Gå til innhold

Badeland og overnatting - Sarpsborg

Spirello

Anbefalte innlegg

Hei! Siden poden min elsker å bade, så har jeg lyst til å dra på et badeland med han. Hadde også vært hyggelig med middag etterpå og overnatting på hotell. Har funnet http://www.choicehotels.no/hotels/hotel?hotel=NO078 og lurer på om dette er et hyggelig hotell? Er det bare konferanse-gjester her, eller "vanlig dødlige" også?

Vi ønsker da å dra fra lørdag til søndag.. Komme tidlig lørdag, bade i bassenget til vi får rommet sånn 15-tiden. Dusje, slappe av littt og skifte, spise middag, og gå på evt. lekerom litt og natta. Søndagen spiser vi frokost, sjekker ut og bader mer.

Har dere vært her og kan si om det er fint/ok/eller ikke? Har dere evt. andre badeland å anbefalle - ikke så langt fra Oslo.. Hadde vært hyggelig med overnatting også, da vi skal ta det som en fering av samboerens bursdag også :) Lite avbrekk før julestria begynner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg vært fere ganger og kan anbefale hotellet på det varmeste. Et koselig hotell med fint badeland og lekeland. Hyggelige rom og personale, restauranten er også veldig koselig med egen barnekrok med tegnesaker etc.

Når jeg har vært der har det alltid vært familier, stas for barna får sjekke inn på hotellet i egen del av resepsjonen!

Vi synes dette er et veldig bra hotell i passe avstand fra Oslo. Vi kombinerer gjerne turen dit i vinterhalvåret med en handletur over grensen og å se etter campingvogna vår i Østfold. Prisene er også overkommelige.

Skal forøvrig selv på hotelltur i helgen, men denne gang blir det spa-hotell, koselig å prøve noe nytt og vi er kun voksne som reiser så da er jo det greit, men mye dyrere blir det jo. Er også en spa avdeling og et treningsstudio på hotellet du har tenkt deg på.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der, men det har overlevd i mange år nå, så det er sikkert fint! Jeg vet at det benyttes en del for grupper som skal ha "sesongavslutningstur" o.l.

Når junior blir større og dere skal kombinere skiferie og bading, ta en titt på http://www.pers.no/ Der er det overnattings-muligheter i flere prisklasser og aktiviteter for barn i skoleferiene (som kan benyttes selv om dere bor i hytte eller leilighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest særping

Har vært der mange ganger og kan anbefale det!!! Kort vei til handlesenter som Borg storsenter, Storbyen (i Sarp) og Toys R Us (større utgave enn den i Oslo) er også noen meter lenger borte på motorveien:)

Hotellet og badelandet ligger på Grålum, men man sies liksom at det er i Sarpsborg da..

God tur! Du vil bli fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et flott badeland. I tillegg har de også mange andre aktiviter der. Bl.a. klatring og minigolf.

Det er hovedsaklig et konferansehotell tror jeg, men det passer for alle.

Jeg hadde kanskje dratt en tur til byen for å spise middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der, men det har overlevd i mange år nå, så det er sikkert fint! Jeg vet at det benyttes en del for grupper som skal ha "sesongavslutningstur" o.l.

Når junior blir større og dere skal kombinere skiferie og bading, ta en titt på http://www.pers.no/ Der er det overnattings-muligheter i flere prisklasser og aktiviteter for barn i skoleferiene (som kan benyttes selv om dere bor i hytte eller leilighet).

Pers og Quality Resort Sarpsborg kan ikke sammenlignes - synes jeg da.

Hender det er noe underholdning for barna i Sarpsborg også, men er vel helst i skoleferiene, var det i sommer da vi var der med barnebarna.

Dessuten dobbelt så langt fra Oslo. Når det gjelder kun en overnatting er det så passe med Sarpsborg, motorvei hele veien så kjører ned på en drøy time. Holder også med bading for et døgn, masete med alt skiutstyret for så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært der mange ganger og kan anbefale det!!! Kort vei til handlesenter som Borg storsenter, Storbyen (i Sarp) og Toys R Us (større utgave enn den i Oslo) er også noen meter lenger borte på motorveien:)

Hotellet og badelandet ligger på Grålum, men man sies liksom at det er i Sarpsborg da..

God tur! Du vil bli fornøyd!

Ja, vi sier jo Sarpsborg:-)

Vil dere spise i byen i stedet for på hotellet, Spirello så er det mange bra spisesteder inne i byen. Bl.a.en koselig Kinarestaurant i gågata, her også Big Horn, Pizzanini og en gresk restaurant. Dickens er også i gågata. Storbyen senter i enden av gågata er et bra senter. Og som laban skriver, Borg er også bra, det beste dernede synes jeg. Borg ligger ikke langt fra hotellet og her er det bl.a pizzarestaurant rett ved siden av (Dollie Dimple) og "Mac'ern" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et flott badeland. I tillegg har de også mange andre aktiviter der. Bl.a. klatring og minigolf.

