Gå til innhold

Finne venner

Gjest trenger flere venner

Anbefalte innlegg

Gjest trenger flere venner
Skrevet

Hvordan finner man nye venner, venninner? Her i lokalsamfunnet er alle venner med alle fra før, untatt meg. Har en god venninne som jeg snakker mye med, går turer med og fester litt med. Gjennom henne treffer jeg også andre jenter, men det blir som regel med det, og ikke noe utenom disse festene.

Er også ny-singel, så sliter endel med ensomhet for tiden. Sitter bare hjemme etter jobb og kjenner meg rastløs.

Hvordan gå frem for å få/finne nye venninner?

Gjest Sibellla
Skrevet

Hei, som jeg kjente meg igjen i beskrivelsen din... Jeg flyttet til et lite tettsted hvor alle kjente alle..

Jeg startet med å invitere noen naboer på min alder til et Tupperware party og spurte om de ikke kunne være så snille å ta med seg noen andre venninner siden jeg var ny der og ikke kjente noen... Det var starten på noen venner... Nå har jeg flyttet tilbake til Oslo og har mine gamle venner og har i grunnen ikke kontakt med noen fra det stedet jeg bodde i 6 år.. skal mye til å få et venninne forhold med nye mennesker på samme nivå med andre venninner man har hatt i flere 10 år, men et sted må man jo begynne.. Det er veldig mye lettere om man har barn eller hund, for da kommer man automatisk i kontakt med andre.. men har du ikke noen av delene kan du kanskje sjekke om det er noen kurs innen en eller annen form for hobby på stedet? Er jammen ikke lett i grunnen når man ikke kjenner noen fra før og er ny på et nytt sted.. Du kunne ikke tenke deg å kjøpe en hund da? Da må du ut og blir veldig lett kjent med andre samtidig som du nok aldri kommer til å føle deg ensom! :))

Ønsker deg lykke til! :))

Skrevet

Finne en gruppe som trener regelmessig, én gang i uken?

Språkkurs eller noe annet som du er interessert i?

Turistforeningen har turer som mange single er med på, kanskje du treffer noen med samme interesser der?

Gjest meg også ensom
Skrevet

Si fra hvis du finner en måte,ensom jeg også og står i stampe!

Ikke lett å finne venner på et nytt sted har jeg merket,og naboene rundt her er flink til å ignorere folk. De har vel nok med sitt,får en følelse av at de ser ned på meg,selv om de ikke vet noe om meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...