Gå til innhold

Viruset har mutert

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja nemlig, det er der jeg klør meg i hodet.

Jeg også....det er tydelig at vi på et eller annet vis skal skremmes til å ta vaksinen, og/eller Tamiflu.

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

25

• morsan

17

• ....AV

8

• pekkaline

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

mystifystisk.

Det ligger pengespørsmål i alt, og også her. :(

Ja,ikke sant? Alt dreier seg om penger og lønnsomhet.

Skrevet

Ja, det skjønner jeg..Men de fikk det til å høres ut på nyhetene i dag, som at viruset hadde mutert NÅ.

Ja, nyhetene ja, jeg har ikke sjekket helsemyndighetenes sider, men er sikker på at de omtaler sakken annerledes.

Skrevet

Det er nøye planlagt når man frigir ny informasjon. Når er antall smittede er på vei nedover, derfor kommer man med denne informasjonen nå for å øke det generelle fryktnivået og skremme flere til å ta vaksinen.

Herregud, hva er det som er så fryktelig med denne vaksinen, egentlig? Det er jo bare årets variant av influensavaksinen folk har tatt i tjue år uten at det har gått galt. Makan til hysteri! Jeg tar vaksinen fordi jeg ikke har veldig lyst til å bli syk når jeg kan slippe:) De få som har dødd av vaksinen har jo vært døende i utgangspunktet. Hjelpes. Dere er gærne.

Skrevet

Det er jo bare pressen som endelig har funnet en ny vinkling på føljetongen og kaster seg uhemmet over den nye godbiten.

Hver gang jeg leser noe som jeg har god greie på i avisa er jeg oppgitt over alle feilene og misforståelsene de presterer å skrive. Så jeg regner med at det er minst like mye tullball når jeg leser om ting jeg ikke kan så veldig mye om også.

Vel talt!

Skrevet

Herregud, hva er det som er så fryktelig med denne vaksinen, egentlig? Det er jo bare årets variant av influensavaksinen folk har tatt i tjue år uten at det har gått galt. Makan til hysteri! Jeg tar vaksinen fordi jeg ikke har veldig lyst til å bli syk når jeg kan slippe:) De få som har dødd av vaksinen har jo vært døende i utgangspunktet. Hjelpes. Dere er gærne.

''Herregud, hva er det som er så fryktelig med denne vaksinen, egentlig? ''

Fikk du med deg harselasen i Nytt på nytt om den? :-)

Annonse

Skrevet

Mulig vi ikke forstår hverandre nå, men altså i sommer fikk vi vite at svineinfluensaen var på full fart mot oss. Den kom, men noe senere enn først antatt. _Siden da_ har det vært snakk om at dette viruset kan komme til å mutere.

Nå viser det seg at det var slik allerede i sommer. (de to som døde i sommer hadde det muterte viruset de snakker om at har mutert nå, i dagens aviser) Hva er det andre viruset da, og hvem har hatt det?

Denne siste muterte utgaven skal begynne nederst i lungene, ikke i halsen..... Alle advarslene om tegn på influensa har hele tiden vært begynnende halsvondt. Ja det er noe jeg ikke forstår her....

Ja, det er godt mulig jeg ikke forstår deg.

Svineinfluensaen har vært her en stund, men det har tatt lengre tid for den å spre seg enn først fryktet/ventet. Det kan ha flere årsaker, f.eks. at vi har vært mer nøye med hygienen, at vi har større motstandskraft om sommeren, osv.

Det har hele tiden vært snakk om at viruset kan mutere. Nå har de funnet ut at det i noen tilfeller hadde mutert allerede i sommer.

Jeg har ikke forstått det som at mutasjonen hadde skjedd nylig, men jeg har heller ikke sett tv2-nyhetene.

