LillemorX Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg og min x-mann har to barn sammen på 6 og 7 år. Jeg har vært veldig skeptisk til å vaksinere både meg selv og barna mot svineinfluensaen. Jeg ser rett og slett ikke poenget når ungene er friske ellers, og ikke tilhører risikogruppen. Samt at jeg føler vel at hele denne saken er fullstendig blåst ut av proposjoner. Nå har det seg sånn at barna på skolen har fått tilbud om vaksinen, og man må fylle ut skjema for om man ønsker den eller ikke. Jeg ringte far og spurte hva han mente... Han mener at de definitivt må og bør få vaksinen. De kunne jo rett og slett bli syke og dø ellers... Nå er det ikke slik at jeg synes det er greit at de blir syke av svineinfluensaen og dør, men er ikke dette litt vel overdrevet?? Hva gjør man når vi ikke er enige? Skolen krever dessuten at barn fra 1-4 klasse SKAL ha følge av en av foreldrene, samt ha penger kontant. Vet ikke om far har tenkt å ta fri fra jobben for å gjøre dette, eller om han bare forventer at jeg skal ordne opp i det. Jeg er veldig usikker på om jeg vil at de skal ha den vaksinen i det hele tatt... Hva mener dere andre? Bør barna få vaksinen? Hvorfor/hvorfor ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 ''Jeg ser rett og slett ikke poenget når ungene er friske ellers, og ikke tilhører risikogruppen. Samt at jeg føler vel at hele denne saken er fullstendig blåst ut av proposjoner.'' Hvis dette er dine grunner mot vaksinering og faren er redd de skal bli syke og dø, synes jeg du skal la han få viljen sin. Da synes jeg det virker som det er viktigere for han enn for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 ''Jeg ser rett og slett ikke poenget når ungene er friske ellers, og ikke tilhører risikogruppen. Samt at jeg føler vel at hele denne saken er fullstendig blåst ut av proposjoner.'' Hvis dette er dine grunner mot vaksinering og faren er redd de skal bli syke og dø, synes jeg du skal la han få viljen sin. Da synes jeg det virker som det er viktigere for han enn for deg. Et godt poeng! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det beste argumentet for vaksinen er nok at det er mye større risiko forbundet med å få influensaen enn ved å bli vaksinert. Det beste ville selvsagt vært om man kunne være sikker på å slippe unna influensaen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Har du i det hele tatt lest om vaksinen? I så fall ville du visst at vi skal ikke først og fremst vaksinere de friske barna våre (og oss selv) for deres egen skyld, men for å bremse smitten i samfunnet og sånn sett redusere faren for at barn og andre i risikogruppene blir smittet. Er enig i at det hele synes noe hausset opp, men vaksinen er en svært liten sjanse å ta, til glede (og muligens livredning) for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Fy flate. Om dette hadde vært min sønn, hadde det blitt rabalder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Fy søren!!!! Da hadde jeg blitt helt utrolig vanvittig sint!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Jeg hadde tiltet totalt om noen hadde begått et sånt overgrep mot ungen min! Vedkommende hadde fått seg en real skrape i lakken - kan man anmelde for noe slikt tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Vi var heller ikke enige, eller jeg var mot vaksinering, pappan var usikker og helte mer og mer for etterhvert. Jeg fant ut at det var viktigere for ham at de ble vaksinert enn det var for meg at de ikke ble det så ungene ble vaksinert. Men vi betalte da ingenting for skolevaksinen? Sto ikke noe om det i papirene vi fikk i alle fall. Det var heller ingen tvang at ungene skulle ha med seg en voksen, men de som ville det skulle komme om morgenen, så ble resten tatt etterhvert utover dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. ''En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det.'' Det er jo ille og jeg ville blitt kjempesur hvis det var mitt barn. Men jeg mener vel at det sier mer om akkurat disse personene enn om hysteri-nivået generelt. Hos oss vaksinerte de på skolen i går og de var klare på at hvis det var tvil om barnet skulle vaksineres, ville det ikke bli vaksinert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 ''En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det.'' Det er jo ille og jeg ville blitt kjempesur hvis det var mitt barn. Men jeg mener vel at det sier mer om