Gå til innhold

fryst sentrallås på bil?

Anbefalte innlegg

Gjest låsedilemma
Skrevet

Fikk problemer i dag med at sentrallåsen på hoveddøra ikke ville opp,

den gikk opp på de andre dørene...

mannen min mente d nok hadde fryst litt fast...

da jeg hadde kjørt en stund (til jobb) virket plutselig alle låsene igjen :)

men jeg grudde meg til jeg var ferdig på jobb, tenk om alle låsene frøs igjen så jeg ikke fikk opp bilen :(

Men i så fall... om sentrallåsen er fryst, er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare vente til d tiner? :D

Greit nok om bare der du stikker nøkkelen inn fryser, varme opp og sånn, men noe annet med sentrallås :)

Skrevet

Ikke noe mer vanskelig enn å kjøpe seg låsespray på bensinstasjonen det! :o) Hadde ofte problemer med min i fjor da bilen sto ute i kulda.. Du bare sprayer inn i nøkkelhullet, venter litt og så får du låst opp. Er den skikkelig fryst kan du varme nøkkelen i tillegg, og spraye flere ganger.

Skrevet

Ikke noe mer vanskelig enn å kjøpe seg låsespray på bensinstasjonen det! :o) Hadde ofte problemer med min i fjor da bilen sto ute i kulda.. Du bare sprayer inn i nøkkelhullet, venter litt og så får du låst opp. Er den skikkelig fryst kan du varme nøkkelen i tillegg, og spraye flere ganger.

..og hvis de har, så velg gjerne låseolje, ikke låsespray. Eventuelt begge deler, men husk å olje etterpå - låsesprayen får opp låsen, men ihvertfall i gamledager så ville låsen være enda mer tilbøyelig til å fryse igjen etter bruk av låsespray, da denne tørker ut låsen for olje.

For å føle deg litt tryggere - legg låsesprayen/olja på et av dekka eller i veska når du går fra bilen, så den ikke er på feil side av døra når du trenger den.. :-D

Gjest trådstarter
Skrevet

men problemet var ikke selve låsen, men sentrallåsen.

de andre dørene åpner seg, men ikke inn til førersiden....

candyqueen_83
Skrevet

Da kan du vel bare klatre inn?

Skrevet

da er låsen på førersiden fryst da... sånn var det på min og, funka med spray.

Gjest trådstarter
Skrevet

da er låsen på førersiden fryst da... sånn var det på min og, funka med spray.

men jeg har sånn sentrallås der jeg åpner med nøkkelen i låsen, hadde nøkkelen inn i den sida - men de andre dørene åpna seg, men bare halvveis på føresida slik at jeg ikke fikk opp døra der.

Gjest trådstarter
Skrevet

..og hvis de har, så velg gjerne låseolje, ikke låsespray. Eventuelt begge deler, men husk å olje etterpå - låsesprayen får opp låsen, men ihvertfall i gamledager så ville låsen være enda mer tilbøyelig til å fryse igjen etter bruk av låsespray, da denne tørker ut låsen for olje.

For å føle deg litt tryggere - legg låsesprayen/olja på et av dekka eller i veska når du går fra bilen, så den ikke er på feil side av døra når du trenger den.. :-D

Takk for tips i alle fall :) Sikkert ikke dumt å ha en låsespray i veska... og låseolje inni bilen? :D

Skrevet

Takk for tips i alle fall :) Sikkert ikke dumt å ha en låsespray i veska... og låseolje inni bilen? :D

Høres ikke dumt ut. :-) Hvis du oljer jevnlig vil du forhåpentligvis ikke få bruk for sprayen, men det er godt å være litt føre var. For å ikke glemme den ekstremt gode følelsen du vil få hvis du kan redde andre i nød fordi du med største selvfølge har låsespray i veska.. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...