Gå til innhold

Betennelse / hevelse leddbånd


Gjest Løvetannen_31

Anbefalte innlegg

Gjest Løvetannen_31

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg, da legens anbefalinger ikke har hjulpet til nå ..

For 4 uker siden så måtte jeg til lege pga ekstremt vond ankel, jeg kunne ikke tråkke ned på foten. Mye tydet på at det var brudd, men røntgen viste heldigvis ikke det :)

Jeg fikk beskjed om å holde foten i ro, og komme igjen om 4 uker. Javel. Jeg skaffet meg krykker, og tapet ankelen.

For to dager siden troppet jeg igjen opp på legekontoret med like vond ankel som fremdeles er like hoven. Nytt bilde ble tatt for sikkerhets skyld, men igjen så kunne det ikke ses noe brudd. Jeg fikk beskjed om å beholde krykkene, tape ankelen, fortsette med betennelsesdempende tabletter, og forberede meg på at ankelen skulle holdes i ro i inntil 6 mndr. Jeg kunne kjøle ned ankelen 2 ganger pr dag for å prøve å få ned hevelsen, og jeg kunne få kortison rett i leddet om jeg ville det. Takket nei til kortison inntil videre, sa jeg ville sjekke ut alternative ting før jeg evt tok kortison.

Så sitter jeg her da, på 5 uken, med foten opp. Jeg kjeder meg!! Jeg er et aktivt menneske, som gjerne tar en løpetur i marka to-tre ganger i uken i tillegg til mine daglige gåturer.

Er det noen som har erfaringer å dele? Vil det hjelpe å kjøle ned foten etter så lang tid? Jeg vet at jeg må prøve å få ned hevelsen på en eller annen måte, men jeg aner ikke hvordan..

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg ikke leste ordentlig, men hvordan oppstod skaden/hevelsen? Var det en 'ytre hendelse', eller bare kom hevelsen mer ut av det blå?

Bare tenkte litt på at dersom den plustelig 'bare ble slik' så kan det jo være at problemet egentlig ikke er lokalt, men egentlig sitter et annet sted. Kanskje en time hos en godt utdannet manuellterapeut/akupunktør/shiatsu-terapeut eller liknende kunne være til hjelp. De er gjerne opptatt av sammenhengene i kroppen og vil gjerne se helhetlig på tilstanden din, og ikke bare på ankelen lokalt.

I alle tilfeller stusser jeg over at du har fått beskjed om å være i absolutt ro med foten. Ingen beskjed om å rulle med foten eller andre ting som kan gi sirkulasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...