Du må ikke anta at det som kommer på tv2-nyhetene er den korrekte informasjonen som helsemyndighetene prøver å kommunisere. Les heller pandemi.no eller folkehelsa.no

Fra pandemi.no

Folkehelseinstituttet har som ledd i overvåkingen av det pandemiske influensaviruset analysert virus fra mange pasienter. Virusene har store likheter med hverandre, men enkelte mutasjoner er påvist hos noen av dem. En av mutasjonene har fanget særlig interesse. Den er funnet hos to pasienter som er døde av den nye influensaen, samt hos en pasient med alvorlig influensasykdom. Disse døde var to av de første pasientene som døde i Norge. En del av de som er døde senere er undersøkt uten at det er funnet samme muterte virus. Mutasjonen kan tenkes å påvirke virusets evne til å feste seg dypere ned i luftveien og dermed føre til alvorligere sykdom.

— Basert på det vi vet så langt ser det ut til at det muterte viruset ikke sirkulerer i befolkningen, men at det kan være snakk om spontane forandringer som har oppstått i de tre pasientene, sier direktør i Folkehelseinstituttet Geir Stene Larsen.

Skrevet

Ja, nyhetene ja, jeg har ikke sjekket helsemyndighetenes sider, men er sikker på at de omtaler sakken annerledes.

Ja, det må de vel pent, hvis de skal framstå som seriøse:-)

Skrevet

Mulig vi ikke forstår hverandre nå, men altså i sommer fikk vi vite at svineinfluensaen var på full fart mot oss. Den kom, men noe senere enn først antatt. _Siden da_ har det vært snakk om at dette viruset kan komme til å mutere.

Nå viser det seg at det var slik allerede i sommer. (de to som døde i sommer hadde det muterte viruset de snakker om at har mutert nå, i dagens aviser) Hva er det andre viruset da, og hvem har hatt det?

Denne siste muterte utgaven skal begynne nederst i lungene, ikke i halsen..... Alle advarslene om tegn på influensa har hele tiden vært begynnende halsvondt. Ja det er noe jeg ikke forstår her....

''Folkehelseinstituttet har som ledd i overvåkingen av det pandemiske influensaviruset analysert virus fra mange pasienter. Virusene har store likheter med hverandre, men enkelte mutasjoner er påvist hos noen av dem. En av mutasjonene har fanget særlig interesse. Den er funnet hos to pasienter som er døde av den nye influensaen, samt hos en pasient med alvorlig influensasykdom. Disse døde var to av de første pasientene som døde i Norge. En del av de som er døde senere er undersøkt uten at det er funnet samme muterte virus. Mutasjonen kan tenkes å påvirke virusets evne til å feste seg dypere ned i luftveien og dermed føre til alvorligere sykdom.

— Basert på det vi vet så langt ser det ut til at det muterte viruset ikke sirkulerer i befolkningen, men at det kan være snakk om spontane forandringer som har oppstått i de tre pasientene, sier direktør i Folkehelseinstituttet Geir Stene Larsen.

I tillegg er det analysert ca 70 andre virus fra norske pasienter med påvist influensa A(H1N1). Det er ingen indikasjoner på at denne endringen i viruset betyr noe for effekten av vaksinen eller effekt av antiviralia/Tamiflu. ''

http://www.pandemi.no/pandemi/lavere_influensaaktivitet__ny_kunnskap_om_virus_og_nye_anbefalinger_641544

Skrevet

Svineinfluensaen har vært her en stund, men det har tatt lengre tid for den å spre seg enn først fryktet/ventet. Det kan ha flere årsaker, f.eks. at vi har vært mer nøye med hygienen, at vi har større motstandskraft om sommeren, osv.

Det har hele tiden vært snakk om at viruset kan mutere. Nå har de funnet ut at det i noen tilfeller hadde mutert allerede i sommer.

Jeg har ikke forstått det som at mutasjonen hadde skjedd nylig, men jeg har heller ikke sett tv2-nyhetene.

