Gå til innhold

Hvordan få hunden til å ikke ligge i sofaen?

Anbefalte innlegg

Gjest bikkjeeier
Skrevet

Har en hund som har fått en vane med å ligge i sofaen om natta. Når vi er tilstede er hun aldri i sofaen, fordi hun vet at hun ikke får lov til det. Vi finner ofte masse hår i sofaen og når vi står opp så hører vi et dunk fra etasjen under, som om det er noen som hopper ned fra noe.

Vi har sperret sofaen stoler etc, men det hjelper ikke. Tror hun klarer å hoppe opp uansett.

er det noen triks vi kan prøve for å få henne ut derifra? Hun ødelegger hele soafen med klørne sine.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

13

• Katt-ja

7

• Elis31

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest bikkjeeier
Skrevet

La henne ligge i et ant rom kanskje?

Vi har kun ett rom i første etasje. Eventuelt må hun ligge i en liten trang gang, men jeg har ikke så lyst til det i første omgang.

Skrevet

Du har nok feil type sofa ;-) Kanskje legge ut et pledd på den, om klørne skraper opp?

hidi, the scorpion
Skrevet

He, he, selvfølgelig sover den i sofaen;)

Kjøp et pledd, som du legger på gulvet i nærheten av sofaen og legg en brukt T-skjorte på pleddet. Når du er hjemme, så vis hunden hvor den skal ligge, nemlig på pleddet.

Gjest CaptAhab
Skrevet

Kjøp en ny og fin hundeseng som er bedre å ligge i enn sofaen?

Skrevet

Kjøp en ny og fin hundeseng som er bedre å ligge i enn sofaen?

''Kjøp en ny og fin hundeseng som er bedre å ligge i enn sofaen?''

Det er en grunn til at sofaen som regel koster minst 10 ganger så mye som en hundeseng. Både hunder og katter foretrekker menneskemøbler framfor deres egne kurver - etter min erfaring

:-)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har kun ett rom i første etasje. Eventuelt må hun ligge i en liten trang gang, men jeg har ikke så lyst til det i første omgang.

Har dere ikke et ledig rom/gang i andre etasje heller? Her ligger hunden hvor han vil :o) Om natta blir det under dyna mi.

Skrevet

Har dere ikke et ledig rom/gang i andre etasje heller? Her ligger hunden hvor han vil :o) Om natta blir det under dyna mi.

'' Her ligger hunden hvor han vil :o) Om natta blir det under dyna mi.''

Her også,- katter og hund ligger hvor de vil :)

candyqueen_83
Skrevet

Det er jo så koselig :o)

Gjest mange løsninger.
Skrevet

Det er en hund og hunden har ikke vondt av å ligge i et trangt rom om natten. Eller i hundebur som er så stort at hunden kan snu seg greit.

Du kan også sette gjerdegrinn forann trappen opp til dette rommet eller lukke døren. Eller ligge i stua noen netter og sprette opp å ta bikkja når den skal til å legge seg i sofaen.

Husk du er sjefen!

Gjest CaptAhab
Skrevet

''Kjøp en ny og fin hundeseng som er bedre å ligge i enn sofaen?''

Det er en grunn til at sofaen som regel koster minst 10 ganger så mye som en hundeseng. Både hunder og katter foretrekker menneskemøbler framfor deres egne kurver - etter min erfaring

:-)

Ja, du har rett i det.

Jeg har slitt med det samme problemet selv.

Den gjorde akkurat som trådstarter sin hund, ved at den snek seg opp i sofaen når den var alene.

Men i tillegg til at sofaen er god og myk å ligge i, tror jeg det også er noe i at den er høyere enn en hundeseng. Jeg tror hunder liker å ligge høyt, slik at de føler de har god oversikt. Det har de ikke i en hundeseng på gulvet.

Løsningen ble ihvertfall å skaffe en gammel og god stol som bare var han sin, og legge tepper i den som kunne vaskes.

Da lå han ikke i sofaen lengre, for stolen var like god å ligge i :-)

Skrevet

Ja, du har rett i det.

Jeg har slitt med det samme problemet selv.

Den gjorde akkurat som trådstarter sin hund, ved at den snek seg opp i sofaen når den var alene.

Men i tillegg til at sofaen er god og myk å ligge i, tror jeg det også er noe i at den er høyere enn en hundeseng. Jeg tror hunder liker å ligge høyt, slik at de føler de har god oversikt. Det har de ikke i en hundeseng på gulvet.

Løsningen ble ihvertfall å skaffe en gammel og god stol som bare var han sin, og legge tepper i den som kunne vaskes.

Da lå han ikke i sofaen lengre, for stolen var like god å ligge i :-)

Ja,- det er nok noe i det med høyden fra gulvet, ganske sikkert lunere - og spesielt nå om dagen med kulden.

Vår stoffsofa er tilfeldigvis fantastisk,- ingenting synes - ikke når kattene skjerper klørne i den engang... Ellers er det stresslessen som er mest populær for hunden. Men, om vi diskuterer litt med ham går han over i sofaen istedet ;-)

Skrevet

Vår hund er i sofaen hver dag. Skinnsofa kan anbefales :)

Ellers et godt tips å kjøpen en brukt lenestol og la bikkja få den. Bare kommander hunden ned fra sofaen hver gang den er der, og hvis hunden at den skal i sin stol. Eller et annet behagelig sted dere har laget til den.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Her også,- katter og hund ligger hvor de vil :)''

Nesten her også (katter altså), de får ikke ligge på bordene!

Men legg merke til, at om det ligger et klesplagg en plass, så elsker de å ligge på det;)

Skrevet

''Her også,- katter og hund ligger hvor de vil :)''

Nesten her også (katter altså), de får ikke ligge på bordene!

Men legg merke til, at om det ligger et klesplagg en plass, så elsker de å ligge på det;)

Evt. en haug med rene klær, etter de har vært i trommelen - før de legges sammen (et drøyt stykke tid her hjemme...) - det blir det fine "reder" av :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Evt. en haug med rene klær, etter de har vært i trommelen - før de legges sammen (et drøyt stykke tid her hjemme...) - det blir det fine "reder" av :-)

Absolutt toppers;))

Og da spesielt av dyret som røyter mest! Her lukkes døren til vaskerommet, men det hender det glemmes, og vips er en stykk katt i himmelen...;))

Gjest frudolén
Skrevet

Det er en hund og hunden har ikke vondt av å ligge i et trangt rom om natten. Eller i hundebur som er så stort at hunden kan snu seg greit.

Du kan også sette gjerdegrinn forann trappen opp til dette rommet eller lukke døren. Eller ligge i stua noen netter og sprette opp å ta bikkja når den skal til å legge seg i sofaen.

Husk du er sjefen!

''Eller i hundebur som er så stort at hunden kan snu seg greit.''

Det syntes jeg er dyreplageri!

Gjest bikkjeeier
Skrevet

He, he, selvfølgelig sover den i sofaen;)

Kjøp et pledd, som du legger på gulvet i nærheten av sofaen og legg en brukt T-skjorte på pleddet. Når du er hjemme, så vis hunden hvor den skal ligge, nemlig på pleddet.

Hun har en sakko-sekk som hun bruker veldig mye om dagen. Ellers ligger hun på gulvet også. Problemet er bare at hun tror det er ok å bruke sofaen om natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...