Gå til innhold

Når har man en riktig virkelighetsoppfatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel nettopp derfor ambulansepersonellets opptreden var kritikkverdig.

Jeg synes ikke ambulansepersonellet fortjente den form for "offentlig gapestokk" som de ble satt i som følge av pressens håndtering av saken, men jeg synes de utviste svært dårlig faglig skjønn i den aktuelle situasjonen.

Selvfølgelig gjorde de det. Og jeg mener at uansett om han var rusa eller ikke, mørk eller lys så burde han ha fått hjelp og det burde alle få når de ringer ambulanse. De aller fleste har høy terskel før de ringer ambulansen.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• mariaflyfly

6

• Dorthe

6

• Glimtipper

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da tror jeg vi egentlig er ganske enig med hverandre.

Han skulle blitt tatt med uansett tilstand.

Som sagt så var årsaken til at jeg brakte hasjrøykingen på banen at pårørende hadde gått så sterkt ut og sagt at han ikke brukte hasj, noe han innrømmet etter blodprøvene. Hadde ikke pårørende gått så sterkt ut og sagt at han ikke brukte noen form for rusmidler hadde ikke dette vært noe å ta opp i det hele tatt. Men siden de har vært så tydelig på at han ikke ruset seg og så viser det seg at han faktisk er småbarnsfar og røyker hasj - da blir hasjrøykingen et poeng for meg. Ikke i forhold til om ambulansen skulle tatt han med eller ikke (jeg mener absolutt at de skulle tatt han med), men i forhold til at han løy om rusmisbruket.

''Men siden de har vært så tydelig på at han ikke ruset seg og så viser det seg at han faktisk er småbarnsfar og røyker hasj - da blir hasjrøykingen et poeng for meg.''

Det er jeg helt enig med deg i. :)

Gjest trist jente
Skrevet

Det er vel nettopp derfor ambulansepersonellets opptreden var kritikkverdig.

Jeg synes ikke ambulansepersonellet fortjente den form for "offentlig gapestokk" som de ble satt i som følge av pressens håndtering av saken, men jeg synes de utviste svært dårlig faglig skjønn i den aktuelle situasjonen.

''Jeg synes ikke ambulansepersonellet fortjente den form for "offentlig gapestokk" som de ble satt i som følge av pressens håndtering av saken, men jeg synes de utviste svært dårlig faglig skjønn i den aktuelle situasjonen.''

Der er jeg helt enig med deg. De utviste særdeles dårlig skjønn og forutinntatthet, men å bli hengt ut så til de grader offentlig synes jeg ble for drøyt.

Skrevet

Da tror jeg vi egentlig er ganske enig med hverandre.

Han skulle blitt tatt med uansett tilstand.

Som sagt så var årsaken til at jeg brakte hasjrøykingen på banen at pårørende hadde gått så sterkt ut og sagt at han ikke brukte hasj, noe han innrømmet etter blodprøvene. Hadde ikke pårørende gått så sterkt ut og sagt at han ikke brukte noen form for rusmidler hadde ikke dette vært noe å ta opp i det hele tatt. Men siden de har vært så tydelig på at han ikke ruset seg og så viser det seg at han faktisk er småbarnsfar og røyker hasj - da blir hasjrøykingen et poeng for meg. Ikke i forhold til om ambulansen skulle tatt han med eller ikke (jeg mener absolutt at de skulle tatt han med), men i forhold til at han løy om rusmisbruket.

Det var flere ting jeg ikke likte i forbindelse med denne episoden. Primært ambulansepersonellets handlinger, men også de pårørendes intense bruk av pressen. Av og til fikk man nesten følelsen av at den dårlige behandlingen av mannen ble brukt som ledd i en pr-kampanje. Synes det førte til at fokuset i saken ble litt uklart.

Gjest trist jente
Skrevet

Det var flere ting jeg ikke likte i forbindelse med denne episoden. Primært ambulansepersonellets handlinger, men også de pårørendes intense bruk av pressen. Av og til fikk man nesten følelsen av at den dårlige behandlingen av mannen ble brukt som ledd i en pr-kampanje. Synes det førte til at fokuset i saken ble litt uklart.

Jeg hadde umiddelbart sympati med familien, men deres bruk av media i forhold til denne hendelsen synes jeg ikke var greit. Det ble en heksejakt og "pr-kampanje" i mine øyne og da mistet de mye av integriteten for meg. Kona (samboer?) brukte situasjonen for alt den var verdt og litt til. Det ødela mye hos mange tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...