Tralla Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Strever litt med å finne en god slalomhjelm til jr på 9 år. Han har alltid hatt "stort" hode, men er mulig det er formen på det som gjør det vanskelig. Hodet er normalt smalt, men er kanskje heller lenger bakover? For jeg synes ingen av hjelmen går nok ned i pannen på ham. Er ikke det meningen da? Mellom briller og hjelm blir det ofte mange cm mellomrom. Prøver å finne en ny til ham nå til jul, men når jeg så tok en større størrelse, så blir den bare mer rom rundt hodet, men går ikke lenger ned alikevel. Var etto vi hadde tidligere, så tar gjerne imot tips på andre merker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vi har hatt Frost-hjelmer (enda jeg spyr av jente/gutte-konseptet deres), og de kan reguleres sånn som sykkelhjelmer med en skrue bak i nakken. Da sitter ivertfall hjelmen på,men om den passer foran i pannen må du jo bare prøve. Hva med å ha en finlandshette eller noe under så ikke det blir kadlt i panna? Det finnes spesiallagde til å ha under alpinhjelm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vi har også Frost, fordi de kan reguleres alle veier. Men jeg ville ha snakket med betjeningen i en sportsbutikk, de pleier å ha litt peil. Ikke de som jobber helg og kveld, det er gjerne unge ekstravakter - men på dag og ettermiddag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Vi har også Frost, fordi de kan reguleres alle veier. Men jeg ville ha snakket med betjeningen i en sportsbutikk, de pleier å ha litt peil. Ikke de som jobber helg og kveld, det er gjerne unge ekstravakter - men på dag og ettermiddag. Ja, tror jeg må ta ham med meg i butikken og få noen til å hjelpe oss på skikkelig vis:) Gikk an å regulere den jeg prøvde her om dagen også, men den ville liksom ikke være der den skulle... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Vi har hatt Frost-hjelmer (enda jeg spyr av jente/gutte-konseptet deres), og de kan reguleres sånn som sykkelhjelmer med en skrue bak i nakken. Da sitter ivertfall hjelmen på,men om den passer foran i pannen må du jo bare prøve. Hva med å ha en finlandshette eller noe under så ikke det blir kadlt i panna? Det finnes spesiallagde til å ha under alpinhjelm. Har brukt buff, eller halsene fra devold under, men vil gjerne at han skal ha litt mer beskyttelse forran i pannen også. Var regulering på den vi prøvde her nå også, men det stemte ikke alikevel. Skal ta ham med og ikke kjøpe en hjelm før den sitter perfekt:) Så må jeg finne en til meg selv også. På tide at mor tar på seg hjelmen i bakken også nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.