candyqueen_83 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1262198297' post='4276979] Jeg skal drikke litt vin for deg jeg ;o) Jeg skal ha en rolig dag på kjøkkenet, kose meg med matlagingen. Fartet rundt hele jula, så nå skal jeg nyte roen litt. Får besøk om kvelden, men dagen den er min. Drikker ikke fancy kokker vin på kjøkkenet også? Så kan jeg late som jeg er litt fancy av meg ;o) Jo, det tror jeg dem gjør ;O)) Så det er bare å drikke. Hehe 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Vi skal ha ribbe. Hellstrøm sin oppskrift. Den ble så god at vi tar den igjen 0 Siter
Hønemoren Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Vi skal ha ribbe. Hellstrøm sin oppskrift. Den ble så god at vi tar den igjen Den fikk jeg til middag rett før jul da jeg var borte. Bra den, men jeg holder på min gamlemåte:-) Blir så fornøyd så ser ingen grunn til å forandre på min måte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Viltgryte blir det her. ) Min elskede lager verdens beste viltgryte og jeg gleder meg allerede! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Viltgryte blir det her. ) Min elskede lager verdens beste viltgryte og jeg gleder meg allerede! Det høres skikkelig snadder ut ) 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Vi skal bort, så jeg vet ikke hva vi får. men dersom vi skulle ha vært hjemme, kunne jeg tenkt meg å lage og spiise følgende: Forrett: Gravlaks! Hovedrett: Helstekt indrefilet med føtegratinerte poteter, grønnsaker og saus Dessert: Litt usikker, men kanskje is, slik at barna kunne nøyd seg med strøøssel eller saus fra sånn plastflaske, emns vi voksne kunne ha tatt varme bjørnebær med curaceau (æsj, hvordan staves dette da?? Mener "ku-ra-såå") 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid. Vi har kost oss med ostefondue i kveld, men det er noe helt annet enn kjøttfondue, da:-) 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 ''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.'' Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/. Uff, ja, særlig på denne tiden av året... Vi har av samme grunn flyttet raclette'en til hytta - utrollig koselig med det utendørs om sommeren:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Det høres skikkelig snadder ut ) Vi lager så mye at vi har til dagen etter også og da er den enda bedre for da har smakene satt seg skikkelig i sausen! *sikle* 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 ''Fondue. Skikkelig kosemat når man har god tid.'' Spiser gjerne fondue alle andre steder enn hjemme. Hadde det en gang, og huset stinket av oljeosen i uker etterpå :/. Oljeosen har jeg faktisk ikke tenkt over. Så den kan ikke være så ille... Men jeg syns alltid det er ekkelt å rengjøre fonduegryta dagen derpå. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Vi lager så mye at vi har til dagen etter også og da er den enda bedre for da har smakene satt seg skikkelig i sausen! *sikle* Sånn er det når mannen min lager lammegryte. Restene er så gode ) 0 Siter
astridny Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Vi skal faktisk ha pinnekjøtt i morgen Med gode poteter, kålrabistappe, rosenkål og minigulrøtter til. Lagde pinnekjøtt for første gang for en stund tilbake og det ble utrolig vellykket, og smakte himmelsk. Så det gav mersmak hos både store og små her i huset, derfor glir vi inn i det nye året tyggende på pinner Det skal vi ha på nyttårsdagen. :-) 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 30. desember 2009 Skrevet 30. desember 2009 Regner med at det blir kyllingfilé her på bruket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.