Gå til innhold

Julebakst! :)


Spirello

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

I år med god tid har vi bakt:

Nøttekaker, kransekake, kakemenn, pepperkaker, julebrød, mandelflarn, kokosmakroner, sandnøtter, marsipan (det er vel ikke baking akkurat, men) og kanskje en brownies-kake.

Det vi minimum baker er kakemenn, pepperkaker og julebrød. I såfall kjøper vi kransekake, for kransekake må vi ha. I år er vi nok på et minimum-år, men jeg skal nok prøve å få til sandnøtter også, for det liker jeg godt.

''Nøttekaker, kransekake, kakemenn, pepperkaker, julebrød, mandelflarn, kokosmakroner, sandnøtter, marsipan (det er vel ikke baking akkurat, men) og kanskje en brownies-kake.

''

Oi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    12

  • morsan

    10

  • Speak

    10

  • candyqueen_83

    10

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Vi må ha krumkaker og pepperkaker (barna, ikke jeg).

Ellers er det ingentin vi MÅ ha. Blir minimalt med baking her i gården i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laga pepperkaker sammen med ungene, med ferdigkjøpt deig fra Lierne bakeri. Ikke bra. Den smaker for sterkt/pepper? ;-)

Julekaker generelt, er for feite og/eller søte for min del. Jeg baker boller, kanelsnurrer og skolebrød. Ok krumkaker lager jeg. Mannen står selvsagt modell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Moped-oppskrift, m.a.o. ;-) Du må kline til med skikkelige mengder *haha*

Tror ikke det blir noen suksess her i huset, men du kan jo teste selv? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nøttekaker, kransekake, kakemenn, pepperkaker, julebrød, mandelflarn, kokosmakroner, sandnøtter, marsipan (det er vel ikke baking akkurat, men) og kanskje en brownies-kake.

''

Oi!

Imponert - både over mengden - men enda mer over verbets tid. _Har_ bakt.

Ærlig talt - det er da bare 2. desember, jeg nekter å få julepanikk allerede nå?? Eller, er det likevel det som kiler i magen? Aaargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert - både over mengden - men enda mer over verbets tid. _Har_ bakt.

Ærlig talt - det er da bare 2. desember, jeg nekter å få julepanikk allerede nå?? Eller, er det likevel det som kiler i magen? Aaargh!

''I år med god tid har vi bakt:''

Jeg tolker dette som "i de årene vi har hatt / fått god tid", ikke som "i år, siden vi hadde god tid" eller "i år, i god tid i forveien".

Kanskje hun mener "totalt gjennom alle år vi hadde god tid" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I år med god tid har vi bakt:''

Jeg tolker dette som "i de årene vi har hatt / fått god tid", ikke som "i år, siden vi hadde god tid" eller "i år, i god tid i forveien".

Kanskje hun mener "totalt gjennom alle år vi hadde god tid" :-))

Ah! Selvsagt... Syntes det hørtes ut som hun syntes hun hadde hatt god tid i år - og derfor osv.

*puster lettet ut - og juleangsten i magen ble nesten borte*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usmakelige kalorier, ja... Men her snakker vi absolutt velsmakende kalorier ;-)

Min erfaring er at det meste går i søpla etter jul. Folk som kommer på besøk forsyner seg grovt, så det står tydeligvis ikke på oppskriftene i huset. Men de som bor her, er ingen kakemonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det meste går i søpla etter jul. Folk som kommer på besøk forsyner seg grovt, så det står tydeligvis ikke på oppskriftene i huset. Men de som bor her, er ingen kakemonser.

''Min erfaring er at det meste går i søpla etter jul.''

Eller - i vårt tilfelle - før jul (året etter). Når kakeboksene skal fylles igjen.

Vi må jo være gale! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Selvsagt... Syntes det hørtes ut som hun syntes hun hadde hatt god tid i år - og derfor osv.

*puster lettet ut - og juleangsten i magen ble nesten borte*

:-)

Det er lenge til jul!

Jeg baker noen sorter jeg er god til, og bytter med mor og søster. Det er nesten like mye bry å bake en liten porsjon som en stor, og ingen av oss spiser kilovis uansett. På den måten får tre husstander ganske mange sorter, uten å slite seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Min erfaring er at det meste går i søpla etter jul.''

Eller - i vårt tilfelle - før jul (året etter). Når kakeboksene skal fylles igjen.

Vi må jo være gale! ;-)

*haha* ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du da de mørke puffa risa istedenfor de "hvite" ?

vi pleier også bruke de mørke :)

Ja, de ser litt brune ut, heter havrenøtter og gir mye bedre smak enn den hvite puffede risen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ruller dem og steker dem, men de skal ikke stekes så lenge og sleng gjerne en brødskalk i kakeboksen sammen med stengene, da holder de seg mykere.

Ok, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I år med god tid har vi bakt:''

Jeg tolker dette som "i de årene vi har hatt / fått god tid", ikke som "i år, siden vi hadde god tid" eller "i år, i god tid i forveien".

Kanskje hun mener "totalt gjennom alle år vi hadde god tid" :-))

Jeg tolker dette som "i de årene vi har hatt / fått god tid",

Korrekt tolket:-) Det er noen år siden nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nøttekaker, kransekake, kakemenn, pepperkaker, julebrød, mandelflarn, kokosmakroner, sandnøtter, marsipan (det er vel ikke baking akkurat, men) og kanskje en brownies-kake.

''

Oi!

:-)

Som sagt, slik blir det ikke i år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Har laga pepperkaker sammen med ungene, med ferdigkjøpt deig fra Lierne bakeri. Ikke bra. Den smaker for sterkt/pepper? ;-)

Julekaker generelt, er for feite og/eller søte for min del. Jeg baker boller, kanelsnurrer og skolebrød. Ok krumkaker lager jeg. Mannen står selvsagt modell ;-)

''Ok krumkaker lager jeg. Mannen står selvsagt modell ;-)''

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...