Gå til innhold

Hvordan få hunden til å ikke ligge i sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, om de ligger i sofa, stol og seng bryr ikke meg heller. Men akkurat bordet og kjøkkenbenken syns jeg er litt urenslig :P

Så lenge man ikke vasker hendene godt hver gang man koser med kattene (og det gjør man jo ikke med sine egne katter - ikke andres heller, hvis man liker dyr, da) så får man nok like mange bakterier derfra som fra et bord :-)

Nå er det jo ikke på bordene mine katter er mest, men jeg føyser dem ikke hardt ned heller om det skjer,- ber dem pent, hehe :)

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

13

• Katt-ja

7

• Elis31

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest bikkjeeier
Skrevet

Har ikke noe godt råd for å få hunden til å forstå at den ikke har lov, men for å forhindre at den legger seg i sofaen, brukte vi moppen og langkosten som vi la oppe i sofaen. Lett å legge oppi, og lett å fjerne.

Dette forhindret våre i å bruke sofaen iallefall.

takk for tipset, det kan vi prøve! hun er ikke glad i kosten.

candyqueen_83
Skrevet

Har ikke noe godt råd for å få hunden til å forstå at den ikke har lov, men for å forhindre at den legger seg i sofaen, brukte vi moppen og langkosten som vi la oppe i sofaen. Lett å legge oppi, og lett å fjerne.

Haha, hunden min hadde dratt moppen ned på gulvet i løpet av noen sekunder ;O)

Gjest frudolén
Skrevet

Er det barneplageri å legge barn i sprinkelseng? Det er da også et bur, bare uten tak...

En sprinkelseng er vel noe større enn et bur? Eller ville du latt sneipen sove i et kattebur?

Gjest frudolén
Skrevet

En hund har ikke vondt av å ligge i bur om natten for å sove. Kanskje du skal uttale deg om et annet tema som du kan noe om?

Jeg har hatt mer enn 10 hunder, og har fortiden 3. Og dette er dyreplageri.

candyqueen_83
Skrevet

En sprinkelseng er vel noe større enn et bur? Eller ville du latt sneipen sove i et kattebur?

Vi har stoooort bur til vår hund, men han sover uansett ikke i det om natta da. Men jeg regner med de fleste som bruker bur til hundene har svære bur.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Her lukkes døren til vaskerommet, men det hender det glemmes, og vips er en stykk katt i himmelen...;))''

Uff, den kunne misforstås!!

''Uff, den kunne misforstås!!''

Man må lese, morsan, hele tråden om slike misforståelser skal ungås...

Man tar da ikke livet av dyr på vaskerommet...?

Skrevet

Sover hunden i samme rom som sofaen? Da jeg hadde hund sov den i et annet rom i en hundekurv, døren var lukket til stua, slik kom den seg ikke inn der uten når den en sjelden gang fikk lov ligge i sofaen..

Gjest mange løsninger
Skrevet

Jeg har hatt mer enn 10 hunder, og har fortiden 3. Og dette er dyreplageri.

Dessverre tror jeg ikke på deg. (At du er hundeeier) Hunden skal sove om natten og trenger ikke bevege så mye på seg.

Vet om flere hundeeiere som bruker bur om dagen (istedenfor natten) når de er på jobb , disse hundene har heller ikke vondt av å ligge stille disse timene. FORUTSATT at hunden får bevege seg og få tilfredstillende mosjon i løpet av døgnet selvsagt!

hidi, the scorpion
Skrevet

For all del - det er lekre, rene katter som ligger i de rene klærre -ikke hunden...

Og - våre klær er som regel av en slik type som ikke blir krøllete... Og - ikke bryr vi oss veldig heller,hehe :-) Men litt pelsete kan de jo bli, så det hender man trenger en klesrulle etterpå ;-)

Herlig svar, Katt-ja;)

Har selv ingenting til overs for overrenslige hus, man får astma av det!

Mine slektninger har en tendens til å leve til over nitti år, og bare _Gud_ vet hvordan de klarte/klarer det;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Min katt går ikke på bord eller benker. Den går heller ikke inn på soverommene, selv om døra står oppe. Tok den i senga en gang, og da ble den kastet ut. Nå går han til terskelen og titter inn, og går videre. Dyr i senga er det mest motbydelige jeg vet om, æsj. Ellers ligger han i sofaen av og til men har sitt eget teppe i en krok og der ligger han stort sett og koser seg. Nå i går hadde han greid å dra teppet sitt ut på gulvet og lå og sov foran varmeovnen.

''Dyr i senga er det mest motbydelige jeg vet om, æsj.''

Hvorfor i all verden det?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så flott;))

Mon tro om det virker på andres dyr, men vel verdt forsøk;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Haha, hunden min hadde dratt moppen ned på gulvet i løpet av noen sekunder ;O)

Kanskje tilogmed vasket gulvet;))))

Skrevet

''Uff, den kunne misforstås!!''

Man må lese, morsan, hele tråden om slike misforståelser skal ungås...

Man tar da ikke livet av dyr på vaskerommet...?

....når man i det ene øyeblikket snakker om katter som elsker varmt tøy rett fra tørketrommelen og deretter om katter som går inn på vaskerommet fordi eieren er uoppmerksom og vips så er de i himmelen.... ;-/

hidi, the scorpion
Skrevet

''En sprinkelseng er vel noe større enn et bur?''

Man kjøper da bur etter størrelsen på hunden? Samme med barn, man kjøper seng etter størrelsen...

candyqueen_83
Skrevet

;)))

Gjest majas mamma
Skrevet

''Dyr i senga er det mest motbydelige jeg vet om, æsj.''

Hvorfor i all verden det?

for det første er katter fulle av hår. Skulle jeg ligge i en seng full av kattehår hadde jeg fått frysninger. Dessuten kan de ha masse ekle ting i pelsen som jeg ikke vil ha i senga. Om våren, sommeren og høsten er det flått bl.a. Selv om han får middel mot det og jeg leter er det ikke sikkert at jeg finner alle. Vil ikke ha det i senga. Her om dagen måtte jeg gi katten en tablett mot orm, da jeg mistenkte at han kunne ha fått det, selv om det bare er to mnd siden forrige gang. Kunne ikke tenke meg å legge meg i senga hvor en katt med "mulig" orm hadde ligget. Grøss. Dyr i menneskesenga er uhygienisk og urenslig. Men andre må jo gjerne ligge og kose seg sammen med dyra isenga, bare jeg slipper. Men syns fremdeles det er ekkelt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har stoooort bur til vår hund, men han sover uansett ikke i det om natta da. Men jeg regner med de fleste som bruker bur til hundene har svære bur.

Ikke vel?

;)

hidi, the scorpion
Skrevet

....når man i det ene øyeblikket snakker om katter som elsker varmt tøy rett fra tørketrommelen og deretter om katter som går inn på vaskerommet fordi eieren er uoppmerksom og vips så er de i himmelen.... ;-/

Må du være vanskelig...;)

Alt tøy for en katt, er himmelen, ergo er vaskerommet definisjonen på en kattehimmel;)

Skrevet

Bare hvis hun har en mops! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...