Gå til innhold

Krisen er over...


Persille1365381127

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

... sies det i dag, ikke bare er pandemier og annet over - men hele greia har også vært kraftig oppskrytt.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2794492.ece

Det er på sin plass å stå inne for den sunne fornuften som ble hevdet av enkelte av oss tidligere - og at dere som gikk ganske så kraftig ut mot oss tenker dere om neste gang noen velger å se litt annerledes på ting enn dere.

Det KAN hende de har rett selv om offentlige anbefalinger har sagt noe annet...

Det kommer aldri til å bli offentliggjort reelle tall som sier noe om hvor mange tilfeller av svineinfluensa det _faktisk_ har vært ettersom majoriteten av diagnosene ble stilt av ufaglærte (oss selv) og over telefon, og at det like godt kan være normale influensaer og forkjølelser som har versert. Men det skulle vært interessant å se om dette har vært begrunnet i reell fare eller ikke - jeg setter en knapp på "ikke".

*fortsatt ikke vaksinert men like frisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 217
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    53

  • cecily

    16

  • hidi, the scorpion

    16

  • morsan

    7

Persille1365381127

Øh, folk er jo vaksinert nå. Klart krisen er over da ;o)

Og hvor mange prosent av befolkningen lot seg vaksinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Nesten 60 %. Det er ganske mange faktisk.

Men ikke mange nok til at det er Årsaken med stor Å til at dette ikke ble noen stor krise. Det er ikke mer enn drøyt halvparten av befolkningen...

Jeg mener å ha lest at vi ikke nådde 50% engang, men husker ikke hvor - så det kan hende det har økt litt siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Men ikke mange nok til at det er Årsaken med stor Å til at dette ikke ble noen stor krise. Det er ikke mer enn drøyt halvparten av befolkningen...

Jeg mener å ha lest at vi ikke nådde 50% engang, men husker ikke hvor - så det kan hende det har økt litt siden det.

Da kan jeg fortelle at den her i landet har blusset opp. Landet har ikke kommet like langt i vaksinasjonprossesen som i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''*fortsatt ikke vaksinert men like frisk*''

Samme her.. ;p

Men du er jo ennå mer politisk ukorrekt enn meg, så det skulle jo bare mangle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dør ikke av noe sånt, når vår tid kommer er det langt morsommere! :)

Oooh yes! *s*

BTW: Hvor blir du av på den andre siden? Miss you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synes jeg

''*fortsatt ikke vaksinert men like frisk*''

Samme her.. ;p

Men kanskje vi som ikke er vaksinert langt på vei har de vaksinerte å takke for at vi er friske. Jeg har ikke fått tatt vaksinen ennå av forskjellige årsaker, men jeg setter meg ikke på min høye hest nå og sier at det var hysteri at så mange tok den. Det er nesten litt usmakelig i forhold til alle de som tok bryet og risikoen med å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje vi som ikke er vaksinert langt på vei har de vaksinerte å takke for at vi er friske. Jeg har ikke fått tatt vaksinen ennå av forskjellige årsaker, men jeg setter meg ikke på min høye hest nå og sier at det var hysteri at så mange tok den. Det er nesten litt usmakelig i forhold til alle de som tok bryet og risikoen med å ta vaksinen.

Usj, jeg som ikke liker hester engang... Hmmm..

Men jeg liker det faktum at jeg ikke er vaksinert, men forsatt frisk... Slemme meg! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Usj, jeg som ikke liker hester engang... Hmmm..

Men jeg liker det faktum at jeg ikke er vaksinert, men forsatt frisk... Slemme meg! *s*

Datteren min vaksinerte seg og ble syk av vaksinen, vi andre i familien har ikke vaksinert oss og vi er ikke blitt syke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''*fortsatt ikke vaksinert men like frisk*''

Samme her.. ;p

Alle i familien har hatt den, men vi er også fortsatt frisk:-)

Du må regne med at når så mange som 60 % vaksinerte seg, så er ikke de 40 % som ikke valgte å gjøre det av de mest syke og svakelige i befolkningen. Mange av de 40 % har muligens også hatt influensaen uten å bli veldig dårlige.

Å komme i ettertid og si at influensaen var oppskrytt etter at over halvparten av befolkningen er vaksinert og dere er mer beskyttet takket være disse, mens det døde mange før vaksinen kom, har veldig lite med sunn fornuft å gjøre.

Jeg er glad for at dere ikke ble syke og døde. Desverre kan ikke alle si det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min vaksinerte seg og ble syk av vaksinen, vi andre i familien har ikke vaksinert oss og vi er ikke blitt syke heller.

Uff, ikke godt når de små blir syke... Håper det gikk fort over. Bra dere andre holdt dere friske! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i familien har hatt den, men vi er også fortsatt frisk:-)

Du må regne med at når så mange som 60 % vaksinerte seg, så er ikke de 40 % som ikke valgte å gjøre det av de mest syke og svakelige i befolkningen. Mange av de 40 % har muligens også hatt influensaen uten å bli veldig dårlige.

Å komme i ettertid og si at influensaen var oppskrytt etter at over halvparten av befolkningen er vaksinert og dere er mer beskyttet takket være disse, mens det døde mange før vaksinen kom, har veldig lite med sunn fornuft å gjøre.

Jeg er glad for at dere ikke ble syke og døde. Desverre kan ikke alle si det samme.

Godt å høre dere har holdt dere friske.

Nei, vi har alle her godt imunforsvar. Så om vi hadde fått den, eller får den, regner jeg med det går fint.

Har et par familiemedlemmer i risikogruppen som vaksinerte seg, de har heldigvis ikke blitt syke de heller. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...