Gå til innhold

Slalomhjelm


Tralla

Anbefalte innlegg

Strever litt med å finne en god slalomhjelm til jr på 9 år. Han har alltid hatt "stort" hode, men er mulig det er formen på det som gjør det vanskelig. Hodet er normalt smalt, men er kanskje heller lenger bakover? For jeg synes ingen av hjelmen går nok ned i pannen på ham. Er ikke det meningen da? Mellom briller og hjelm blir det ofte mange cm mellomrom. Prøver å finne en ny til ham nå til jul, men når jeg så tok en større størrelse, så blir den bare mer rom rundt hodet, men går ikke lenger ned alikevel.

Var etto vi hadde tidligere, så tar gjerne imot tips på andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt Frost-hjelmer (enda jeg spyr av jente/gutte-konseptet deres), og de kan reguleres sånn som sykkelhjelmer med en skrue bak i nakken. Da sitter ivertfall hjelmen på,men om den passer foran i pannen må du jo bare prøve.

Hva med å ha en finlandshette eller noe under så ikke det blir kadlt i panna? Det finnes spesiallagde til å ha under alpinhjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Vi har også Frost, fordi de kan reguleres alle veier.

Men jeg ville ha snakket med betjeningen i en sportsbutikk, de pleier å ha litt peil. Ikke de som jobber helg og kveld, det er gjerne unge ekstravakter - men på dag og ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Frost, fordi de kan reguleres alle veier.

Men jeg ville ha snakket med betjeningen i en sportsbutikk, de pleier å ha litt peil. Ikke de som jobber helg og kveld, det er gjerne unge ekstravakter - men på dag og ettermiddag.

Ja, tror jeg må ta ham med meg i butikken og få noen til å hjelpe oss på skikkelig vis:) Gikk an å regulere den jeg prøvde her om dagen også, men den ville liksom ikke være der den skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Frost-hjelmer (enda jeg spyr av jente/gutte-konseptet deres), og de kan reguleres sånn som sykkelhjelmer med en skrue bak i nakken. Da sitter ivertfall hjelmen på,men om den passer foran i pannen må du jo bare prøve.

Hva med å ha en finlandshette eller noe under så ikke det blir kadlt i panna? Det finnes spesiallagde til å ha under alpinhjelm.

Har brukt buff, eller halsene fra devold under, men vil gjerne at han skal ha litt mer beskyttelse forran i pannen også. Var regulering på den vi prøvde her nå også, men det stemte ikke alikevel. Skal ta ham med og ikke kjøpe en hjelm før den sitter perfekt:) Så må jeg finne en til meg selv også. På tide at mor tar på seg hjelmen i bakken også nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...