Det er hovedsaklig et konferansehotell tror jeg, men det passer for alle.

Jeg hadde kanskje dratt en tur til byen for å spise middag.

Enig, Speak, mange konferanser der, men alltid også sett familier der og i badelandet kommer det jo familier utenfra også, hverdag som helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pers og Quality Resort Sarpsborg kan ikke sammenlignes - synes jeg da.

Hender det er noe underholdning for barna i Sarpsborg også, men er vel helst i skoleferiene, var det i sommer da vi var der med barnebarna.

Dessuten dobbelt så langt fra Oslo. Når det gjelder kun en overnatting er det så passe med Sarpsborg, motorvei hele veien så kjører ned på en drøy time. Holder også med bading for et døgn, masete med alt skiutstyret for så kort tid.

Jeg er slett ikke uenig med deg i det. Derfor skrev jeg også, ang. Pers, at det var "...når junior blir større og dere skal kombinere skiferie og bading".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slett ikke uenig med deg i det. Derfor skrev jeg også, ang. Pers, at det var "...når junior blir større og dere skal kombinere skiferie og bading".

Leste ikke nøye nok, jeg, Laban:-)

Gol er jo et nydelig sted der det ligger i mellom fjellene, kanskje Pers har blitt bedre, begynte å bli så slitent sist jeg var der.

Jeg liker meg forøvrig også kjempegodt i Halligdal, men foretrekker helt oppe på fjellet der, f.eks. Storefjell. Også et fantastisk sted for familier med badebasseng og sklie, boblebad både ute og inne etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke nøye nok, jeg, Laban:-)

Gol er jo et nydelig sted der det ligger i mellom fjellene, kanskje Pers har blitt bedre, begynte å bli så slitent sist jeg var der.

Jeg liker meg forøvrig også kjempegodt i Halligdal, men foretrekker helt oppe på fjellet der, f.eks. Storefjell. Også et fantastisk sted for familier med badebasseng og sklie, boblebad både ute og inne etc. etc.

Vi likte å ha litt bedre plass enn bare et hotellrom, mens (ett av) barna var små. Derfor bodde vi i en rimelig leilighet eid av hotellet, og ordnet oss selv med mat osv. Så gikk vi i lekerommet, badelandet og på trylleshow o.l., på selve Pers. Det var veldig greit.

Hm - fikk lyst på litt ferie nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi likte å ha litt bedre plass enn bare et hotellrom, mens (ett av) barna var små. Derfor bodde vi i en rimelig leilighet eid av hotellet, og ordnet oss selv med mat osv. Så gikk vi i lekerommet, badelandet og på trylleshow o.l., på selve Pers. Det var veldig greit.

''Hm - fikk lyst på litt ferie nå...''

En tilnærmet konstant tilstand! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...ferie, ja, det skal jeg på, en liten en:-)

Spahotellopphold i helgen, Son spa, håper det er ok der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pers ser veldig bra ut, men fy for noen priser! *skrekk og gru*. Vi skal tya en svipp-tur vi nå da, komme oss bort fra leiligheten en natt/par dager og bare bade og kose oss. Koster 1100,- for et døgn med frokost og fri minibar (til oss etter poden ahr sovna *fnis*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut, kose deg masse. :o) Aldri vært på Spa, men skal "spa" med litt i januar - for da skal vi til syden - JIPPI!!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut, kose deg masse. :o) Aldri vært på Spa, men skal "spa" med litt i januar - for da skal vi til syden - JIPPI!!!! :o)

Takk for det!

Aldri vært på Spa jeg heller så gleder meg veldig.

To behandlinger er bestilt og 3-retter om kvelden.

Spørs om vi kommer oss hjem lørdag......kan være ei natt til så får se hva dem tilbye av pris:-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pers ser veldig bra ut, men fy for noen priser! *skrekk og gru*. Vi skal tya en svipp-tur vi nå da, komme oss bort fra leiligheten en natt/par dager og bare bade og kose oss. Koster 1100,- for et døgn med frokost og fri minibar (til oss etter poden ahr sovna *fnis*)

God fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fornøyelse, det blir sikkert en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri minibar? Det har jeg aldri hørt om der.

Prisen forøvrig er det vel ikke noe å si på, badinga er jo inkl. Ja, er vel i Sarpsborg du mener nå?

Andre priser der jeg skal, 1500pp/døgn, men inkluderer 3-retters om kvelden også. Inngang til Spa også, men behandlinger utenom og de er dyre synes jeg, men må skeie ut en gang i blant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...