Gå til innhold

Hjemme med influensa.. Hva slags fravær?

janeymor

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme med eldstemann som har influensasymptomer. Høy feber, stygg hoste, vondt i kroppen. Jeg har vært hjemme med han i går og i dag og planen er at faren er hjemme i morgen og torsdag... Jeg er ganske uggen i kroppen og lurer på om jeg kanskje blir dårlig også...

Jeg har ei datter på 3 år som hoster endel om natten, men har god allmenntilstand og er i barnehagen ennå. Hva hvis hun blir syk?

Bruker dere sykt barn dager eller egenmeldinger i disse tilfellene? Jeg tror jeg har igjen 5 sykt barn dager. Litt ekkelt å bruke opp alt nå i tilfelle ungene blir mer syke i vinter. Får dere sykmelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker sykt barn dager når ungene der syke, og egenmelding når jeg er syk. En dag jeg og ungene var syke samtidig, tok jeg egenmeldingsdag (har skjedd bare en gang...).

Jeg syns vel egentlig ikke du har så få sykt barn-dager igjen, 5 stk på to mnd? Og er det influensa, så kan det jo bli snakke om flere dager fremover, hvor både voksne og barn er syke samtidig...

God bedring, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke veldig få dager igjen men jeg tenker hvis alle som er syke skal være hjemme i 8 dager går dagene fort.. Nå har det bare "brutt" ut hos storebror, men jeg har en følelse av at vi kommer til å bli syke i tur og orden her alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er hjemme med sykt barn, bruker du "sykt barn"-dager, hvis/når du blir syk selv bruker du egenmeldinger...

Det vet jeg ;) Jeg bare tenker i denne pandemi-perioden da det kan bli mye sykdom. Da må en være kreativ for at det skal gå rundt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ;) Jeg bare tenker i denne pandemi-perioden da det kan bli mye sykdom. Da må en være kreativ for at det skal gå rundt....

Man kan jo ta en 8-dagers nå i stedet for tre dager.. Hvordan reglene er med først sykt-banr dager, så egenmelding er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenmeldingsperioden har jo blitt utvidet til 8 dager hvis det er snakk om svineinfluensa, vet ikke hvordan dette er når det gjelder barn...

Kreativ trenger man vel ikke å være? Hvis du selv skulle bli syk og det går utover 8 dager, får du sykmelding fra legen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt barn-dagene følger kalenderen så du begynner på nytt igjen 1. januar, så om ungene er syke nå så er det ingen vits i å spare på dem med tanken på senere i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...