samme ssms - da blir man lett litt i stuss over en av de svarene der;-)'' Hehe, kjenner meg igjen der! 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, han bør det. Jeg har ikke lyst til å snakke med ham før mandag. Da synes jeg du skal la det være. Han har tydeligvis problemer med grensene sine, og da må du sette dine grenser. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er blitt såpass gammel at jeg burde alltid svart med en gang, ellers kan jeg risikere å glemme det og det har skjedd noen ganger. Litt flaut. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Mannen min skriver faktisk ganske lange meldinger til meg - koselig :-) Men hva svarer en sjefen når han på en fredag ettermiddag skriver at han har lyst på en telefonprat før helga, og jeg ikke har lyst til å prate jobb før mandag (jfr en tråd her for et par dager siden om å bestemme over tiden, og ikke bruke mer tid på jobben enn det jeg skal....)? Jeg har rett og slett ikke svart... Jeg tror jeg ville svart kort på melding om at du ikke har anledning, og at jobbrelaterte ting må taes opp i arbeidstiden. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg tror jeg ville svart kort på melding om at du ikke har anledning, og at jobbrelaterte ting må taes opp i arbeidstiden. Ja, jeg burde egentlig det. Jeg pleier egentlig alltid ta en prat om kvelden eller i helga hvis han ringer, så det er vel kanskje litt plutselig dette at jeg ikke ringer ham opp. Så jeg burde skrive en melding tilbake - men jeg vet ikke helt.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er blitt såpass gammel at jeg burde alltid svart med en gang, ellers kan jeg risikere å glemme det og det har skjedd noen ganger. Litt flaut. ''Jeg er blitt såpass gammel at jeg burde alltid svart med en gang, ellers kan jeg risikere å glemme det og det har skjedd noen ganger. Litt flaut.'' Det skjer vel med de fleste. Jeg har f.eks. flere venniner som sender samlemeldinger om hvordan ferien arter seg, og samtidig spør hvordan jeg/vi har det. Ikke alltid jeg klarer å besvare slike. 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg burde egentlig det. Jeg pleier egentlig alltid ta en prat om kvelden eller i helga hvis han ringer, så det er vel kanskje litt plutselig dette at jeg ikke ringer ham opp. Så jeg burde skrive en melding tilbake - men jeg vet ikke helt.... Hva er det for en uvane? At du må ta en prat med sjefen din på telefonen i løpet av helgen? Unnskyld at jeg sier det. Men det kunne ikke falle meg inn å plage mine ansatte i løpet av helgen med mindre det var helt nødvendig. 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 ''Jeg er blitt såpass gammel at jeg burde alltid svart med en gang, ellers kan jeg risikere å glemme det og det har skjedd noen ganger. Litt flaut.'' Det skjer vel med de fleste. Jeg har f.eks. flere venniner som sender samlemeldinger om hvordan ferien arter seg, og samtidig spør hvordan jeg/vi har det. Ikke alltid jeg klarer å besvare slike. Samlemeldinger om hvordan ferien arter seg? Det finnes vel ikke noe kjedeligere enn å høre om andres ferier.....? 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 ''Jeg er blitt såpass gammel at jeg burde alltid svart med en gang, ellers kan jeg risikere å glemme det og det har skjedd noen ganger. Litt flaut.'' Det skjer vel med de fleste. Jeg har f.eks. flere venniner som sender samlemeldinger om hvordan ferien arter seg, og samtidig spør hvordan jeg/vi har det. Ikke alltid jeg klarer å besvare slike. Det er ikke så alltid lett å svare på slike meldinger heller, annet enn at man har det bra. Skriver man mer har det en tendens til å komme oppfølgingmeldinger og jeg orker ikke holde på i langt tid. Det går så utrolig tregt når jeg skriver også:-) 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg burde egentlig det. Jeg pleier egentlig alltid ta en prat om kvelden eller i helga hvis han ringer, så det er vel kanskje litt plutselig dette at jeg ikke ringer ham opp. Så jeg burde skrive en melding tilbake - men jeg vet ikke helt.... Hvis det er en vane blir jeg enda mer skeptisk. Dette er er grenseoverskridende og du skal ha fri når du ikke er på jobb. (i noen yrker må man ha jobbtlf, men har ikke fått inntrykk av du har en slik jobb ette det du beskriver?) Jeg ville tatt det ordentlig opp med han. Sagt ifra at du ikke ønsker kontakt utenom arbeidstid dersom det ikke er noe helt ekstraordinært som ikke kan vente. 0 Siter
