Gå til innhold

Sunn fornuft.


Orio

Anbefalte innlegg

Man har påvist flere svineinfluensatilfeller der den syke omtrent ikke har hatt feber, så denne influensaen har ikke nødvendigvis de typiske influensasymptomene...

Hvis vi skal stole på FHI så må man ha feber over 38,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    30

  • mrxx

    23

  • Colette

    22

  • morsan

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Ja, jeg er enig med deg. Men allikevel så dør det mange flere i Norge enn i andre land. Og hva er årsaken til det?

Her er det nå 7 døde, men det er jo også et mye mindre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, takk for at du prøver å trøste meg:-)

Miljøet her er så lite. Vi er bare 1000 nordmenn og mange av dem ligger influensasyke nå. Vi kan ganske sikkert utelukke vanlig influensa, da skolene i hele landet ble vaksinert mot vanlig sesonginfluensa for noen uker sider. Litt annen praksis her enn hjemme.

Det kan jo være en mulighet for at du har rett og at han bare har hatt omganssyke, med en vanlig forkjølelse i tillegg.

Men min sunne fornuft (he he) forteller meg at dette med meget stor sannsynlighet er svineinfluensa :-)

Nå skal jeg sove. God natt:-)

OK. Jeg ønsker dere all mulig god helse, i hvet fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hørte om en som plutselig fikk pusteproblemer inntil han klarte å nyse. Da ble han straks mye bedre. Jeg vil tro mange viruspartikler kom ut når han nøs? Høres sikkert helt teit ut, men jeg ville antagelig fått ham til å lukte på pepper, se på et skarpt lys eller fått ham til å nyse? Jeg er altså ingen lege, men ;)

Skjønner du er engstelig, men dette går sikkert fint! Godt han får tamiflu.

Han har ikke pusteproblemer enda heldigvis, men hvis han får skal han få lukte på pepper:-) ( I tillegg til å dra til sykehus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal stole på FHI så må man ha feber over 38,2.

Og menneskers normaltemperatur kan svinge mellom 36 og 38, så det virker litt merkelig at man operere med akkurat 38.2 grader.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke pusteproblemer enda heldigvis, men hvis han får skal han få lukte på pepper:-) ( I tillegg til å dra til sykehus)

Håper dere slipper å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og menneskers normaltemperatur kan svinge mellom 36 og 38, så det virker litt merkelig at man operere med akkurat 38.2 grader.....

Feber er alltid over 38. Alt annet er tull:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber er alltid over 38. Alt annet er tull:-(

Sikker? Morfaren min hadde normaltemperatur på 36 grader. Når tempen nærma seg 38 grader var han like dårlig som når folk vanligvis har 40 i feber... Og han var absolutt ingen klagertype...

Dette er faktisk ikke tull engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Morfaren min hadde normaltemperatur på 36 grader. Når tempen nærma seg 38 grader var han like dårlig som når folk vanligvis har 40 i feber... Og han var absolutt ingen klagertype...

Dette er faktisk ikke tull engang ;)

Jeg vet at noen påstår det. Men jeg tror ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest min sunne fornuft.

Jeg er generellt imot vaksiner og det vil si at jeg aldri vaksinerer meg og ungene uten at vaksinen har vært uprøvd i mange år før vi tar den.

Så vi skal ikke være prøvekaniner.

Jeg stoler ikke på myndighetene. De som (alle andre), tenker profitt i alle situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg er generellt imot vaksiner og det vil si at jeg aldri vaksinerer meg og ungene uten at vaksinen har vært uprøvd i mange år før vi tar den.

Så vi skal ikke være prøvekaniner.

Jeg stoler ikke på myndighetene. De som (alle andre), tenker profitt i alle situasjoner.

Finnes det noen du stoler på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg kommer heller ikke til å vaksinere meg hvis ikke dette viruset muterer til noe som opptrer helt annerledes enn det det har vist seg å gjøre til nå. Og jeg forstår hvorfor du velger å avstå ut i fra det du forteller.

Hvis dette viruset muterer.... så har de som hadde svineinfluensaen nå- eller er vaksinert- et fortrinn. Deres kropp vil sannsynligvis ha en viss immunitet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare ikke at mennesker er så forskjellige i og med at vi har den samme kroppen og den samme fyiologien.Vi hører aldri om noe tilsvarende hos dyr?

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/infeksjoner/article54073-17167.html

Jeg har bare faktainformasjon i forhold til hvordan morfaren min var når han hadde feber. Legen skjønte ikke noe som helst av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette viruset muterer.... så har de som hadde svineinfluensaen nå- eller er vaksinert- et fortrinn. Deres kropp vil sannsynligvis ha en viss immunitet likevel.

Akkurat det var et viktig argument for at vi valgte å vaksinere barna. I verste fall kan viruset mutere og blir mye mer alvorlig enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...