Gå til innhold

Hjelp, hva ville dere gjort?

Gjest Slutte i jobb eller ta sjangsen på at alt blir bedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg har møtt veggen på jobben. Jeg har ingen motivasjon, føler meg helt "død" her jeg sitter. Jeg trives rett å slett så dårlig med jobben, at det knyter seg ved tanken.... Men det er altså selve arbeidsoppgavene. Trivselen blandt kolleger er veldig bra. Det er to stk. som lager litt kvalme, men de kan jeg lære meg å leve med - tror jeg. Forøvrig er vi en stor gjeng med voksne damer som trives godt sammen.

Ledelsen er lunefull. Sjefen har hatt flere utbrudd der han bedyrer hvor skuffet han er over oss, og at han synes vi er utakknemlige. Jeg har vært her i litt over 2 år, flere nedturer fra ledelsen i løpet av min tid her.

Ganske de-motiverende i seg selv. Særlig når slike utbrudd kommer når vi blir pålagt å jobbe i lunsjen - og til gjengjeld ber om å få gå halvtimen før den dagen vi MÅ jobbe lunsj. Det er flere faktorer som for meg er veldig graverende med ledelsen i min bedrift, jeg går på nåler og venter på neste trekk.

Men arbeidsplassen er i fin gå-avstand til hjemmet. Dette er jo veldig fordelaktig, min mann tar bilen og barna - jeg setter meg på sykkelen. Da vi bare har 1 bil er jo dette luksus! Jeg vet at dette i seg selv ville vært avgjørende for mange som sliter med å få kabalen til å gå opp, men trivselen på jobb, hva med den?....

Det stikker i magen ved tanken på å begynne på nytt igjen. Jeg tross alt "trygg" her i den forstand at jeg vet hva jeg har. Men hva kan jeg få? Huff, det er så skremmende å begynne på nytt...

Hva ville dere gjort? Ene dagen er jeg klar som ett egg til å ta tak i nye utfordringer, men så kommer dager som i dag der jeg føler meg kjempedeppa og livredd for å begynne på nytt igjen..

Kanskje det betyr at jeg bør vente enda mer? Man da tror jeg at jeg møter veggen. Kanskje dette betyr at jeg skal kaste meg rundt? Har funnet 3 annonser som er veldig målrettet til meg, er det meningen mon tro?

Hjelp....

Skrevet

Minner meg litt om min bedrift. Dette er skadelig i lengden, vet ikke hvor mye du klarer å heve deg over det, gi litt f... og ikke la deg affisere av det? Noen greier å koble sånt helt ut. Jeg tror dessverre ikke dette vil forandre seg så mye at du synes det hjelper. Synes du det er forsøket verdt å ta en prat med din overordnede om hvordan du føler det, eller er det nyttesløst? Vurder det!

Trivsel er viktig og alle de andre fordelene du nevner ved å fortsette, men det inntrykket jeg sitter med er at dette ikke veier opp for deg, for da ville du ikke tvilt fortsatt.

Skrevet

Minner meg litt om min bedrift. Dette er skadelig i lengden, vet ikke hvor mye du klarer å heve deg over det, gi litt f... og ikke la deg affisere av det? Noen greier å koble sånt helt ut. Jeg tror dessverre ikke dette vil forandre seg så mye at du synes det hjelper. Synes du det er forsøket verdt å ta en prat med din overordnede om hvordan du føler det, eller er det nyttesløst? Vurder det!

Trivsel er viktig og alle de andre fordelene du nevner ved å fortsette, men det inntrykket jeg sitter med er at dette ikke veier opp for deg, for da ville du ikke tvilt fortsatt.

Tusen takk, du sier det jeg selv tenker... Det er ingen løsning å prate med noen av mine overordnede. De er èn ledelse og helt samkjørte. Jeg har ved en tidligere konfrontasjon sagt at jeg synes de er firkantet og vanskelige, og at ved å kjøre slik personalpolitikk går det direkte på min trivsel - og mine kolleger sa seg enige. Det blir bare furting og enda mer firkantede vinkler her inne - så det er en dårlig løsning å "synge ut". Jeg vet at for å kunne komme overens her, må jeg være et "ja" menneske som til enhvertid sier meg enig i ledelsens avgjørelser.

Jeg er nok for gammel og har for mange egne meninger til dette.

Skrevet

Tusen takk, du sier det jeg selv tenker... Det er ingen løsning å prate med noen av mine overordnede. De er èn ledelse og helt samkjørte. Jeg har ved en tidligere konfrontasjon sagt at jeg synes de er firkantet og vanskelige, og at ved å kjøre slik personalpolitikk går det direkte på min trivsel - og mine kolleger sa seg enige. Det blir bare furting og enda mer firkantede vinkler her inne - så det er en dårlig løsning å "synge ut". Jeg vet at for å kunne komme overens her, må jeg være et "ja" menneske som til enhvertid sier meg enig i ledelsens avgjørelser.

Jeg er sånn som deg på den fronten der og jeg tror dessverre ikke din arbeidsplass vil forandre seg så mye at den blir slik du ønsker eller at du blir fornøyd med den. Derfor må du ta skjeen i egne hender, søk! :-)

Jeg lurer av og til på om det i det hele tatt finnes noen bedrifter med ordentlig gode sjefer og ledelser i dette landet.... Håper det!

Skrevet

Foreløpig er jeg selv på det stadiet at jeg prøver å ikke tenke så mye over ting som blir gjort her på huset, jeg gjør min egen jobb ordentlig og har sluttet å ordne opp i andres rot da, så jeg prøver å innbille meg selv at dette går greit. Men innerst inne merker jeg at dette er noe som tærer og ergrer meg og ved enkelte avgjørelser som blir tatt her vrenger det seg i meg. Er vel spørsmål om tid egentlig bare....

Skrevet

Jeg er sånn som deg på den fronten der og jeg tror dessverre ikke din arbeidsplass vil forandre seg så mye at den blir slik du ønsker eller at du blir fornøyd med den. Derfor må du ta skjeen i egne hender, søk! :-)

Jeg lurer av og til på om det i det hele tatt finnes noen bedrifter med ordentlig gode sjefer og ledelser i dette landet.... Håper det!

Takk, det er vel mest realistisk å tro at det ikke blir bedre, det er jo ingen endring i ledelsen her.

Når det gjelder bedre personalpolitikk andre steder, jeg vet nemmen om det finnes den perfekte jobb noen steder. Nettopp dette er det som gjør meg så redd for å søke ny jobb...

Men som du sier, hva er valget?

Skrevet

Takk, det er vel mest realistisk å tro at det ikke blir bedre, det er jo ingen endring i ledelsen her.

Når det gjelder bedre personalpolitikk andre steder, jeg vet nemmen om det finnes den perfekte jobb noen steder. Nettopp dette er det som gjør meg så redd for å søke ny jobb...

Men som du sier, hva er valget?

Her er det ikke personalpolitikken som er det verste egentlig, men det er så mye armer og bein, veldig dårlig informasjonsflyt og feil avgjørelser som tas.

Jeg mener at det til slutt blir sånn at hvis man vil ha endring, så får man sørge for den selv. Det nytter i alle fall ikke å bli i en jobb man ikke er fornøyd med og bare klage og syte og vente på at jobben skal forandre seg og bli slik en selv vil. Det tror jeg ikke du gjør heller da.

Søk litt rundt og se hva du kan få av tilbud.

Skrevet

Ikke sitt på gjerdet og vent. Søk jobber og se hva som dukker opp. Trolig nye muligheter vet du. Vær positiv og tenk positivt så lenge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...