Gå til innhold

Skal ikke mye til for å glede en liten pjokkk :)

Spirello

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg stor papirstjerne med lys til vinduet og et lite juletre til å ha på rommet til poden. Da jeg henta han i barnehagen så titta han oppi posen og dro opp treet, det skulle han bære. DE store øya, og skravla gikk i ett på vei hjem. FIkk nesten ikke av oss sko før treet var ute av esken. Satte det opp og han pynta det. Seinere når jeg sto på kjøkkenet og titta inn på rommet hans sto han foran kommoden der treet sto og så på det og dansa og hoppa i nissedrakta si - så fornøyd. "Tusen takk for at du kjøpte det treet til meg mamma" sa han.. *smelt*

Så pakket jeg inn en del gaver til kalendenderen og hang den på døra hans. Da sto han og så på den og klappa, så så han på meg og kasta seg rundt halsen min og ga meg en lang klem og sa "tusen takk for at du lagde kalender til meg mamma.. " Stjerna var også kjempestas, og lyset skulle ikke være på for det holdt med lysene på treet og stjerna sa han. :) Han var på rommet sitt og pusla og hørte på musikk resten av kvelden..

Det er så koselig med sånne småting som jeg ser gleder så mye. Hadde nok holdt i massevis med juletreet til 69,- kr fra clas ohlson :)

Lurer på om jeg skal kjøpe et de kan ha i barnehagen også, for alle unga der ble helt ville da de så hva poden hadde i garderoben i går og skravlekassa gikk i ett på alle sammen - så søte! Barnehagetanta sa de ikke hadde tre, men adventstake.

Eller så har jeg et fint plasttre jeg ikke skal bruke (stort) så kunne hørt om de vil låne det, så kan de pynte det der. Eller blir det litt rart kanskje? Litt hyggelig med litt førjulsstemning for de små da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest advent er advent, jul er jul

For meg hører juletær julen til, og ikke til advent. Så jeg tror ikke jeg ville satt frem juletre som barna skulle pyntet lenge før jul.

Å _lage_ julepynt, derimot, er adventsaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hører juletær julen til, og ikke til advent. Så jeg tror ikke jeg ville satt frem juletre som barna skulle pyntet lenge før jul.

Det er et lite juletre på 60 cm han har på rommet sitt! Juletreet i stua kommer ikke opp før lille julaften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! :) Jeg skulle ønske min guttunge var like takknemlig. Han kjempet med tårene når han innså at han bare kan åpne en pakke på adventskalenderen i dag ;)

Ang. juletre i barnehagen, så må du spørre styrer. Det er mulig et juletre ikke vil være sikkert nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest advent er

Jeg mente at det var for tidlig med et juletre i barnehagen, uansett størrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Koselig! Barna mine var helt i fyr og flamme over kalenderen i dag, og mot normalt våknet de helt av seg :-).

Når det gjelder juletreet synes jeg du bør spørre i barnehagen først. Mange (meg inkludert) synes juletre (særlig inne) hører julen til (og ikke advent), og kan hende ønsker de å vente med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...