Gå til innhold

Pakkekalender - slik ble det

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg takker for all hjelpen jeg fikk her inn til å tenke ut en pakkekalenderløsning. Jeg endte til slutt med noe helt annet og tenkte jeg skulle dele tipset her, i tilfelle noen andre kan bruke tipset :)

Jeg kjøpte rett og slett et lite juletre (60 cm). Pakket inn alle gavene, merket de med nummer og hang de på treet. Det ble kjempefint.

Siden det er litt trist etterhvert som man åpner pakkene og treet bare blir tommere og tommere, så inneholder pakken første desember mange små pyntekuler. Kulene skal henges opp etterhvert som pakkene åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste om noe hyggelig, om en familie som hadde adventskalender hvor de hadde pakket inn den samme julepynten i år etter år. For hver dag ble det en ny ting de kunne sette opp og pynte med, så det ble mer og mer jul:-) Barna ble kjempeglade eterhvert som de kjente igjen tingene og husket hvor de hadde stått i fjor osv. Syns det var en veldig god ide jeg. Tror jeg skal satse på noe sånt når barna mine skal begynne med adventskalender (kanskje til neste år skjønner de mer av det?). De er 5 og 2,5 og har til nå aldri hatt adventskalender. Ikke har de savnet det heller. Jeg er som du skjønner passe lunken til adventskalendere som bare består av dill og/eller godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om noe hyggelig, om en familie som hadde adventskalender hvor de hadde pakket inn den samme julepynten i år etter år. For hver dag ble det en ny ting de kunne sette opp og pynte med, så det ble mer og mer jul:-) Barna ble kjempeglade eterhvert som de kjente igjen tingene og husket hvor de hadde stått i fjor osv. Syns det var en veldig god ide jeg. Tror jeg skal satse på noe sånt når barna mine skal begynne med adventskalender (kanskje til neste år skjønner de mer av det?). De er 5 og 2,5 og har til nå aldri hatt adventskalender. Ikke har de savnet det heller. Jeg er som du skjønner passe lunken til adventskalendere som bare består av dill og/eller godteri.

Det er også trivelig. Men pakkekalender er hva jeg husker fra min egen barndom med slik glede, så det er det jeg ønsker å gi sønnen min. Han får en litt billigere julegave i "bytte".

I tillegg skal vi ha en opprydning i lekene dagen før den 1. desember. Vi samler sammen det han har vokst fra, eventuelt er lei, og gir bort til Røde Kors butikken (tidligere har det vært andre, helt avhengig av hvem som tar i mot). I år blir det ikke så mye, siden vi har flyttet en gang, bare noen puslespill og litt annet.

Det finnes like mange adventer som det finnes familier. Man får gå for det som gir en selv og barna julestemning og tradisjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor fikk ungene velge ut en pyntegjenstand hver fra julepynteskene for hverdag i desember som vi satte fram og pyntet litt dag fordag( i tillegg til ferdigkjøpt lukekalender)

Eldste mi som da var 6 syntes veldig om akkurat dette og spurte i månedsskiftet oktober november om vi kunne gjøredet slik i år også, og det skal vi gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ide!

Og betydelig bedre enn det jeg trodde det sto da jeg så innlegget. Jeg rullet siden oppover og innlegget under var matjogurt, så jeg trodde du hadde bestemt deg for å ha matpakkekalender:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ide!

Og betydelig bedre enn det jeg trodde det sto da jeg så innlegget. Jeg rullet siden oppover og innlegget under var matjogurt, så jeg trodde du hadde bestemt deg for å ha matpakkekalender:-)

Hahaha :) Stakkars gutt ;)

Det minner meg om her om dagen, når jeg tenkte jeg skulle gjøre frokosten litt mer spesiell. Han er ikke vant med matpakke, så jeg la brødskivene hans i den nye Ben 10 matboksen og serverte det slik.

"Så spennende!" sier han frydefullt og åpner matboksen, stirrer på brødskivene med gulost og sukker i det han retter på seg selv. "Nei... Det var -ikke- spennende."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det minner meg om her om dagen, når jeg tenkte jeg skulle gjøre frokosten litt mer spesiell. Han er ikke vant med matpakke, så jeg la brødskivene hans i den nye Ben 10 matboksen og serverte det slik.

"Så spennende!" sier han frydefullt og åpner matboksen, stirrer på brødskivene med gulost og sukker i det han retter på seg selv. "Nei... Det var -ikke- spennende."

Da var det jammen bra han ikke skulle få matpakkekalender:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulost og sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...