ilaria Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Samlemeldinger om hvordan ferien arter seg? Det finnes vel ikke noe kjedeligere enn å høre om andres ferier.....? Synes ikke det er kjedelig å høre om andres ferier jeg? Men nå har ikke jeg særlig mange venner som ferierer på Gran Canaria og slikt da... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Mannen min skriver faktisk ganske lange meldinger til meg - koselig :-) Men hva svarer en sjefen når han på en fredag ettermiddag skriver at han har lyst på en telefonprat før helga, og jeg ikke har lyst til å prate jobb før mandag (jfr en tråd her for et par dager siden om å bestemme over tiden, og ikke bruke mer tid på jobben enn det jeg skal....)? Jeg har rett og slett ikke svart... ''Men hva svarer en sjefen når han på en fredag ettermiddag skriver at han har lyst på en telefonprat før helga, '' Her er du litt uklar, sier han dette før kl. 14, og det er vanlig at dere jobber til 16, bør dere jo kunne få til en prat før da. Forøvrig synes jeg det er en selvfølge at man bør kunne slå av privatmobil i helgen, med mindre man har en ansvarlig stilling, men da har man jo ofte betalt jobbmobil. Og selv da bør sjefen kjenne sine grenser og om det virkelig er om å gjøre å snakke om saken i løpet av helgen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Samlemeldinger om hvordan ferien arter seg? Det finnes vel ikke noe kjedeligere enn å høre om andres ferier.....? Hehe, du sier noe, men mange sender slike, og slenger på et spørsmål om hvordan du har det, og til en viss grad forventer svar. 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Synes ikke det er kjedelig å høre om andres ferier jeg? Men nå har ikke jeg særlig mange venner som ferierer på Gran Canaria og slikt da... Det synes jeg. Med mindre det er snakk om ferier på et helt usedvanlig sted i en helt spesiell setting. Noen ganger kan man faktisk få en følelse av at folk drar på ferie for å ha noe å fortelle om til andre, like mye som å nyte ferien for sin egen del. Og da kjeder jeg meg, ja.... 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Hehe, du sier noe, men mange sender slike, og slenger på et spørsmål om hvordan du har det, og til en viss grad forventer svar. OK...ja, da hadde jeg nok ikke giddet å svare nei:-( Like lite som jeg svarer på masseutsendelser på mail. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 OK...ja, da hadde jeg nok ikke giddet å svare nei:-( Like lite som jeg svarer på masseutsendelser på mail. ''Like lite som jeg svarer på masseutsendelser på mail.'' Jeg tenker at slike sms'er er hakket mer personlige, men skjønner hva du mener. 0 Siter
Colette Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 ''Like lite som jeg svarer på masseutsendelser på mail.'' Jeg tenker at slike sms'er er hakket mer personlige, men skjønner hva du mener. Jeg har ikke mottatt denne formen for sms moen gang. Men jeg har opplevd at likelydende sms'er har blitt sendt til forskjellige personer. Som f.eks. "takk for bursdagshilsen" Og når jeg skjønner at sms'en er totalt upersonlig, da gidder jeg ikke å svare:-) 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Når jeg får sms svarer på avhenger av hva slag type melding det er. Haster det så svarer jeg så snart jeg har mulighet. Er det mer hverdagslige ting svarer jeg når det passer. Er jeg på besøk eller sammen med noen, varierer det om jeg sjekker meldingen med engang jeg merker at den kommer. Det spørs på settingen. Jeg setter alltid tlf på lydløs på restauranter eller i andre sammenhenger der det ikke passer å få en telefon. Å snakke i tlf på feks bussen holder jeg meg langt unna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.