akkurat disse personene enn om hysteri-nivået generelt. Hos oss vaksinerte de på skolen i går og de var klare på at hvis det var tvil om barnet skulle vaksineres, ville det ikke bli vaksinert. ''Hos oss vaksinerte de på skolen i går og de var klare på at hvis det var tvil om barnet skulle vaksineres, ville det ikke bli vaksinert.'' Det sa de hos oss også. Bla slik at de som ikke leverte lapper ikke skulle bli vaksinert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde tiltet totalt om noen hadde begått et sånt overgrep mot ungen min! Vedkommende hadde fått seg en real skrape i lakken - kan man anmelde for noe slikt tro? Vet ikke? Jeg har anbefalt moren å "tvinge" skolen til å be gutten om unnskyldning. Han skal i det minste vite at de gjorde noe feil, at moren hans støtter ham - og at det ikke var greit. Det går jo ikke an å få det ugjort... Men skolens svar er så langt at "de bare lånte ut lokalene" - og den unnskyldningen hadde ikke holdt for meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Det var godt det ikke var en levende vaksine. Noen skal ikke ha levende vaksiner i det hele tatt. Et skikkelig overtramp fra skolens side. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. What?! Jeg har selv fulgt elever til vaksine og dersom barnet ikke ville ha vaksinen, så ringte helsesøster hjem til barnet for å tilby dem time på helsestasjonen sammen med en av foreldrene - dersom det var ønskelig. Høres helt utrolig ut det som skjedde på denne skolen :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Om ditt argument kun går på at du ikke ser det som nødvendig, synes jeg fars argumenter veier tyngst. Den ytterste konsekvensen av å droppe vaksinen er at barna kan bli så syke at de dør. Svært usannsynlig, men likevel en mulighet. Om det er far som synes dette er viktig, bør han også ordne det praktiske. (Har du fri fra jobb, kort vei til skolen mm, kan det kanskje likevel være best at du gjør det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Et gufs fra fortiden. Det var slik det ble gjort før i verden. Foreldrene fikk beskjed i etterkant. Redde, gråtende barn ble tvunget, gjerne foran hele klassen... Om jeg var lærer hadde jeg ikke orket å påta meg jobben å tvinge barn til å ta vaksine. Enten foreldrene ønsket det eller ikke. Den drittjobben må foreldrene ta selv. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Vi var heller ikke enige, eller jeg var mot vaksinering, pappan var usikker og helte mer og mer for etterhvert. Jeg fant ut at det var viktigere for ham at de ble vaksinert enn det var for meg at de ikke ble det så ungene ble vaksinert. Men vi betalte da ingenting for skolevaksinen? Sto ikke noe om det i papirene vi fikk i alle fall. Det var heller ingen tvang at ungene skulle ha med seg en voksen, men de som ville det skulle komme om morgenen, så ble resten tatt etterhvert utover dagen. Det varierer fra kommune til kommune. I vår kommune koster vaksinen 50 kroner for ungene (også når de vaksinerer seg på skolen). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. ''En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. '' Dette er hårreisende. Det skal ikke gjøres slik, og det er et klart overgrep! Jeg ville kontakta rektor og sendt en klage til kommunelege 1 samt Fylkeslegen. Gjerne ringt fylkeslegen (som tilsynsmyndighet) umiddelbart og fortalt om dette. Slik skal det virkelig ikke være! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hos oss ble flertallet av barna ikke vaksinert. Jeg vet ikke årsakene til de andre foreldrene, men for meg handler det om at jeg mener dette har blitt hauset opp til (ikke reelt) hysteri, at det er forsket for lite på vaksinen - og at OM det skulle vise seg å bli verre, så vil det kommer flere vaksinedoser. Da vil de også være ferdigblandet, og på den måten ennå tryggere enn de som deles ut i dag. En gutt i klassen til Billa ble vaksinert på tross av foreldrene hadde sagt nei. De hadde krysset av og signert på nei, han sa han ikke skulle vaksineres, gråt og protesterte - likevel holdt de ham fast og gjorde det. Den episoden alene sier noe om hvor hysterisk det har blitt, når de ikke engang tar seg tid til å sjekke lappen, ringe foreldrene - eller høre på en seksåring som sier han ikke skal ha vaksinen for det har mamma sagt. Hva?! Dette er et klart overgrep fra skolens side!! *sjokkert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.