Gå til innhold

Hvordan få hunden til å ikke ligge i sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må du være vanskelig...;)

Alt tøy for en katt, er himmelen, ergo er vaskerommet definisjonen på en kattehimmel;)

Må _du_ være vanskelig?;-)

Jeg sa ikke at jeg misforsto, men jeg fikk iallfall assossiasjoner til en katt med englevinger...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

13

• Katt-ja

7

• Elis31

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

for det første er katter fulle av hår. Skulle jeg ligge i en seng full av kattehår hadde jeg fått frysninger. Dessuten kan de ha masse ekle ting i pelsen som jeg ikke vil ha i senga. Om våren, sommeren og høsten er det flått bl.a. Selv om han får middel mot det og jeg leter er det ikke sikkert at jeg finner alle. Vil ikke ha det i senga. Her om dagen måtte jeg gi katten en tablett mot orm, da jeg mistenkte at han kunne ha fått det, selv om det bare er to mnd siden forrige gang. Kunne ikke tenke meg å legge meg i senga hvor en katt med "mulig" orm hadde ligget. Grøss. Dyr i menneskesenga er uhygienisk og urenslig. Men andre må jo gjerne ligge og kose seg sammen med dyra isenga, bare jeg slipper. Men syns fremdeles det er ekkelt.

Må le av deg;)

Selv om jeg aldri har barn eller dyr i senga mi, ikke pga det du sier, men pga søvnproblemer...

Katter skal ha to ormekurer i året, da er de frie for svineriet, som plager katten og ikke mennesket. Har man dyr i hus, så vil disse dyrehåra sveve rundt lenge etter at dyret har forlatt huset...

Etterhvert kommer vitenskapen til å finne ut, at det er sunnere å leve sammen med dyr enn uten, de (vitenskapsfolk) er faktisk godt på vei.

Å leve med skitt er sunnere enn å leve uten, man må leve _med_ bakteriene, ikke utfordre dem slik at de blir resistente!

Skrevet

Bare hvis hun har en mops! ;-)

Ler så jeg griner:-)

Skrevet

Ikke lett det der...

Om dere har muligheten, ville jeg latt hunden sove i et annet rom.

Kjøp en kurv til hunden, og trene på langdekk?....

Ellers må dere rett og slett spionere på hunden. Og ta den hver gang den hopper hopp i sofaen.. Tålmodighetsprøve.. ;p

Gjest majas mamma
Skrevet

Må le av deg;)

Selv om jeg aldri har barn eller dyr i senga mi, ikke pga det du sier, men pga søvnproblemer...

Katter skal ha to ormekurer i året, da er de frie for svineriet, som plager katten og ikke mennesket. Har man dyr i hus, så vil disse dyrehåra sveve rundt lenge etter at dyret har forlatt huset...

Etterhvert kommer vitenskapen til å finne ut, at det er sunnere å leve sammen med dyr enn uten, de (vitenskapsfolk) er faktisk godt på vei.

Å leve med skitt er sunnere enn å leve uten, man må leve _med_ bakteriene, ikke utfordre dem slik at de blir resistente!

Helt enig at det er sunt med dyr, men ingen skal få dyret opp i senga mi uansett om de finner ut at det er sunt med dyr i senga. Tror unger bl.a har godt av å vokse opp med dyr, og derfor har jeg harr både fugler, hunder og katter opp gjennom oppveksten til ungene. Men vil fremdeles ikke ha dem opp isenga. Vi har alle våre små særegenheter og det er min. Og det lever jeg så bra med.

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt enig at det er sunt med dyr, men ingen skal få dyret opp i senga mi uansett om de finner ut at det er sunt med dyr i senga. Tror unger bl.a har godt av å vokse opp med dyr, og derfor har jeg harr både fugler, hunder og katter opp gjennom oppveksten til ungene. Men vil fremdeles ikke ha dem opp isenga. Vi har alle våre små særegenheter og det er min. Og det lever jeg så bra med.

Helt enig ned deg;)

Datteren min har katten sin i senga, og det får hun lov til, men ikke i min seng, nei!

Gjest bikkjeeier
Skrevet

Ikke lett det der...

Om dere har muligheten, ville jeg latt hunden sove i et annet rom.

Kjøp en kurv til hunden, og trene på langdekk?....

Ellers må dere rett og slett spionere på hunden. Og ta den hver gang den hopper hopp i sofaen.. Tålmodighetsprøve.. ;p

Siden vi har åpen løsning i første etasje er det vanskelig å la henne være på noe annet rom enn gangen. Men da ville hun nok tygd opp skoene i protest.

Tror jeg skal følge rådet om å legge en kost i sofaen. Hun er redd kosten så det kan kanskje være lurt. dessuten kan vi legge noe godis i sofaen. Hvis den blir borte vet vi at hun har vært der.

Kanskje vi skulle ha overvåkningskamera også? Eller alarm dessuten hun hopper opp?

hidi, the scorpion
Skrevet

Siden vi har åpen løsning i første etasje er det vanskelig å la henne være på noe annet rom enn gangen. Men da ville hun nok tygd opp skoene i protest.

Tror jeg skal følge rådet om å legge en kost i sofaen. Hun er redd kosten så det kan kanskje være lurt. dessuten kan vi legge noe godis i sofaen. Hvis den blir borte vet vi at hun har vært der.

Kanskje vi skulle ha overvåkningskamera også? Eller alarm dessuten hun hopper opp?

Ikke legg godis i sofaen!

Bare kjenn på sofaen om den er varm eller ikke, godis vil nare føre henne opp dit! Synes plastsekker var et mye bedre forslag, dyr liker ikke glatte underlag, så hvis plastposen er vekk eller opprevet, så kjenner du "synderen";))

Gjest bikkjeeier
Skrevet

Kanskje tilogmed vasket gulvet;))))

Hvis folk har tips til hvordan jeg kan lære bikkja å vaske gulvet blir jeg veldig takknemlig for det;) Det er på tide at hun også bidrar i huset.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis folk har tips til hvordan jeg kan lære bikkja å vaske gulvet blir jeg veldig takknemlig for det;) Det er på tide at hun også bidrar i huset.

Si i fra om du får tips om rengjøringskatter også;)

Gjest bikkjeeier
Skrevet

Må du være vanskelig...;)

Alt tøy for en katt, er himmelen, ergo er vaskerommet definisjonen på en kattehimmel;)

jeg tolket det slik at katta ble drept i vaskemaskinen;) ja ja slik kan det gå. Bra med en oppklaring:)

hidi, the scorpion
Skrevet

jeg tolket det slik at katta ble drept i vaskemaskinen;) ja ja slik kan det gå. Bra med en oppklaring:)

Huff da!

Katta ble ikke drept, hun koste seg nemlig altfor mye i skittentøyet;)))

Skrevet

Du kan jo prøve kosten ja, håper det funker.

Godis ville jeg droppet. Hunden lukter veldig godt, og det ville bli en veldig fristelse. ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...