H@yley Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nå er det ikke lenge til 1. desember, og pakkekalenderen skal henges opp. I fjor kjøpte jeg pose m 24 småting på Rema 1000, men var ikke så fornøyd. Utrolig kjedelig og lite varierende innhold. Noen andre steder man får kjøpt noe lignende? Evt. noen andre idéer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vet ikke hvor gammel barnet/barna dine er, men det er mange muligheter :-) Her er et råd som har funket for oss: Kjøp en stor leke som består av flere små deler, og "del opp" til forskjellige dager (f.eks lego, polly pocket, puslespill, julekrybbe - kun fantasien setter grenser. Og lommeboka :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg er i farta med 30 kalenderpakker (deler med stemor, men ganske manger havner på meg i år) og er på jakt selv. ) Julemagneter er innkjøpt, et par pakker til hver bli litt ekstra mye lørdagsgodt, pokemonball?, Grise-flax-lodd kanskje - skal ta en runde i helga om jeg får tid. Ellers blir det vel viskelær og sånne småting som vanlig. Bokser/truse? Morsomme sokker? Så det ikke blir bare dill som havner i søpla etter jul... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg slår et slag for julekrybbefigurer, som resirkuleres i kalenderen hvert år. En fin tradisjon, som kun innebærer en engangsinvestering. Ulike førjulsaktiviteter er også populært hos oss: bake pepperkaker, pynte pepperkakehus, juleverksted, billetter til juleforestilling, adventstur i skogen med bål, pepperkaker og gløgg på termos, m.v. Vi gir også bøker/DVD/CD-plater/lysbøker, som har jul som tema i kalenderen. Disse pakkes bort med jula i januar - og kommer på nytt i adventskalenderen neste år ..... og året deretter .... og ... Koster litt å anskaffe, men gir mange timer hygge. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Disse feridig-posene er oftest bare søppel. Prøv heller å få kjøpt inn noe ungene liker og trenger. Godtepose på lørdag, sokker, hårstrikker, viskelær, julekristremerker, pepperkakedeig den dagen dere skal bake, dusjsåpe, badeskum, kinobillett dersom dere skal på kino en dag, micropopcorn, fargeblyanter (kjøpt løse ellen en pakke du deler opp), utstyr for å lage f.eks. pakkelapper, hobbysaker som skal lages som julepresanger...var det jeg kom på nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
copycat1365381264 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg er i farta med 30 kalenderpakker (deler med stemor, men ganske manger havner på meg i år) og er på jakt selv. ) Julemagneter er innkjøpt, et par pakker til hver bli litt ekstra mye lørdagsgodt, pokemonball?, Grise-flax-lodd kanskje - skal ta en runde i helga om jeg får tid. Ellers blir det vel viskelær og sånne småting som vanlig. Bokser/truse? Morsomme sokker? Så det ikke blir bare dill som havner i søpla etter jul... Takk for at du minnet meg på griseflax loddene. Det var stor suksess i fjor:-)) Er også på jakt nå om dagen. Fantasien er ikke helt på topp kjenner jeg. 72 pakker er liksom ikke gjort på 1 2 3... Men som jeg gleder meg til det blir desember. Elsker jula. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Disse feridig-posene er oftest bare søppel. Prøv heller å få kjøpt inn noe ungene liker og trenger. Godtepose på lørdag, sokker, hårstrikker, viskelær, julekristremerker, pepperkakedeig den dagen dere skal bake, dusjsåpe, badeskum, kinobillett dersom dere skal på kino en dag, micropopcorn, fargeblyanter (kjøpt løse ellen en pakke du deler opp), utstyr for å lage f.eks. pakkelapper, hobbysaker som skal lages som julepresanger...var det jeg kom på nå. Jeg skal anskaffe et puslespill i år tror jeg og dele det opp så får de noen biter hver i noen av pakkene. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg skal anskaffe et puslespill i år tror jeg og dele det opp så får de noen biter hver i noen av pakkene. ) Jeg leste for noen år siden at Nadia Hasnaoui gjorde det. Da la hun først hele puslespillet, slik at hun kunne legge brikker som hørte sammen i hver pakke, og på den måten kunne barna hennes legge dagens biter uten å måtte vente på neste ladning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg leste for noen år siden at Nadia Hasnaoui gjorde det. Da la hun først hele puslespillet, slik at hun kunne legge brikker som hørte sammen i hver pakke, og på den måten kunne barna hennes legge dagens biter uten å måtte vente på neste ladning. ''Jeg leste for noen år siden at Nadia Hasnaoui gjorde det. Da la hun først hele puslespillet, slik at hun kunne legge brikker som hørte sammen i hver pakke, og på den måten kunne barna hennes legge dagens biter uten å måtte vente på neste ladning.'' Det må man jo selvfølgelig passe på. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Da barna var mindre kjøpte vi deler til togbane og lego. Alle leker med tingene sammen. Nå har vi mer enn nok legoklosser og en kjempefin togbane som fremdeles er i bruk innimellom. Yngste er nå snart 6 år. I år må jeg finne på noe annet. men er tilhenger av litt aktiviteter, type "i dag skal vi lage pepperkaker", "i dag skal vi til byen å se på nissene" osv. Lager nok 4- 5 sånne dager, ca. 10- 11 med noe spiselig (godteri, rosineske, tyggegummi, nøttepakke el.l.) Så resten med sokker, hårstrikk, klistremerker, vanter (det er visst hull i alle fra i fjor) osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Opplevelser! Kveldsmat ute med fakler, lesestund i badekaret med levende lys, kinobilletter, tur svømmehallen, pepperkakebaking, godterilaging, skogstur i mørket med fakler osv osv...veldig poppis her i huset iallefall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elsker-julen! Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er enig med deg i at ferdigpakkene er elendige... I år har jeg ett barn som vil ha Pollykalender, mens det andre vil ha pakkekalender som mamma har laget.. Og da funker det dårlig med opplevelser og gjøre-ting. Har allikevel kommet godt fra det, synes jeg, mangler nå 6 gaver som jeg tenker jeg handler i løpet av et par dager. Min tanke er at snittet på gavene ikke skal være mer enn 20,- pr stk., samtidig som det ikke bare skal være kaste-i-søpla-greier. De jeg har fått til nå fant jeg delvis i 10-kronerskurven utenfor en bokhandler, div. Hanna Montana-effekter bl.a. Hun får også refleks en dag, en kompaktvaskeklut, armbånd, godis på lørdager, klistremerker, plasterpakke og bokmerke. Kommer visst ikke på mer i farten. Poenget er å holde øynene litt åpne rundt omkring, og plukke med litt nå og da. Jeg DIGGER jul! :-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg skal anskaffe et puslespill i år tror jeg og dele det opp så får de noen biter hver i noen av pakkene. ) Det er testet - med hell:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.