Gå til innhold

Astma/allergi og alternativ med.


Hå jente

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 26 som har astma og allergi. Hadde barneeksem som liten, men vokste dette av meg før skolestart. Da jeg var 12 år fikk jeg allergi mot pencillin etter en hestekur. Siden den gang har jeg fått flere og flere allergier. Det startet med utslag i huden (elveblest og neller), når jeg var 19 fikk jeg astmadiagnosen. Jeg lurte på om det var noe innen alt. med. som kunne hjelpe på astma/allergiplagene så jeg evt. kunne redusere andre medisiner, eller evt. forebygge videre utvikling av allergiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Hå jente.

Innen akupunktur er det gjort flere undersøkelser som viser effekt på astma og likeledes allergi. Samtidig er det faktisk også innen homøopatien gjort gode undersøkelser som viser effekt mot pollenallergi. Senest i forrige uke kunne man lese om gode resultater etter homøopatisk behandling i det engelske legetidsskriftet "British Medical Journal". Det kan derfor være fornuftig å prøve en av de ovennevnte metodene, men du må ikke slutte med dine ordinære medisiner. De fleste alternative behandlingsformer lar seg kombinere med skolemedisinsk behandling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...