Gjest Veldigusikker,altså Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg og far til barnet bor ikke sammen lenger. Han vil ikke at barnet vårt skal ta svineinfluensavaksina. Jeg er mer usikker. Barnet er 1.klassing og har fått brev med hjem hvor foreldre skal skrive under på om de vil eller ikke vil at barnet skal ta vaksinen. I brevet står det: Vi/jeg ønsker at ....... skal få vaksinen. HVIS jeg bestemmer meg for at jeg vil dette, skal jeg stryke over Vi og bare skrive under selv eller er det slik at man må være enige og skrive under begge foreldrene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg synes dere skal diskutere videre og bli enige. Hva om du overstyrer far, og så får barnet kraftige bivirkninger av vaksinen (noe som tydeligvis er ganske vanlig her jeg bor i alle fall). Eller hva om far overstyrer deg og hun ikke får vaksinen, og så får hun kraftig svineinfluensa med mulig sykehusinnleggelse... Så sett av en stund til konstruktiv diskusjon først 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvorfor ønsker ikke pappan at barnet skal få vaksinen - er det generell vaksineskepsis, eller er det noe mer konkret? Det kan være lurt å snakke om dette. Dersom det er noen konkrete ting ved vaksinen pappan er bekymret for, kan man jo sjekke om det er noe å _reelt_ være bekymret for. (f.eks har dette med kvikksølv vært hauset opp - det som brukes er en kvikksølvforbindelse som har vært brukt i vaksiner i over 70 år, og det er _bred_ forskning på dette - som konkluderer med at dette er ufarlig). Man må uansett veie opp risikoen - og ta et valg ut fra det man tror er mest rett for dine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.