Minaline Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 6-åringen er forkjøla, har vært hjemme fra skolen idag, og mest sannsynlig også i morgen. Ikke feber, men veldig snørrete og blør neseblod, litt slapp. Ok å ta vaksine, el. utsette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har hørt at det går greit å ta svineinfluensavaksinen (regner med det er den du snakker om?) så lenge man ikke har feber. Ville nok ringt og sjekka først uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har fått beskjed om at så lenge man ikke har feber skal det være helt ok å ta vaksinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Definitivt utsette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Definitivt utsette! Hvorfor? Helsemyndighetene har, så vidt jeg har fått med meg, sagt at vaksinen er helt ufarlig å ta så lenge man ikke har feber. Kan godt forstå at noen ønsker å utsette den av forkjølelsesgrunner, men det høres ut som du mener det bør være helt utelukket å ta den i slike tilfeller? Minsten min var småforkjøla når hun tok vaksinen. Ingen feber eller spesielle bivirkninger på henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Definitivt utsette! I allverden?? Hvorfor det? Vaksinering skal ikke gjøres ved feber eller akutt infeksjonssykdom. Forkjølelse er ikke noen av delene. Du sprer jo vranglære her. Basert på hva da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg tok vaksinen da jeg var søkkforkjøla - det var helt uproblematisk, og forkjølelsen hadde helt normalt forløp og varighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 hos oss vet jeg flere fikk beskjed om å vente noen dager med å ta vaksina hvis de nettopp hadde blitt forkjølet selv om de ikke hadde feber. De som hadde vært forkjølet noen dager fikk ta vaksina. Så jeg ville ringt og spurt jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Uten feber og med en grei allmenntilstand går det bra å ta vaksine selv om barnet er forkjølet. Du skriver at han er slapp. Hvis det er en uttalt slapphet, slik at han ikke orker å spise, drikke eller leke som normalt ville jeg ventet - selv uten feber. Ellers er det bare å vaksinere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 I allverden?? Hvorfor det? Vaksinering skal ikke gjøres ved feber eller akutt infeksjonssykdom. Forkjølelse er ikke noen av delene. Du sprer jo vranglære her. Basert på hva da? Fordi når man er forkjølet så er kroppen opptatt med å bekjempe den infeksjonen som foregår der og da. En vet ikke hvor stor den infeksjonen er. Jeg mener da det er uklokt å påføre kroppen enda mer den skal kjempemot (danne antistoffer mot). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvorfor? Helsemyndighetene har, så vidt jeg har fått med meg, sagt at vaksinen er helt ufarlig å ta så lenge man ikke har feber. Kan godt forstå at noen ønsker å utsette den av forkjølelsesgrunner, men det høres ut som du mener det bør være helt utelukket å ta den i slike tilfeller? Minsten min var småforkjøla når hun tok vaksinen. Ingen feber eller spesielle bivirkninger på henne. Som jeg også svarer tzatziki, så har kroppen til barnet sitt fulle hyre med å bekjempe den infeksjonen som pågår. Da mener jeg det er uklokt å påføre kroppen enda mer den må bekjempe (danne antistoffer mot). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Som jeg også svarer tzatziki, så har kroppen til barnet sitt fulle hyre med å bekjempe den infeksjonen som pågår. Da mener jeg det er uklokt å påføre kroppen enda mer den må bekjempe (danne antistoffer mot). Det høres fornuftig ut. Jeg trodde bare du hadde ekspertise bak det du uttalte, men skjønner nå at det var logisk sans som lå bak 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det høres fornuftig ut. Jeg trodde bare du hadde ekspertise bak det du uttalte, men skjønner nå at det var logisk sans som lå bak Har jo fått høre det fra leger jeg har jobbet sammen med, men disse legene er litt mer vennligstilt til litt anderledes-tenking enn mange andre De mener blant annet at man kan bruke mat som medisin ;D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Har jo fått høre det fra leger jeg har jobbet sammen med, men disse legene er litt mer vennligstilt til litt anderledes-tenking enn mange andre De mener blant annet at man kan bruke mat som medisin ;D Er nok veldig ulike grader av leger, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Er nok veldig ulike grader av leger, ja Oooooh, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.