Gå til innhold

Kreft i tungerota

Anbefalte innlegg

Hei. Min far fikk diagnosen kreft i tungerota, for snart tre år siden. Og siden den tid, har han hatt stråling og går nå på cellegift. De kan ikke stråle mer, for det vil ikke kroppen tåle sier de, og han har begynt å reagere på bivirkningene til cellegiften, og har derfor gått ned til behandling ei gang i måneden. Han ble igår lagt inn på sykehuset, fordi han har problemer med å sove om natta, og det er fryktelig stramt rundt stråleområdet. Jeg er fortvilet og livredd, og føler legene har gitt han opp, og bare sender han på smertestillende. Jeg trenger at faren min får behandling, og at noen kan hvertfall "forsøke" å gjør han frisk. Har du kontakter med sykehus i utlandet, hvor de har spesialister på dette området? Som kunne sett på journalen og bilder? Evnt linker til sykehusene? Han er fryktelig tynn også, noen tanker om hva han kan spise eller få for å gå opp i vekt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/338573-kreft-i-tungerota/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er dessverre slik at stråling fører til forandringer i vevet og kan gi plager lenge etter at behandlingen er avsluttet. På den annen side vil det være vanskeligere for kreften å vokse i det stråleskadede området på grunn av arrvev og dårlig blodsirkulasjon og dette kan være en fordel. Mange sykehus i utlandet tilbyr tjenester til langtkomne kreftpasienter, men det er viktig å tenke seg godt om fordi dette kan få store økonomiske konsekvenser og medføre tid borte fra familien. Jeg har ingen kontakter ved utenlandske sykehus, men vil generelt si at de tyske sykehusene utmerker seg ved å ha gode skolemedisinske og alternative tilbud. Når det gjelder ernæringstilstand så vil jeg anbefale at han bruker næringsdrikker som er lette å få i seg, eventuelt vurderer å få lagt ned en magesonde hvis svelging er vanskelig. Han bør også få tatt en blodprøve av ernæringstilstanden og satt opp kosttilskudd i forhold til dette. Akupunktur kan være en god støttebehandling for smerter, søvn og immunsystemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/338573-kreft-i-tungerota/#findComment-2851622
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...