Gå til innhold

johannesurt igjen


Gjest Ekath

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 48 år gammel kvinne som etter slag sliter med søvnproblemer og lett depresjon, Jeg har hatt søvnhjelp av Valerina og litt (3,75-1/2)Imovane (3-6 timer søvn), men så leser jeg at Valerina ikke skal brukes ved depresjon, Kanskje Johannesurt er bedre, men bør vel ikke kombineres med annen sovemedisin? Jeg tar Albyl-E og Nexium 20mg og Tofupill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Som hovedregel bør ikke johannesurt kombineres med legemidler og i ditt tilfelle er det Imovane som kan bli problemet så vidt jeg vet. På den annen side vil mange sove bedre etter noen dagers bruk av Johannesurt. Etter min erfaring er det ikke noe problem å bruke Valerina ved depresjon, det kan for eksempel være nyttig ved depressiv uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedregel bør ikke johannesurt kombineres med legemidler og i ditt tilfelle er det Imovane som kan bli problemet så vidt jeg vet. På den annen side vil mange sove bedre etter noen dagers bruk av Johannesurt. Etter min erfaring er det ikke noe problem å bruke Valerina ved depresjon, det kan for eksempel være nyttig ved depressiv uro.

Takk for svar,Det kan bli vanskelige netter inntil Johannesurten starter å virke, jeg kan ha netter der jegt overhodet ikke sover.

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vale_off.htm

Nederst står det:

Legevendelrot bør ikke brukes av personer med svært lavt blodtrykk, for lavt blodsukker, som har leverproblemer, eller av pasienter som sliter med depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...