puppola Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Min 8,5 årige datter skal til venninne i kveld med noen andre jenter og maser om å få sminke seg. Jeg synes dette er ALTFOR tidlig og har sagt nei til å ha på seg mascara. Jeg synes neglelakk er greit men vil ikke at det flotte ansiktet skal "ødelegges". Vil ikke at hun skal få lov til å sminke seg enda. Jeg er selvfølgelig den værste mor i hele verdensrommet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være noe problem. Dette er _en_ kveld, og det er klart det er litt stas å få ha på seg mascara for en kveld. Hun har vel ikke begynt å mase om at hun skal sminke seg hver dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jåledokkas mamma Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Min snuppe på snart 9 har slutta å spørre, hun, siden jeg også er verdens verste på det punktet der. :-) Når det er sagt, så hadde nok jeg i dette tilfellet snakket med i alle fall vertinnens mor, og spurt litt hva kvelden skulle dreie seg om. Her i huset har det vært "sminkekvelder" for jentene, og det er superstas! Ikke at de overhode ser ut når de er ferdige, men du og du så gøy de har hatt det! Vet at jentungene her gjerne tar med seg sminken sin når de skal til venninner, men de reiser ikke ferdigsminka bort. Noen ganger kommer de hjem som de reiste, andre ganger ser de ut som malerskrin når de går inn døra. Daglig sminke på 8-åringer er forkastelig i mine øyne, men å leke med sminke har jeg ikke noe problem med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være noe problem. Dette er _en_ kveld, og det er klart det er litt stas å få ha på seg mascara for en kveld. Hun har vel ikke begynt å mase om at hun skal sminke seg hver dag? Jeg kan love deg at det er mange synspunkter som endres når man får barn... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg kan love deg at det er mange synspunkter som endres når man får barn... ) ...jeg synes nok for min egen del at det var flere synspunkter som ble endret fra da barna var små til de ble litt større... *gulper kamelpels* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 For meg er det stor forskjell om det er i "utkledningsøyemed" - da kan de få lov til å male seg både med teatersminke eller annen sminke så mye de vil. Men sminke som en del av en rutine for å pyntwe seg, er jeg enig i at er alt for tidlig. Prøver å ikke gjøre det for spennende ved å forby det heller, da tar det ofte av når de først får lov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Spiller det så stor rolle da? Har selv ei snuppe på 10 år som sminker seg ved spesielle anledninger. Det startet vel "seriøst" på turn. Der skal de jo sminke seg når de har opptreden. Pr. i dag så går det litt macara, lipgloss og øyenskygge. Nå kommer ho til meg og spør om det er pent gjort etterpå. Det eneste som kan bli litt vel mye er en glitter-strek ho bruker over mascaraen. Men ho er fornøyd med den. Så jeg kjenner at jeg ærlig talt ikke gidder helt her. Mange andre ting er mye viktigere. Nå er ho også bedt i spa-bursdag. Der skulle de starte med dusj (avslutter skolen med 1 time gym uten dusjing). Så skulle de sminke seg, få manikyr osv. Ho gleder seg veldig. Det er satt av 7 timer til hele stasen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmelina Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nei, det er du da slettes ikke. Sminke på småjenter ser så Jon Benet ut at jeg blir uvel bare jeg tenker på det. En ting er ordentlig amatørmessig klinesminke ala vanlige unger, men mascara synes jeg er verre. Da ser de ut som miniatyrkvinner, jo. Godt det finnes mødre som ikke godtar alt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg ville nok ha tillatt sminking, men synes da ikke du virker så streng. Du sier jo at neglelakk er greit, men mascara ugreit. Synes det hørtes helt greit ut, jeg! Hva med at hun får pynte håret litt ekstra istedet da? Finnes jo krølltang og andre morsomme ting som sikkert er gøy for pyntejentene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 ...jeg synes nok for min egen del at det var flere synspunkter som ble endret fra da barna var små til de ble litt større... *gulper kamelpels* Enig Og hører det endres enda mer med nr to og tre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Litt leppestift må da være greit ) Syns det var kjempemorsomt å sminke meg sammen med mormor da jeg var lita ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegre Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Spiller det så stor rolle da? Har selv ei snuppe på 10 år som sminker seg ved spesielle anledninger. Det startet vel "seriøst" på turn. Der skal de jo sminke seg når de har opptreden. Pr. i dag så går det litt macara, lipgloss og øyenskygge. Nå kommer ho til meg og spør om det er pent gjort etterpå. Det eneste som kan bli litt vel mye er en glitter-strek ho bruker over mascaraen. Men ho er fornøyd med den. Så jeg kjenner at jeg ærlig talt ikke gidder helt her. Mange andre ting er mye viktigere. Nå er ho også bedt i spa-bursdag. Der skulle de starte med dusj (avslutter skolen med 1 time gym uten dusjing). Så skulle de sminke seg, få manikyr osv. Ho gleder seg veldig. Det er satt av 7 timer til hele stasen. Huff, synes det høres helt horribelt ut. SPA - hvorfor? Hørte om 12-åringer som ble invitert i Bimbo-party. Snakk om å legge opp til at jentene skal være små tanketomme-bareopptattavutseende-vesener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Huff, synes det høres helt horribelt ut. SPA - hvorfor? Hørte om 12-åringer som ble invitert i Bimbo-party. Snakk om å legge opp til at jentene skal være små tanketomme-bareopptattavutseende-vesener. Synes også dette blir fryktelig kunstig.. Men hvordan skal en kunne reagere/opponere uten at det går utover barnet, liksom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Litt leppestift må da være greit ) Syns det var kjempemorsomt å sminke meg sammen med mormor da jeg var lita ) "Syns det var kjempemorsomt å sminke meg sammen med mormor da jeg var lita )" Helt enig! Slikt var superstas!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 "Syns det var kjempemorsomt å sminke meg sammen med mormor da jeg var lita )" Helt enig! Slikt var superstas!! :-) Da jeg var5-6 år ønsket jeg med leppestift av mormor i gave, og det fikk jeg jo ) Selv om man liker å prøve seg litt når man er liten betyr det ikke at man bruker sminke hver dag som 9 åring ) Jeg begynte ikke med sminke før jeg var 17 år eller noe. Kanskje litt mascara. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 9 åringen har fått egen øyenskygge og lipgloss etter at hun delte venninnene sin sminke fordi mamma var så teit og ikke ville kjøpe til henne. De pynter seg litt til fest og synes det er stas. Maskara har vi mødre sagt blir ikke aktuelt på en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 9 åringen har fått egen øyenskygge og lipgloss etter at hun delte venninnene sin sminke fordi mamma var så teit og ikke ville kjøpe til henne. De pynter seg litt til fest og synes det er stas. Maskara har vi mødre sagt blir ikke aktuelt på en stund. Jeg ser ikke forskjellen på øyenskygge og maskara? For meg handler dette om at jeg synes min datter på 8,5 er for liten til å sminke seg overhodet i ansiktet. Min grense går ved neglelakk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Da jeg var5-6 år ønsket jeg med leppestift av mormor i gave, og det fikk jeg jo ) Selv om man liker å prøve seg litt når man er liten betyr det ikke at man bruker sminke hver dag som 9 åring ) Jeg begynte ikke med sminke før jeg var 17 år eller noe. Kanskje litt mascara. Nettopp! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Huff, synes det høres helt horribelt ut. SPA - hvorfor? Hørte om 12-åringer som ble invitert i Bimbo-party. Snakk om å legge opp til at jentene skal være små tanketomme-bareopptattavutseende-vesener. Jeg tror vel at dette avhenger veldig av hvordan ting blir lagt opp. Jeg ser faktisk ikke noe problem i dette i det hele tatt. La barna få kose seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.