Gå til innhold

Sunn fornuft.


Orio

Anbefalte innlegg

Sunn fornuft, det kan vel likestilles med å være realistisk.

Svinehysteriet er bare et av mange virus som vi vil se fremover. Tror jeg.

Skal vi massevaksinere oss hver gang det dukker opp noe nytt?

Nye vaksiner fremstilt på en-to-tre, som ingen aner bivirkningene på?

Joda, mennesker dør av dette. Noen få. Men det finnes da mye annet også som mennesker dør av.

:0)

Hei, der var du ja! :-) Har ikke 'sett' deg på en stund:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    30

  • mrxx

    23

  • Colette

    22

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt er det media som har hauset opp dette, men det hadde ikke gjort noe om nasjonen hadde prøvd å gitt et balansert syn heller. Men på en annen side så må de nesten henge med også, de blir fanget i galskapen.

Jeg synes faktisk myndighetene har gitt balansert informasjon, jeg. Det er bare så vanskelig å få øye på den mellom alle sensasjons-overskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det med å tenke selv som er cluet.

Du tenker ikke selv om du blindt godtar det Folkehelseinstituttet sier til deg.

Du tenker ikke selv om du blindt stoler på medias fremstilling av en sak.

Du tenker derimot selv om du oppsøker forskjellige kilder som argumenterer på forskjellige måter, reflekterer over de forskjellige argumentene og danner deg opp en mening selv.

Mitt inntrykk når det kommer til vaksinering generelt, er at de færreste tenker selv. Man følger den gemene hop og de anbefalingene helsemyndighetene gir.

Helsemyndighetene baserer seg i all hovedsak på informasjon gitt direkte fra legemiddelprodusentene. Disse kan man vel strengt tatt ikke kalle nøytrale og uhildede?

Så sunn fornuft og det å tenke selv er viktig også når det kommer til vaksinering.

Det er jo heller ikke slik at man _ikke_ tenker selv om man stoler på hva folkehelseinstituttet sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk myndighetene har gitt balansert informasjon, jeg. Det er bare så vanskelig å få øye på den mellom alle sensasjons-overskriftene.

Kanskje det er slik, jeg vet ikke, mulig det har druknet i journalistenes galskap og iver etter sensasjoner, men generelt så har dette blitt helt hinsides.

Jeg omgås mye folk og jeg har så langt ikke snakket med en eneste som vet med sikkerhet at de har hatt, de sier at det er mistanke om at noen de kjenner har hatt det, men ingen har sagt at de vet det med sikkerhet og det er 350 ansatte bare her jeg jobber.

Dette har blitt vannvittig hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel det er de færreste som blindt tror på noe som helst i denne saken ;)

Tja, jeg vet ikke helt. Jeg tror det er veldig mange som stoler blindt på helsemyndighetene - og andre øvrigheter.

Men heldigvis gjør ikke alle det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Nå må du se og lese hva jeg skriver. Jeg sier IKKE at det ikke skal skrives om svineinfluensa, men det er stor forskjell på det hysteriet vi har nå og skrive om det på en vanlig måte. Skulle alt annet hauses opp så mye som dette så hadde vi jaggu meg fått litt av noen tilstander.

Det burde faktisk ha vært et krav om at dette skulle holdes på det nivået det hører hjemme, så folk ikke ble mer skremt enn nødvendig.

Ok, personlig liker jeg å bli litt skremt:-) Det får meg til å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er derfor mange handler i panikk og det er aldri bra for noe.

Hvordan mener du at man kan handle i panikk når det gjelder svineinfluensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at man kan handle i panikk når det gjelder svineinfluensa?

Jo fordi det hamstres Tamilflu, bare for sikkerhetsskyld, de står i kø og blir lyn forbannet hvis det er tomt for vaksine, de sniker i køen foran de som er i riskogruppen, osv.

De løper rundt som forkremte høns og tror at de dør i morgen.

I tillegg så tør foreldrene knapt å sende ungen i svømmehallene og gymsalene, folk er redde for brødmaskiner og alt annet rart. Folk er helt idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jo fordi det hamstres Tamilflu, bare for sikkerhetsskyld, de står i kø og blir lyn forbannet hvis det er tomt for vaksine, de sniker i køen foran de som er i riskogruppen, osv.

De løper rundt som forkremte høns og tror at de dør i morgen.

I tillegg så tør foreldrene knapt å sende ungen i svømmehallene og gymsalene, folk er redde for brødmaskiner og alt annet rart. Folk er helt idioter.

Ok, sånn ja.

Jo, det er jeg enig med deg i:-)

Men heldigvis er det vel slik at det er nok Tamiflu til alle i risikogruppen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånn ja.

Jo, det er jeg enig med deg i:-)

Men heldigvis er det vel slik at det er nok Tamiflu til alle i risikogruppen nå?

Jeg har ikke hørt om at det skal mangle Tamiflu, bortsett at det kan være utsolgt over kort tid, men det har jeg ingen anelse om, jeg følger lite med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, sånn ja.

Jo, det er jeg enig med deg i:-)

Men heldigvis er det vel slik at det er nok Tamiflu til alle i risikogruppen nå?

Glemte å si natta.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...