hjernetrimmern Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Lurer på om det er flere som opplever å være kvalm når man ammer? Er konstant kvalm, og det plager meg litt...ikke noe som hjelper. Nå skal det sies at jeg koser meg når jeg ammer, så det er ikke det at jeg ser negativt på det heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Blir du kvalm av å amme eller er du generelt kvalm hele tiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjernetrimmern Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Blir du kvalm av å amme eller er du generelt kvalm hele tiden? Er kvalm nesten hele tiden, men ble det etter at barnet var født... Er veldig frisk og rask ellers da...selv om jeg er litt trøtt om dagen...kan jo kanskje komme av for lite søvn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Det kan være mangel på søvn, kanskje litt lite og ugunstig mat? Lite drikke? Forsøk å ha fokus på å spise jevnlig og sunt selv, drikke massevis og sove når ungen sover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er nok ikke ammingen alene Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Du skriver ikke hvor lenge det er siden du fødte. Men snakk med legen din / helsestasjonen! Pass på at du drikker nok (vann), fordelt på hele dagen / døgnet. Fyll opp en drikkeflaske som du har ved siden av deg når du ammer / sover / går tur / sover / ser tv. Helsesøster har også masse erfaring med nybakte mødres søvnmangel, så snakk med henne eller barselvenninner om hvorden de fjør det mht søvn. Sov når babyen sover / når pappaen kan ha babyen. Hvis du gir noe flaske (pumpet morsmelk eller erstatning), la pappaen gi dette første gang babyen våkner om kvelden / natten, mens du sover videre. Men igjen - la legen sjekke at du ikkke mangler noe som gjør at du blir kvalm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.