Gå til innhold

Hvor mye av et lik må være med for begravelse

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

ok, dette er kanskje groteskt innlegg for de fleste.

Hvis det ikke er så mye igjen av en person etter en brann. Man finner kanskje benrester, hodeskalle, og noen tenner. Er det nok til å begrave vedkommende? Er det noen regel om hvor mye av levningene som må være der for at det skal være en sikker identifikasjon, og for en begravelse?

Ble inspirert til å spørre om dette etter en krimbok jeg leser

Skrevet

Aner ikke, men trolig ikke mye, så lenge de restene man har er alt-

Har man intet, kan man jo ha en minnegudstjeneste.

Gjest best wishes
Skrevet

Aner ikke, men trolig ikke mye, så lenge de restene man har er alt-

Har man intet, kan man jo ha en minnegudstjeneste.

Jeg har en onkel som er lege og fikk ansvaret for å identifisere ofrene etter Åsta-ulykken, hvor de to togene kolliderte. Hos enkelte var det bare benrester igjen å identifisere. Men de ble da begravd alle sammen. Holder det med et ben mon tro?

Skrevet

Jeg har en onkel som er lege og fikk ansvaret for å identifisere ofrene etter Åsta-ulykken, hvor de to togene kolliderte. Hos enkelte var det bare benrester igjen å identifisere. Men de ble da begravd alle sammen. Holder det med et ben mon tro?

Sikkert.

Hva skjedde med ofrene etter 911? For enkelte ofre fant man kun svært små biter av.

Og hvordan var egentlig den historien med de to samehodeskallene som ble tilbakeført fra universitetet i København (?) og så gravlagt? (glemsk + orker ikke google justt nu)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...