Gå til innhold

Bipolar lidelse 2 og smerter i hode/panne/bak øket


Gjest ing66

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde en tung depresjn i 2005 og en i 2006, har også være oppstemt i noen perioder, bruker Lithionit 83 mg x 2 stk pr døgn. Har brukt det 2,5 år. Det fungerer veldig bra psykisk, men har hatt av og til smerte bak øyet og i pannen på venstre side. Også svake smerter "oppå hodet" og ømme muskler i nakken. Det varer noen dager. Får mer temperament, og det har sammen med det psykiske. Det er verre i premenstruelle perioder. Jeg jobber full stilling på kontor, er 43 år, har 3 barn på barneskole, er gift. Jeg lurer på om det er hodepine, ev. migrene (men jeg har ikke kvalme). Kan det være aktuelt å bytte ut Lithionit med epilepsimedisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MedicNerd

Slik hodepine bak øyet/oppå hodet kan komme av låsninger i nakken. Noen runder hos kiropraktor tok knekken på slik hodepine hos meg. Merker jeg at det kommer tilbake, drar jeg og blir knukket opp et par ganger også er jeg fin igjen.

Man kan for øverig fint ha migrene uten å bli kvalm av det. I regelen har man da dundrehodepine (banking), er lyssky/lydsky, trøtt og utilpass. Mye kan utløse migreneanfall, alt fra vellagret ost til stress. Selv blir jeg totalt satt ut av migreneanfall selv om jeg ikke nødvendigvis får kvalme og oppkast. Det eneste jeg orker er å ligge i senga.

Hvor vidt det er litium du får hodepinen av kan jeg jo ikke si. Der stopper min kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...