Du må ikke anta at det som kommer på tv2-nyhetene er den korrekte informasjonen som helsemyndighetene prøver å kommunisere. Les heller pandemi.no eller folkehelsa.no

Fra pandemi.no

Folkehelseinstituttet har som ledd i overvåkingen av det pandemiske influensaviruset analysert virus fra mange pasienter. Virusene har store likheter med hverandre, men enkelte mutasjoner er påvist hos noen av dem. En av mutasjonene har fanget særlig interesse. Den er funnet hos to pasienter som er døde av den nye influensaen, samt hos en pasient med alvorlig influensasykdom. Disse døde var to av de første pasientene som døde i Norge. En del av de som er døde senere er undersøkt uten at det er funnet samme muterte virus. Mutasjonen kan tenkes å påvirke virusets evne til å feste seg dypere ned i luftveien og dermed føre til alvorligere sykdom.

...jeg er for treig...;-)

Skrevet

''Herregud, hva er det som er så fryktelig med denne vaksinen, egentlig? ''

Fikk du med deg harselasen i Nytt på nytt om den? :-)

Nei, dessverre. Det går i reprise, gjør det ikke?:)

Skrevet

Det er jo lenge siden viruset muterte, siden det rammet de 2 første som døde i Norge.

Ja, og de to var heller ikke smittet av hverandre.

Annonse

Skrevet

''Folkehelseinstituttet har som ledd i overvåkingen av det pandemiske influensaviruset analysert virus fra mange pasienter. Virusene har store likheter med hverandre, men enkelte mutasjoner er påvist hos noen av dem. En av mutasjonene har fanget særlig interesse. Den er funnet hos to pasienter som er døde av den nye influensaen, samt hos en pasient med alvorlig influensasykdom. Disse døde var to av de første pasientene som døde i Norge. En del av de som er døde senere er undersøkt uten at det er funnet samme muterte virus. Mutasjonen kan tenkes å påvirke virusets evne til å feste seg dypere ned i luftveien og dermed føre til alvorligere sykdom.

I tillegg er det analysert ca 70 andre virus fra norske pasienter med påvist influensa A(H1N1). Det er ingen indikasjoner på at denne endringen i viruset betyr noe for effekten av vaksinen eller effekt av antiviralia/Tamiflu. ''

http://www.pandemi.no/pandemi/lavere_influensaaktivitet__ny_kunnskap_om_virus_og_nye_anbefalinger_641544

Hvorfor er det ingen som er opptatt i innholdet av denne nyheten:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/haaver-inn-milliarder-paa-h1n1vaksinering-3010411.html

som inneholder informasjon som er viktig mht denne vaksinen og denne pandemien.

Skrevet

Ja, det må de vel pent, hvis de skal framstå som seriøse:-)

fra pandemi.no

Skrevet

Ja, pressen hausser opp saken ganske mye, og så skylder folk på helsemyndighetene...;-)

Ikke lett å være helsemyndigheter idag, nei. Uansett hva de gjør så vil det være folk som klager ;)

Skrevet

Nei, dessverre. Det går i reprise, gjør det ikke?:)

Ja, det gjør det, men vet ikke helt når.

Det var ganske lite og kort, altså. Men det var i starten når Jon Almaas refererer til nyhetssaker. Han nevnte saken med aksjonsgruppa mot vaksinen, og la så til "Mer om dette lille stikket som gjør at du kan blø littegrann senere i sendingen" (el lign)

Skrevet

Fra pandemi.no

Det er dagens store oppslag som har fått meg til å klø meg i hodet. Kan ikke fordra slike journalister som flesker seg på sånne overskrifter. :(

Takk for info. :)

Skrevet

Det er nøye planlagt når man frigir ny informasjon. Når er antall smittede er på vei nedover, derfor kommer man med denne informasjonen nå for å øke det generelle fryktnivået og skremme flere til å ta vaksinen.

Det står jo også at folk kan slappe helt av og at dette ikke er noe farlig - så hvor du får denne skremselspropagandaen fra aner jeg ikke! Det er media som har laga krigsoverskriften og helsemyndighetene forsøker å roe det hele ned.

Gjest majas mamma
Skrevet

Dessverre gjør de det...

Funker ikke på meg. Jeg skal fortsatt ikke ha den sprøyta!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...